Over de wielersport en zijn beoefenaars.

tour 2016

AmstelGoldRaas
Forum-lid

Gebruikersavatar AmstelGoldRaas 10 jul 2016 19:12

De cleanste? Waar baseer je dat op? Omdat t een Nederlander is?

vitamineb
Forum-lid

vitamineb 10 jul 2016 19:15

Zorro schreef:
Quintana durft/wil niet en kijkt alleen naar Froome. Na het afstappen van Contador is de TdF bekeken tenzij Froome valt of een zware inzinking krijgt. Quintana zal Froome niet op het slachtblok proberen te leggen.
Jij hebt een glazen bol?

BAMCAN
Forum-lid

BAMCAN 10 jul 2016 19:47

AmstelGoldRaas schreef:
BAMCAN schreef:Schitterende rit. Mooiste bergritoverwinning sinds tientallen jaren (zowieso de cleanste bergritoverwinning sinds vele jaren). Wanneer was de laatste pyreneeën ritoverwinning van een nederlander? En de tijdrit komt nog!
De cleanste? Waar baseer je dat op? Omdat t een Nederlander is?
Ik bedoelde mooiste Nederlandse tourdefrance bergritwinnaar. Wat betreft clean: cleanste Nederlandse tdf bergritoverwinnaar. Iets meer vertrouwen in Dumoulin dan in Boogerd, Theunisse, Rooks en Winnen.

intersantos
Forum-lid

intersantos 10 jul 2016 20:07

daniel1975 schreef:Sinds het picopicopicopicoverhaal is hij toch nooit meer 100% de oude geworden helaas.

En verder maar weer een saaie vertoning vandaag.
mwah.......

Arjan
Forum-lid

Gebruikersavatar Arjan 10 jul 2016 20:11

Zorro schreef:[
Quintana durft/wil niet en kijkt alleen naar Froome. Na het afstappen van Contador is de TdF bekeken tenzij Froome valt of een zware inzinking krijgt. Quintana zal Froome niet op het slachtblok proberen te leggen.
Ik hoop dat je geen gelijk hebt maar ik vrees er wel voor.

J.Edge87
Forum-lid

Gebruikersavatar J.Edge87 10 jul 2016 20:20

Vandaag lang gekeken. In slaap gevallen... en dat in een zware bergetappe. Het was echt saai. Laatste 20 km was leuk. De rest.... saai zwart blauw van Sky. Froome haalt t wel weer. Sky is gewoon te sterk voor de rest.
is het fietsen aan het her-ontdekken

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 10 jul 2016 21:30

Laatste klim was idd leuk, maar verder blauwzwartsaaie etappe :-(
Op naar de Vuelta!
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!

BAMCAN
Forum-lid

BAMCAN 10 jul 2016 21:58

Saaie aanloop of niet, voor tom dumoulin was het de mooiste ritzege in zijn leven. Laatste Nederlandse overwinning van een bergrit in de Pyreneeën: ik gok op joop zoetemelk in 1975.

Mollema viel ook lekker aan in de regen, hoop dat ie nog wat plaatsjes kan stijgen. Me uitermate vermaakt tot dusver in deze tdf.

dc
Forum-lid

dc 11 jul 2016 08:12

BAMCAN schreef:Saaie aanloop of niet, voor tom dumoulin was het de mooiste ritzege in zijn leven. Laatste Nederlandse overwinning van een bergrit in de Pyreneeën: ik gok op joop zoetemelk in 1975.
.
Nope. 1987 Breukink in Pau ;)
wasbeer2006 schreef:
Fietsen?altijd schreef:Geen ronderenner maar een klasse renner overall. Tijdritten winnen en dit soort ritten dan bouw je een retegoed palmares op.
+1 fantastisch
ronderenner moeten we nog zien, dit jaar vertekend wel ivm de os
Hoe vaak moet hij nog een goede ronde rijden voordat hij het voordeel van de twijfel krijgt?

Serieus gasten. Hij heeft Froome er 1 op 1 opgelegd, in de bergen een ronde souverein geleid, toch kan hij niet goed genoeg klimmen om een ronde te winnen, alleen omdat hij op het einde echt te veel alleen moest doen als broekemans?

Ik kan me echt niet meer voorstellen dat jullie nog ijskoud beweren dat hij geen potentiele ronde winnaar is. Ook dit jaar in de Giro liet hij al zijn klasse zien tot hij zijn billen aan stukjes reed.

Ik blijf erbij, ondanks Stevens super Giro is de volgende Nederlandse ronde winnaar (als het al lukt) Dumoulin.

AmstelGoldRaas
Forum-lid

Gebruikersavatar AmstelGoldRaas 11 jul 2016 08:58

Tot gisteren reed hij dramatisch, dus om nu ineens te beweren dat hij even een grote ronde gaat winnen is me iets te opportunistisch. Hij heeft al 40 (!) minuten aan z'n broek.

Erik
Forum-lid

Erik 11 jul 2016 09:03

Deze grote ronde niet, maar dat was ook niet zijn planning. Hij richt zich op Rio, tenslotte. Maar de capaciteiten om het te gaan doen heeft hij zeker.
When I see a person on a bicycle I have hope for the future of the human race.
- H.G. Wells

kawouter
Forum-lid

kawouter 11 jul 2016 09:13

dc schreef:
wasbeer2006 schreef:
Fietsen?altijd schreef:Geen ronderenner maar een klasse renner overall. Tijdritten winnen en dit soort ritten dan bouw je een retegoed palmares op.
+1 fantastisch
ronderenner moeten we nog zien, dit jaar vertekend wel ivm de os
Hoe vaak moet hij nog een goede ronde rijden voordat hij het voordeel van de twijfel krijgt?

Serieus gasten. Hij heeft Froome er 1 op 1 opgelegd, in de bergen een ronde souverein geleid, toch kan hij niet goed genoeg klimmen om een ronde te winnen, alleen omdat hij op het einde echt te veel alleen moest doen als broekemans?
Hij heeft laten zien dat hij potentie heeft, maar ik weet niet of hij structureel het niveau van Quintana en Froome in de bergen kan halen. We gaan het zien. Die overwinning op Froome was fantastisch, maar niet in het hoogtegebergte, maar op een relatief korte, explosieve en zeer onregelmatige klim. Een prachtige overwinning trouwens.

Quintana kan mij niet bekoren, die wint pas de tour als Froome met pensioen gaat. Pff. Ik denk dat hij gaat plakken tot de etappe naar Mont Blanc en daar in de laatste 2 km gaat proberen de ronde te winnen.

Plaats reactie