Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Specialized

ace1978
Forum-lid

ace1978 29 sep 2010 21:04

freakish schreef:
Ace1978 schreef:[795 euro bij Hopmans in Bergen op Zoom ;-)

2010 of 2011???

Nu nog 2010, maar Hopmans kennende ga je op korte termijn voor dat geld ook 2011 krijgen.

tirex
Forum-lid

tirex 01 okt 2010 00:42

Stef schreef:Na een vervelend Cervélo avontuur heb ik gisteren terug een Specialized tarmac pro sl3(2011) frame besteld. Ik heb weliswaar nog getwijfeld tussen een Colnago en een Specialized maar uiteindelijk heb ik gekozen voor de sl3. In 2008 reed ik al met de sl2 en daar was ik uitermate tevreden, dit was voor mij doorslaggevend om voor de Tarmac te gaan. Misschien was het niet zo verstandig om de sl2 te vervangen voor een Cervélo R3 maar bij deze is dit rechtgezet! Foto's van de nieuwe Specialized volgen...

welke kleur heb je genomen??

ben te straks ook even gaan kijken.. en ziet er heel netjes uit..

arnoud
Forum-lid
Contact

arnoud 01 okt 2010 11:38

@Stef: begrijp dat de overstappers van een SL2 naar en SL3 dit als een echte vooruitgang zien, dus denk dat je een mooie keuze hebt gemaakt! Beieuwd naar de foto's.
http://www.cyclemania-c.com" onclick="window.open(this.href);return false;

cervelocastelli
Forum-lid

cervelocastelli 02 okt 2010 18:23

Hallo,

ben 2 jaar geleden bevangen door het fietsvirus en heb me toen als eerste fiets een Giant Defy team Rabobank aangeschaft (aluminium, shimano 105 afmontage). Wist op dat moment nog niet zeker dat het fietsen me zou bevallen en heb indertijd gekozen voor een niet al te dure fiets, de Giant.

Ben nu 2 jaar verder en weet nu al een tijd zeker dat het fietsen een zekerheidje is geworden.
Maar wil nu natuurlijk meer dan de Giant.

Mijn oog is nu in eerste instantie gevallen op de Specialized Roubaix, meer omdat ik uit alle verhalen kan opmaken dat het een fiets is die gericht is op comfort, en dat is nu eigenlijk waar ik naar op zoek ben. Een "comfortfiets" om lekker mee te toeren, een Limburgs Mooiste, Mergelheuvelland 2-daagse, Ronde van Vlaanderen, Luik-Bastenaken-Luik etc, dus puur recreatief.

Heb een bezoek gebracht aan Rings te Goirle en heb de 2011 modellen van de Specialized Roubaix gezien, echter vind er kwa kleurstelling eigenlijk geen 1 waarvan ik zeg wow, ja dat moet m worden.
Daarnaast zag ik de 2001 Specialized Tarmac modellen en dacht meteen bij 1 van de kleurstellingen, ja dat moet m worden.

Nu vraag ik me af, of er kwa comfort zo'n groot verschil zit tussen de Roubaix en Tarmac-modellen, dat ik toch moet vasthouden aan een Roubaix, zeker gezien t comfort, of dat een Tarmac model toch ook comfortabel is?

Hoop dat er Specialized rijders zijn die op beide modellen hebben gereden en kunnen vertellen over hun ervaringen.

fbmg
Forum-lid

fbmg 02 okt 2010 18:44

Vorige week opgehaald.
Picasa SL3

Nu alleen nog andere pedalen erop.
Dus mocht iemand tips hebben welke ... Ik heb een lichte voorkeur voor Look KEO 2 max .
twitter: @frankgerritse

sparkx
Forum-lid

sparkx 02 okt 2010 20:18

@ Fbmg

Welke maat van kader is dit, was van plan ook deze tarmac aan te kopen, maar dit lijkt me toch een grote maat niet?
Alvast bedankt

tiest
Forum-lid HC

tiest 02 okt 2010 20:21

Jammer van de mindere foto's Doet nogal afbreuk aan de O-zo mooie kleur!

Persoonlijk zou ik hem helemaal somber zwart gehouden hebben maar zo is hij ook vet.
De kleur is erg ruig!

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 02 okt 2010 21:16

Het zal wel aan mij liggen, maar ik vind de kleurstelling van de afmontage afbreuk doen aan de fiets.
Een mooie zwarte stuur- en zadelpen en zwarte banden zou het voor mij al een stuk mooier maken.
Het frame is niks mis mee ;-)
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!

sponge
Forum-lid

sponge 02 okt 2010 21:48

@Cervelocastelli, ik kan alleen zeggen dat een tarmac een zeer goede fiets is. Maar als je het hebt over comfort is dit voor iedereen verschillend. Ik vindt het bv fijn om elke hobbel in de weg te voelen als ik fiets, een ander weer niet. Dus wellicht kun je jezelf beter afvragen wat voor soort comfort je wilt in een fiets en vandaaruit je keuze maken.

Wellicht zoe je bij Rings een keer met beide modellen kunnen testen wat jezelf het beste licht.

In ieder geval succes met het zoeken naar je nieuwe fiets
- Specialized Tarmac SL3 Astana \'10 Ultegra 6700
- Specialized Tarmac SL4 Saxo-Tinkoff \'14 Ultegra Di2
- Specialized Venge Project Black \'12 Dura Ace Di2

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 02 okt 2010 21:57

Daniel1975 schreef:Het zal wel aan mij liggen, maar ik vind de kleurstelling van de afmontage afbreuk doen aan de fiets.
Een mooie zwarte stuur- en zadelpen en zwarte banden zou het voor mij al een stuk mooier maken.
Het frame is niks mis mee ;-)

+1 voor de zwarte banden, deze tot het 1e ritje witte banden zijn geen porum, na 1 ritje zijn ze grijs.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

jre
Forum-lid

Gebruikersavatar jre 02 okt 2010 22:56

Het is wel een apart gezicht die witte banden en als jij het een goed combi vindt wie zijn wij om dit teveroordelen moet zeggen de kleur van je frame vindt ik ook wel wat hebben

fbmg
Forum-lid

fbmg 03 okt 2010 00:04

Bedankt voor jullie reacties. Ik zit zelf ook te denken om het stuurlint in een andere kleur te doen. Het witte loopvlak van de bandjes is wel een detail de witte streep in het frame loopt zo mooi door..
twitter: @frankgerritse

Plaats reactie