Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Zelf filmopnamen maken vanaf de (race)fiets

monsieurpinot
Forum-lid HC

Gebruikersavatar monsieurpinot 04 nov 2015 09:57

@jsprbcn leuk om te zien!
je kunt youtube filmpjes trouwens tegenwoordig direct embedden via [ youtube][ /youtube] (spaties weggehaald dan)

jsprbcn
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar jsprbcn 04 nov 2015 09:58

monsieurpinot schreef:@jsprbcn leuk om te zien!
je kunt youtube filmpjes trouwens tegenwoordig direct embedden via [ youtube][ /youtube] (spaties weggehaald dan)
Ik zal het eens proberen :winkthumb:

i-mac

i-mac 08 nov 2015 14:00

Toertocht in de omgeving van Brugge (B). De Garmin Virb hangt onderaan een Rec-Mount.

https://www.youtube.com/watch?v=oOtJMpH ... ture=share

jsprbcn
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar jsprbcn 09 nov 2015 09:10

Leuk om te zien!

Vraagje: Heb je trouwens eerst de hele route geexporteerd met GPS overlay vanuit Garmin Virb Edit en daarna de film geknipt? (gezien de "map" er geheel op staat namelijk)

Hier nog een testje met de baanfiets (het zwarte ding op de achteras is een GoPro mount en ik zal later nog wel een filmpje plaatsen met het resultaat)

i-mac

i-mac 09 nov 2015 09:17

jsprbcn schreef:Leuk om te zien!

Vraagje: Heb je trouwens eerst de hele route geexporteerd met GPS overlay vanuit Garmin Virb Edit en daarna de film geknipt? (gezien de "map" er geheel op staat namelijk)
Alles werd gemaakt met Virb Edit. Alles filmpjes geïmporteerd (uiteraard), dan bij elke track de GPS track toegevoegd. Vervolgens de GPS synchroon proberen te zetten (pas na 16km de opnames gestart, vandaar). En dan veel geknipt.

Pas als ik de 2de Virb aan boord heb om te filmen, gebruik ik iMovie om de film te maken. Want dan kan ik beeld-in-beeld toepassen.

Dat kost me dan wel een paar uurtjes ...

jsprbcn
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar jsprbcn 09 nov 2015 09:19

Ik heb dat ook een keer gedaan met Virb edit, echter zaten er toen "gaten" in de "map" (wellicht is dat nu opgelost met een nieuwe versie).

Ik heb gisteren ook een paar picture in picture filmpjes gemaakt, en ik zal ze plaatsen wanneer Youtube ze heeft gepubliceerd.

i-mac

i-mac 11 nov 2015 17:36

Rondje "Ruddervoorde". Via Telenet mag je op diverse veldrit parkoers eens een half uurtje gaan crossen. Deze morgen naar Ruddervoorde gefietst om dat eens te proberen. Ik heb geen crossfiets, en met een zware MTB ben je al snel in het nadeel. Maar ... wat een fun was dit. In iets minder dan een half uur had ik er ... 3 rondjes opzitten. Mijn respect voor de profs (en allen anderen) die dergelijke wedstrijden rijden is weer eens stuk gegroeid.

In februari mag ik naar Middelkerke om wat te gaan "spelen".

1 enkele ronde in beeld (niet mijn beste)
Edit Freerider: Video embed

jsprbcn
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar jsprbcn 12 nov 2015 17:12

Nu een filmpje met picture in picture: klimmen met de baanfiets 50-17
8-) 8-)

Jorisee
Forum-lid

Jorisee 12 nov 2015 21:14

jsprbcn schreef:Nu een filmpje met picture in picture: klimmen met de baanfiets 50-17
8-) 8-)
Vet!

jsprbcn
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar jsprbcn 14 nov 2015 11:27

Dank je, hier nog eentje van een afdaling met de baanfiets.

Emielepiel
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar Emielepiel 14 nov 2015 15:37

Ik ben zelf ook met de gopro aan het knutselen gegaan. Wat me opvalt, en voor mij minder interessant is, is dat sommige filmpjes zo lang duren. Persoonlijk zit ik er niet op te wachten om 10 minuten naar een filmpje te gaan kijken als het steeds van hetzelfde is.

Ik probeer mijn filmpjes dan ook zo kort mogelijk te houden en om het toch interessant te maken. Dit is het resultaat van een minuut of 4 en een half. Ben benieuwd wat jullie ervan vinden.
Ik heb ook nog een 'trailer' gemaakt van het filmpje. Duurt nog geen minuut!
Dat ziet er dan zo uit:

jsprbcn
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar jsprbcn 14 nov 2015 19:31

Het editen kost echt veel te veel tijd, en dat heb ik helaas niet, dus zet ik meestal enkel klimmetjes of afdalingen online.
Af en toe maak ik een edit.

Plaats reactie