Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Leuke, gekke, boeiende belevenissen onderweg.

ArVee
Forum-lid

Gebruikersavatar ArVee 21 sep 2015 19:51

Hanz Bé schreef:Ik wilde vanmiddag een schoolklas, denk groep 7/8, inhalen op een fietspad. Ze reden 2 aan 2. Ik belde netjes, waarop de achterste "juffrouw" hard op een fluitje blies. Ik wist niet wat ik toen zag! De kinderen staken allemaal één hand omhoog, en voegden direct in, waardoor ze binnen een paar tellen keurig op lint reden. ( nou ja, 1 foutje, 2 ondeugende kereltjes fietsten op elkaar, waardoor ze vielen. Niks ernstigs gelukkig).
Los van die valpartij creëerden ze meteen een hoop ruimte op het fietspad. Ik heb de juffen een dikke pluim gegeven.

Hier kan menig wielerclubje wat van keren ;)
Geweldig, mooi dat het zo ook nog kan.
Bikers are not alone

Kilowatt
Forum-lid

Gebruikersavatar Kilowatt 22 sep 2015 10:40

Zondag na 3 maanden knieproblemen weer op de fiets gestapt.
Van de fysio mag ik eerst maar 1 uurtje op licht verzet en hoge cadans.

Fiets ik in de middle of nowhere, boerenweggetje in kop van Drenthe, komt er een oudere man naast me fietsen.

"Awel, ge hebt er plezier in hé, ge hebt nen grijns van oor tot oor".
Ik ben dus blijkbaar erg blij dat ik weer mag fietsen :mrgreen:.

Blijkt een vlaming die een weekje in Drenthe is, ook fietsfanaat. Na een kwartiertje helaas weer afscheid moeten nemen ivm kort rondje.
older Budweiser

geertjeb
Forum-lid

geertjeb 22 sep 2015 11:33

Vanmorgen vloog er een reiger voor me uit gedurende een km.

codex
Forum-lid

codex 22 sep 2015 19:54

Van de week bijna een bruggetje ,als springskans gebruikt.

Ik fietste op een klein buitenweggetje en ik dacht wat doet die vrouw daar aan de zijkant van die brug(klein ophaal bruggetje). :shock: Toen keek ik nog eens en ik moest stoppen als een gek!

Staat niet opeens een heel klein ophaalbruggetje , ongeveer een meter omhoog, voor mij open :?

Toch niet te geloven.Zonder ook maar een afbakening/slagboompje of voor mijn part een lint.
Ik had het helemaal niets in de gaten dat hij open stond(het brugje).

TumTumTum
Forum-lid

Gebruikersavatar TumTumTum 01 nov 2015 21:52

Toch een keer een positief verhaaltje over een e-bike ervaring.

Ik zou vandaag helpen bij een waterpost tijdens de Drechtstadloop in Dordrecht, op de 15 km van de halve marathon ergens op een dijk. Ik had thuis opgezocht hoe ik daar moest komen en dat was een stukje lopen vanaf station Stadspolder. Alleen ik stap uit bij het verkeerde station, namelijk Dordrecht Zuid.
Eerlijk gezegd niet echt een idee hoe ver dat lopen is en wachten op de volgende trein (half uur) of bus (40 minuten en gaat niet de goede kant op) vond ik zinloos. Dus dan maar lopen.
Ik vraag de weg aan iemand en een echtpaar op de e-bike rijdt net langs. Ze horen dat ik naar de Wantijdijk moet. Dan bieden ze aan om mij achterop mee te nemen want ze wonen daar.
Dus ik op dat broodtrommeltje bij meneer. Meneer voelde met zijn 400 watt niet eens dat ik achterop zat...bijna niet voor te stellen. Maar dat zegt wel wat over de power van die fietsen.
Maar wat ontzettend aardig! :like:
Niet zelf op de fiets maar toch nog soort van een fietservaring.

Overigens is zo'n waterpost helpen ook best leuk om eens te doen. Een van de lopers die langs kwam: "wat een sport! en ik dacht dat schaken zwaar was". :lol:
Veni. Vidi. Fietsie.

DeletedUser01
Forum-lid

DeletedUser01 01 nov 2015 22:05

Mooie verhalen!

Daniël de Jong
Forum-lid

Daniël de Jong 09 dec 2015 19:17

Op de terugweg van een 80km nog even de Brienenoordbrug over van noord naar zuid rijdt er voor mij een oud baasje op een e-bike, toen heb ik toch m'n best moeten doen om eerder boven te zijn dan hij. Tong op den knieën.

Abdel
Forum-lid

Abdel 04 jan 2016 22:12

Heb op de Posbank wel eens een 'Mexican stand-off' gehad met een groot mannetjes everzwijn. Was op een mooie zomeravond een rondje aan het rijden en reed via de Lange Juffer naar de Posbank. Het begon langzaam te schemeren. Opeens zie ik op 100 meter een grote zwarte hond in de berm staan. Ik minder wat vaart en kijk even over de bovenrand van mijn budget wielrenbril. Tot mijn grote schrik blijkt de hond een groot everzwijn te zijn. Ik stop en een tijdje kijken we elkaar aan. Tot mijn grote opluchting kuiert ie na een minuutje het bos in. De volgende dag meteen een goede bril gekocht.......

marcelb
Forum-lid

marcelb 04 jan 2016 22:36

Die beesten kunnen knap gevaarlijk zijn. Ik heb tijdens het jachtseizoen in de Peel bij Ospeldijk wel eens een opgejaagde moeder met twee biggen gezien. Die liepen een hele tijd in paniek met me op in het veld naast de weg om vervolgens vlak voor me over te steken. Was behoorlijk schrikken, maar ook wel weer mooi om te zien. Natuurlijk was ik net te laat om nog een mooie foto te maken.
Real men wear blûk!!! Marcel

monsieurpinot
Forum-lid HC

Gebruikersavatar monsieurpinot 04 jan 2016 22:39

moet gelijk hier aan denken:

Afbeelding

inderdaad zeker als ze jongen hebben niet om te pruimen (van horen zeggen gelukkig)

TumTumTum
Forum-lid

Gebruikersavatar TumTumTum 05 jan 2016 10:46

Ik heb ze als klein kind nog wel eens geaaid. Toen ze jongen hadden...dat lieten ze gewoon toe. :)
Veni. Vidi. Fietsie.

Sweety2008
Forum-lid

Gebruikersavatar Sweety2008 05 jan 2016 16:17

Afbeelding

Alpakas kun je ook aaien deze op de foto kent mij. Als ik er op mijn hardlooprondje langs loop komt hij altijd heel dicht bij het hek staan. Dan ga ik hem altijd even aaien.
Ghost Nivolet 6LC

Plaats reactie