Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

Het Sonja Bakker topic: gewicht onder controle !

lancev7
Forum-lid

Gebruikersavatar lancev7 25 okt 2007 18:23

denk het inderdaad ook, het klonk ook al zo onmogelijk. maar 450kcal is ook nogal behoorlijk

rocketboy
Forum-lid

rocketboy 25 okt 2007 18:48

OK, zal nog eens kijken in de supermarkt.

Lijkt trouwens wel of hier enkel voedingsdeskundigen aanwezig zijn :)
Als een echte Flandrien, door weer en wind, op de rollen !

lancev7
Forum-lid

Gebruikersavatar lancev7 25 okt 2007 18:53

[quote="Rocketboy"]OK, zal nog eens kijken in de supermarkt.
Lijkt trouwens wel of hier enkel voedingsdeskundigen aanwezig zijn :)[/quote]

Hoewel ik nog niet veel inhoudelijk gemengd heb in deze discussie, kan het bovenstaande wel kloppen. Ik heb het voordeel dat mijn zus afgestudeerd dietist is en ik zelf in het kader van mijn opleiding (SGM) wat keuzemodulles voeding en dietiek heb gevolgd

kikkie
Forum-lid

kikkie 26 okt 2007 12:31

ik vind jullie gasten echt bikkels! dat je zo met eten bezig kunt zijn en zo veel van jezelf kunt onthouden. als ik fanatiek fiets kan ik niet genoeg eten, als ik niet constant eet heb ik zo een hongeklop. ik probeer verstandig te eten en mn suikers en vitamientjes binnen te krijgen (hou sowieso niet van snoep en chips en dat soort troep) maar ik heb er absoluut geen rem op zitten, moet er niet aan denken. maar nogmaals, ik heb respect voor mensen die zich, om wille van de sport, kunnen onthouden van een volle maag!
More likely than not, this was edited for typos. If it wasn\'t, it probably should have been.

"Pijn is tijdelijk, opgeven is voor altijd"

vivo
Forum-lid

vivo 29 okt 2007 16:29

Hoe kan je het best verantwoord ontbijten/lunchen?
En dan bedoel ik niet de hoeveelheid of momenten waarop.
Grof gezegd heb je naast de component fruit de 2 opties volkorenbrood met beleg of zuivel met granen(muesli/pap).
Nu ben ik een brood eter en de laatste tijd bewuster gaan kijken op de etiketten van beleg. Nu was ik er al bewust van dat tegenwoordig veel producten zoeter worden gemaakt dan vroeger, een rondje langs de etiketten levert meer dan 50% suiker(geen complexe koolhydraat) in jam, stroop, honing, chocopasta/vlokken, kokosbrood, ........ Daar kan je dan denk ik wel verantwoord 1 dubbele boterham mee beleggen. Maar met wat beleg je de andere 3 dubbele boterhammen. Tips? naast appel, kaas en pindakaas(58/100 gram vet). Ik heb zonet ook (scharrel-ei)salade(27/100 gram vet) aangeschaft.
Of toch beter overstappen naar de muesli/pap?

lancev7
Forum-lid

Gebruikersavatar lancev7 29 okt 2007 16:38

kipfilet, kalkoenfilet, appelstroop en vooral je geloofd het niet, (god hoe schrijf je het) sandwich spread. Zijn belegsoorten met een lage voedingswaarde. Pindakaas daarentegen is een product met een zeer hoge voedingswaarde.

scepticus
Forum-lid HC

Gebruikersavatar scepticus 29 okt 2007 16:44

Magere vleeswaren zijn behoorlijk ok.
Liever geen gemalen en geperst slachtafval (zoals salami, smeerleverworst, boterhamworst etc), maar dingen als ham, kip, kalkoen, runder- of paardenrookvlees etc. (zijn alleen wel duur :( )

edit: lance was me voor

Met die salades / sandwich spread enzo kan het vetpercentage heel erg wisselen, kwestie van etiketten checken dus (overigens kunnen dat soort dingen ook stiekem heel veel suiker bevatten!)
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

thomas1974
Forum-lid

thomas1974 29 okt 2007 18:04

Pindakaas is niet zo slecht: met mate en neem wel de biologische variant zonder toegevoegde (verzadigde) vetten. Deze zitten er alleen maar in om het 'smeuig tot op de bodem' te maken. Jammer, want daardoor veel ongezonder. Beter is sesampasta (tahin), amandelpasta, of hazelnootpasta (alles biologisch, zonder toevoegingen!), deze bevatten minder verzadige vetten.

vivo
Forum-lid

vivo 29 okt 2007 18:54

Bedankt voor de tip(sesampasta (tahin), amandelpasta, of hazelnootpasta (alles biologisch, zonder toevoegingen!)) Thomas.
Wat betreft etiketten checken is mijn ervaring bij AH dat op etiket van produkten van het AH-huismerk veel vermeld staat, bij A-merken en EuroShopper(budget) is dit vaak niet het geval.
Dan is voor mij de keuze snel gemaakt.
"Magere vleeswaren zijn behoorlijk ok." Ik eet niet veel vlees want wat die beesten allemaal binnen krijgen om meer vlees op te leveren krijg jij ook voor je kiezen.
-edit- oh ja, er is ook biologisch vlees

luna
Forum-lid

luna 02 nov 2007 09:14

a-merken hebben noujuist wel vaak informatie op het etiket staan, net als ah huismerk.
en ik koop nog steeds gewoon budget merken hoor, het blik tomaten van ah sceelt echt niks/niet veel met het blik tomaten van het huismerk.
een goed website is www.calorietabel.nl staat alles verdeeld in eiwitten vetten en kh.

vivo
Forum-lid

vivo 02 nov 2007 12:26

@luna
je bewering dat budget qua inhoud niet verscheelt met A-merk of huismerk artikelen is in ieder geval niet gebaseerd op het etiket van budget merken, is de wens de vader van die gedachte?
Op A-merk artikelen mis ik vaak of altijd het percentage transvet.

Plaats reactie