Cannondale
Beste forumleden,
Onlangs heb ik mijn nieuwe supersix in ontvangst mogen nemen. Heb er nog geen meter op gereden ivm het weer, maar ben er desondanks blij mee.
Wat mij wel opviel is dat er allerlei oneffenheden in de lak zitten. Is dit gebruikelijk? Ik meen het bij de foto's van ppola ook te zien.
Groet,
Bob
Onlangs heb ik mijn nieuwe supersix in ontvangst mogen nemen. Heb er nog geen meter op gereden ivm het weer, maar ben er desondanks blij mee.
Wat mij wel opviel is dat er allerlei oneffenheden in de lak zitten. Is dit gebruikelijk? Ik meen het bij de foto's van ppola ook te zien.
Groet,
Bob
Bob Saget schreef:Beste forumleden,
Groet,
Bob
Ja geen probleem, dit is het UD carbon wat je ziet
-Cervelo R2 2015
-Cervelo RS 2010
-Cervelo RS 2010
Ik ben van plan om een cannondale caad10 te gaan (laten) opbouwen. Ik heb al een boel onderdelen, ik kon heel goedkoop aan dura-ace 7800 onderdelen komen (deels nieuw, deels gebruikt), gecombineerd met wat ultegra (cassette en remmen) en 105 onderdelen (ketting, nieuw) die ik nog had.
Nu heb ik geen geld om alles in 1x van de kwaliteit te kopen die bij zo'n mooi frame hoort, dus bijv. qua wielset zijn de mogelijkheden beperkt; ik heb de keuze uit een Easton EA50 wielset met +/- 3000km op de teller die ik al heb en een nieuwe 2011 Mavic Aksium Race wielset die ik van marktplaats heb geplukt.
Nieuw zouden die Eastons wat duurder uitvallen, maar die Mavics zijn wel nieuw en "verbeterd" voor 2011. Welke zouden qua rijgedrag het beste passen bij een frame als de caad10?
In dit testje is de auteur niet heel erg te spreken over de mavics, maar het is de vraag of de eastons het beter zouden doen?
http://epictrain.wordpress.com/2010/10/ ... e-caad-10/
P.S. Het idee is dat ik 1 van de wielsets houd en de ander onder mijn huidige fiets zet en verkoop.
Nu heb ik geen geld om alles in 1x van de kwaliteit te kopen die bij zo'n mooi frame hoort, dus bijv. qua wielset zijn de mogelijkheden beperkt; ik heb de keuze uit een Easton EA50 wielset met +/- 3000km op de teller die ik al heb en een nieuwe 2011 Mavic Aksium Race wielset die ik van marktplaats heb geplukt.
Nieuw zouden die Eastons wat duurder uitvallen, maar die Mavics zijn wel nieuw en "verbeterd" voor 2011. Welke zouden qua rijgedrag het beste passen bij een frame als de caad10?
In dit testje is de auteur niet heel erg te spreken over de mavics, maar het is de vraag of de eastons het beter zouden doen?
P.S. Het idee is dat ik 1 van de wielsets houd en de ander onder mijn huidige fiets zet en verkoop.
estorino schreef:Nu heb ik geen geld om alles in 1x van de kwaliteit te kopen die bij zo'n mooi frame hoort, dus bijv. qua wielset zijn de mogelijkheden beperkt; ik heb de keuze uit een Easton EA50 wielset met +/- 3000km op de teller die ik al heb en een nieuwe 2011 Mavic Aksium Race wielset die ik van marktplaats heb geplukt. Nieuw zouden die Eastons wat duurder uitvallen, maar die Mavics zijn wel nieuw en "verbeterd" voor 2011. Welke zouden qua rijgedrag het beste passen bij een frame als de caad10?
Ik ben daarintegen wel te spreken over mijn mavic aksiums, en vele forumleden zijn het daarmee eens. Ik zou ze er gewoon op leggen, ze zijn nieuw in tegenstelling tot de easton's. Die van mij zijn nog steeds strak na 7000 km, en ik ben geen rustige rijder.
Opwaarderen kan nog altijd.....en ik rijd er niet minder hard door. Aksiums zijn gewoon goed.
