Welke (bijzondere) dieren gespot tijdens je ritje
-
Fietsgenieter
- Forum-lid
Een buizerd kom ik meestal wel tegen. Buizerds gedragen zich vaak net als reigers: kom je aanfietsen, vliegen ze op en een stukje verder weer zitten/staan. Maar die kant ga ik ook op. Dus weer opvliegen, zitten, etc. Dan denk ik vaak, kom joh, even links of rechts en je bent van me af. Och arm. Nou ja.
Ben geboren Nijmegenaar. In Nijmegen is 'buizen' zuipen, en een 'buizerd' dus ook een zuipschuit. De borden 'pas op agressieve buizerd' zijn dan ook populair. In 't nimweegs trouwens 'buus (dronken), buuzen, buuzerd'.
In het Duitse middelgebergte vliegt er bijna altijd wel een -denk ik - rode wouw boven je. Prachtig. Vooral als ze op de luchtstroom even net voor/naast je vliegen. Foto nog nooit écht gelukt.
Het is heerlijk op de fiets.
Ben geboren Nijmegenaar. In Nijmegen is 'buizen' zuipen, en een 'buizerd' dus ook een zuipschuit. De borden 'pas op agressieve buizerd' zijn dan ook populair. In 't nimweegs trouwens 'buus (dronken), buuzen, buuzerd'.
In het Duitse middelgebergte vliegt er bijna altijd wel een -denk ik - rode wouw boven je. Prachtig. Vooral als ze op de luchtstroom even net voor/naast je vliegen. Foto nog nooit écht gelukt.
Het is heerlijk op de fiets.
-
Dubbeldekker
- Forum-lid
Ja die buizerds snappen er weinig van qua opvliegen en weer landen terwijl je precies dezelfde kant op gaat.
Maar het zijn in principe aaseters dus wellicht verwachten ze een valpartij? En willen ze er vroeg bij zijn?
Maar het zijn in principe aaseters dus wellicht verwachten ze een valpartij? En willen ze er vroeg bij zijn?
Adversity is the Catalyst of Change
-
scottpch64
- Forum-lid
Dubbeldekker schreef: ↑14 nov 2025 20:16 Ja die buizerds snappen er weinig van qua opvliegen en weer landen terwijl je precies dezelfde kant op gaat.
Hier flink regen dus ga niet fietsen maar ga wel even een paar uur de polder in op een plek waar er zeker een paar zitten.
Met over hekjes klimmen ook maar niet vallen begrijp ik
-
Dubbeldekker
- Forum-lid
Een geruststelling: ze gedragen zich als aaseters als de verse konijntjes, muizen en trekvogels in winterslaap of vertrokken zijn
- daniel1975
- Forum-lid HC
2 zilvervisjes
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
-
Dubbeldekker
- Forum-lid
Aan huis gekluisterd dus
- daniel1975
- Forum-lid HC
Watopia 
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
-
Dubbeldekker
- Forum-lid
Dubbeldekker schreef: ↑14 nov 2025 20:16 Ja die buizerds snappen er weinig van qua opvliegen en weer landen terwijl je precies dezelfde kant op gaat.
Hazen doen dat trouwens ook altijd. Die blijven ook een hele tijd voor je uit rennen voor dat ze besluiten het weiland of bosjes in te schieten.
-
Dubbeldekker
- Forum-lid
Je moet trouwens echt goeie benen hebben om zo’n beestje te kunnen volgen als het demarreert. Goeiendag zeg, wat zijn die krengen rap!