Leuk, een voorsteltopic

Marcel, 44jr, IT-er uit het zuiden des Lands.
Ik las al wat jaren mee hier, tot dusver vooral actief op de fiets-en-aanverwante topics op Tweakers. Ik fiets al jarenlang naar mijn werk op een vaste dag, tot mijn vrouw me aanspoorde om eens iets snellers te kopen. Zelf reed ze al een jaar of 3 op een Giant Escape RX (een hybride) en omdat ik mezelf niet zo als racer zag, leek me zo'n fiets ook wel wat. Een nagenoeg nieuwe Gazelle SPN3 gevonden op marktplaats, die ik wat had opgeleukt met bar-ends en een ligstuur, en een demontabele bagagedrager want het zou ook de woonwerk fiets worden. Ieder jaar kwam de jaarlat zo'n 1000km hoger te liggen en ging ik ook meer buiten woon-werk omgeving ritjes maken. Tot we samen weekendjes weg gingen in Zuid Limburg, De Eiffel. En dan gaat het toch kriebelen, dus dit jaar, gingen we met al die andere Hollanders op zoek naar een nieuwe fiets. Het werd voor mij een Scott Addict 20, en tja, mijn vrouw? Die was te laat, haar maat is momenteel nergens meer te vinden...
Om voor haar het leed te verzachten hebben we in elk geval een setje velgen bijgekocht, met gravelbanden. De clearance op zo'n hybride met V-brakes is daar prima geschikt voor, dus nu kan ze ook eens het bos in.
Maar goed, nu ik me dus vanaf dit jaar officieel onder de racers mag scharen, heb ik een tijdje terug dan toch maar eens een account gemaakt hier.
Qua onderhoud probeer ik alles zelf te doen, dus met de nieuwe racer (en straks die van mijn vrouw) is er weer genoeg nieuws te leren

Mijn trouwe gazelle blijft als woon/werk, slecht weer en Zwift bike, en zo staat de garage hier dus lekker vol