Otje 2 schreef:Ik ben daarintegen wel te spreken over mijn mavic aksiums, en vele forumleden zijn het daarmee eens.
Heb geen idee hoe de ervaringen van andere forumleden met de Aksiums zijn (zoekfunctie!), maar lees in het Duitse Roadbike toch redelijk wat kritiek op de wielen. Mavic heeft (in ieder geval voor het 2010-model) de kwaliteit van de wielen niet volledig onder controle, het ene wiel is stijf en recht, het andere slap en krom.
Daarnaast is er op het forum ook veel kritiek op de service/garantie van Mavic/Codagex (importeur), ook daar zal de zoekfunctie vast wel wat meer duidelijk over kunnen maken.
Als je momenteel probleemloos met de Eastons fietst zou ik sowieso niet weten waarom je geld uit gaat geven aan een nieuwe set uit dezelfde prijs/gewichtsklasse. Kan je beter over een tijdje met meer budget een duurdere set kopen. En wil je het perse wel doen, dan Fulcrum Racing 7's.
-
- Forum-lid HC
Overall is Mavic zeker probleemlozer dan Easton (wil sommige typen van Easton nog niet gratis hebben) maar Fransen en service.....
Ik ben op zich prima tevreden over de Easton wielen, dus ik denk dat ik die gewoon hou en de andere wielen onder mijn huidige fiets zet voor de verkoop. Op zich wel 1x spaakbreuk gehad, maar mijn lokale winkel is wel easton dealer en doet niks met mavic, dus das ook wel een goed argument...
Het viel me wel op dat de zwarte streep op 1 van de velgzijdes sterk aan het vervagen is, is dat de 'wear indicator'? Zou ik wel sterk vinden, want ik heb er misschien 3000km op gereden en de vorige eigenaar "slechts honderden"...
Kan niet wachten om het Caad10 project aan te vangen, nog een paar onderdelen zijn onderweg en dan ga ik maar eens afspraak maken bij de dealer om het frame van dichtbij te bekijken...
Het viel me wel op dat de zwarte streep op 1 van de velgzijdes sterk aan het vervagen is, is dat de 'wear indicator'? Zou ik wel sterk vinden, want ik heb er misschien 3000km op gereden en de vorige eigenaar "slechts honderden"...
Kan niet wachten om het Caad10 project aan te vangen, nog een paar onderdelen zijn onderweg en dan ga ik maar eens afspraak maken bij de dealer om het frame van dichtbij te bekijken...

Ok, ik ga niet voor een caad10 frame, ik heb namelijk voor een prima prijs een nieuw caad9 frame kunnen aanschaffen! 54cm, blauw, 2010 model...

-
- Forum-lid HC
estorino schreef:Ok, ik ga niet voor een caad10 frame, ik heb namelijk voor een prima prijs een nieuw caad9 frame kunnen aanschaffen! 54cm, blauw, 2010 model...
Zie je niet veel aangezien deze van de US markt komt, BB30? In ieder geval mooie kleurstelling.
What makes the boat go faster?
-
- Forum-lid
estorino schreef:Ok, ik ga niet voor een caad10 frame, ik heb namelijk voor een prima prijs een nieuw caad9 frame kunnen aanschaffen! 54cm, blauw, 2010 model...
Echt een hele mooie CAAD9!
� De toestand in de bergen *
Dank, ik ben er ook heel blij mee! Echt een goede deai, veel goedkoper dan een nieuw caad10 frame en ook nog eens veel mooier qua kleur. Caad10 kon ik krijgen in glimmend zwart met witte letters of glimmend root met witte letters. Dan vind ik deze blauwe echt gaaf... En de lokale speciaalzaak heeft er geen moeite mee om een frame op te bouwen dat niet bij hem gekocht is. Kosten voor opbouwen blijven hetzelfde...GBJ Hillman schreef: Echt een hele mooie CAAD9!
De meeste onderdelen zijn nu zo'n beetje binnen. Er komt geen BB30 bottom bracket en BB30 crankstel in. Ik ga voor een BB30->BSA adapter, zodat ik de dura-ace 7800 bottom bracket en 7800 crankstel kan gebruiken.