Zelf filmopnamen maken vanaf de (race)fiets
- monsieurpinot
- Forum-lid HC
@jsprbcn leuk om te zien!
je kunt youtube filmpjes trouwens tegenwoordig direct embedden via [ youtube][ /youtube] (spaties weggehaald dan)
je kunt youtube filmpjes trouwens tegenwoordig direct embedden via [ youtube][ /youtube] (spaties weggehaald dan)
-
i-mac
Toertocht in de omgeving van Brugge (B). De Garmin Virb hangt onderaan een Rec-Mount.
https://www.youtube.com/watch?v=oOtJMpH ... ture=share
https://www.youtube.com/watch?v=oOtJMpH ... ture=share
Leuk om te zien!
Vraagje: Heb je trouwens eerst de hele route geexporteerd met GPS overlay vanuit Garmin Virb Edit en daarna de film geknipt? (gezien de "map" er geheel op staat namelijk)
Hier nog een testje met de baanfiets (het zwarte ding op de achteras is een GoPro mount en ik zal later nog wel een filmpje plaatsen met het resultaat)
Vraagje: Heb je trouwens eerst de hele route geexporteerd met GPS overlay vanuit Garmin Virb Edit en daarna de film geknipt? (gezien de "map" er geheel op staat namelijk)
Hier nog een testje met de baanfiets (het zwarte ding op de achteras is een GoPro mount en ik zal later nog wel een filmpje plaatsen met het resultaat)
-
i-mac
Alles werd gemaakt met Virb Edit. Alles filmpjes geïmporteerd (uiteraard), dan bij elke track de GPS track toegevoegd. Vervolgens de GPS synchroon proberen te zetten (pas na 16km de opnames gestart, vandaar). En dan veel geknipt.jsprbcn schreef:Leuk om te zien!
Pas als ik de 2de Virb aan boord heb om te filmen, gebruik ik iMovie om de film te maken. Want dan kan ik beeld-in-beeld toepassen.
Dat kost me dan wel een paar uurtjes ...
-
i-mac
Rondje "Ruddervoorde". Via Telenet mag je op diverse veldrit parkoers eens een half uurtje gaan crossen. Deze morgen naar Ruddervoorde gefietst om dat eens te proberen. Ik heb geen crossfiets, en met een zware MTB ben je al snel in het nadeel. Maar ... wat een fun was dit. In iets minder dan een half uur had ik er ... 3 rondjes opzitten. Mijn respect voor de profs (en allen anderen) die dergelijke wedstrijden rijden is weer eens stuk gegroeid.
In februari mag ik naar Middelkerke om wat te gaan "spelen".
1 enkele ronde in beeld (niet mijn beste)
Edit Freerider: Video embed
In februari mag ik naar Middelkerke om wat te gaan "spelen".
1 enkele ronde in beeld (niet mijn beste)
Edit Freerider: Video embed
- Emielepiel
- Forum-lid
- Contact
Ik ben zelf ook met de gopro aan het knutselen gegaan. Wat me opvalt, en voor mij minder interessant is, is dat sommige filmpjes zo lang duren. Persoonlijk zit ik er niet op te wachten om 10 minuten naar een filmpje te gaan kijken als het steeds van hetzelfde is.
Ik probeer mijn filmpjes dan ook zo kort mogelijk te houden en om het toch interessant te maken. Dit is het resultaat van een minuut of 4 en een half. Ben benieuwd wat jullie ervan vinden. Ik heb ook nog een 'trailer' gemaakt van het filmpje. Duurt nog geen minuut!
Dat ziet er dan zo uit:
Ik probeer mijn filmpjes dan ook zo kort mogelijk te houden en om het toch interessant te maken. Dit is het resultaat van een minuut of 4 en een half. Ben benieuwd wat jullie ervan vinden. Ik heb ook nog een 'trailer' gemaakt van het filmpje. Duurt nog geen minuut!
Dat ziet er dan zo uit: