tour 2016
- AmstelGoldRaas
- Forum-lid
De cleanste? Waar baseer je dat op? Omdat t een Nederlander is?
Jij hebt een glazen bol?Zorro schreef:
Quintana durft/wil niet en kijkt alleen naar Froome. Na het afstappen van Contador is de TdF bekeken tenzij Froome valt of een zware inzinking krijgt. Quintana zal Froome niet op het slachtblok proberen te leggen.
Ik bedoelde mooiste Nederlandse tourdefrance bergritwinnaar. Wat betreft clean: cleanste Nederlandse tdf bergritoverwinnaar. Iets meer vertrouwen in Dumoulin dan in Boogerd, Theunisse, Rooks en Winnen.AmstelGoldRaas schreef:De cleanste? Waar baseer je dat op? Omdat t een Nederlander is?BAMCAN schreef:Schitterende rit. Mooiste bergritoverwinning sinds tientallen jaren (zowieso de cleanste bergritoverwinning sinds vele jaren). Wanneer was de laatste pyreneeën ritoverwinning van een nederlander? En de tijdrit komt nog!
-
intersantos
- Forum-lid
Ik hoop dat je geen gelijk hebt maar ik vrees er wel voor.Zorro schreef:[
Quintana durft/wil niet en kijkt alleen naar Froome. Na het afstappen van Contador is de TdF bekeken tenzij Froome valt of een zware inzinking krijgt. Quintana zal Froome niet op het slachtblok proberen te leggen.
Vandaag lang gekeken. In slaap gevallen... en dat in een zware bergetappe. Het was echt saai. Laatste 20 km was leuk. De rest.... saai zwart blauw van Sky. Froome haalt t wel weer. Sky is gewoon te sterk voor de rest.
is het fietsen aan het her-ontdekken
- daniel1975
- Forum-lid HC
Laatste klim was idd leuk, maar verder blauwzwartsaaie etappe 
Op naar de Vuelta!
Op naar de Vuelta!
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
Saaie aanloop of niet, voor tom dumoulin was het de mooiste ritzege in zijn leven. Laatste Nederlandse overwinning van een bergrit in de Pyreneeën: ik gok op joop zoetemelk in 1975.
Mollema viel ook lekker aan in de regen, hoop dat ie nog wat plaatsjes kan stijgen. Me uitermate vermaakt tot dusver in deze tdf.
Mollema viel ook lekker aan in de regen, hoop dat ie nog wat plaatsjes kan stijgen. Me uitermate vermaakt tot dusver in deze tdf.
Nope. 1987 Breukink in PauBAMCAN schreef:Saaie aanloop of niet, voor tom dumoulin was het de mooiste ritzege in zijn leven. Laatste Nederlandse overwinning van een bergrit in de Pyreneeën: ik gok op joop zoetemelk in 1975.
.
Hoe vaak moet hij nog een goede ronde rijden voordat hij het voordeel van de twijfel krijgt?wasbeer2006 schreef:+1 fantastischFietsen?altijd schreef:Geen ronderenner maar een klasse renner overall. Tijdritten winnen en dit soort ritten dan bouw je een retegoed palmares op.
ronderenner moeten we nog zien, dit jaar vertekend wel ivm de os
Serieus gasten. Hij heeft Froome er 1 op 1 opgelegd, in de bergen een ronde souverein geleid, toch kan hij niet goed genoeg klimmen om een ronde te winnen, alleen omdat hij op het einde echt te veel alleen moest doen als broekemans?
Ik kan me echt niet meer voorstellen dat jullie nog ijskoud beweren dat hij geen potentiele ronde winnaar is. Ook dit jaar in de Giro liet hij al zijn klasse zien tot hij zijn billen aan stukjes reed.
Ik blijf erbij, ondanks Stevens super Giro is de volgende Nederlandse ronde winnaar (als het al lukt) Dumoulin.
- AmstelGoldRaas
- Forum-lid
Tot gisteren reed hij dramatisch, dus om nu ineens te beweren dat hij even een grote ronde gaat winnen is me iets te opportunistisch. Hij heeft al 40 (!) minuten aan z'n broek.
Deze grote ronde niet, maar dat was ook niet zijn planning. Hij richt zich op Rio, tenslotte. Maar de capaciteiten om het te gaan doen heeft hij zeker.
When I see a person on a bicycle I have hope for the future of the human race.
- H.G. Wells
- H.G. Wells
Hij heeft laten zien dat hij potentie heeft, maar ik weet niet of hij structureel het niveau van Quintana en Froome in de bergen kan halen. We gaan het zien. Die overwinning op Froome was fantastisch, maar niet in het hoogtegebergte, maar op een relatief korte, explosieve en zeer onregelmatige klim. Een prachtige overwinning trouwens.dc schreef:Hoe vaak moet hij nog een goede ronde rijden voordat hij het voordeel van de twijfel krijgt?wasbeer2006 schreef:+1 fantastischFietsen?altijd schreef:Geen ronderenner maar een klasse renner overall. Tijdritten winnen en dit soort ritten dan bouw je een retegoed palmares op.
ronderenner moeten we nog zien, dit jaar vertekend wel ivm de os
Serieus gasten. Hij heeft Froome er 1 op 1 opgelegd, in de bergen een ronde souverein geleid, toch kan hij niet goed genoeg klimmen om een ronde te winnen, alleen omdat hij op het einde echt te veel alleen moest doen als broekemans?
Quintana kan mij niet bekoren, die wint pas de tour als Froome met pensioen gaat. Pff. Ik denk dat hij gaat plakken tot de etappe naar Mont Blanc en daar in de laatste 2 km gaat proberen de ronde te winnen.