Net met een rondje Alpen bij de Groenblauwezone (Moordrecht/Gouda) een torenvalk op de grond.
Hij was bezig met iets maar toen hij mij aan zag komen fietsen vloog hij tussen de bomen weg.
In het stukje natuur tussen de Rotte en de roeibaan zag ik een kolonie zilverreigers. Zoveel samen nog niet eerdere gezien.
Op een afstand vanaf de fiets dacht ik eerst dat het lepelaars waren omdat ik die het hele jaar al in groepjes tegenkom.
Foto gemaakt en thuis uitgezoomd en absoluut zilverreigers en VEEL!!!
Foto is niet de moeite om te plaatsen maar ik maak ze wel om thuis uit te zoeken waar ik naar heb zitten kijken.
Niet met fietsen maar vrijdag met wandelen een monsterlijk grote buizerd. Zat op een dode boom in de Palmerswaard (Rhenen).
Ik had slechts een 200mm en nog een stapje, nog een stapje.................en ik heb echt een geweldige foto van een dode boom
Nog niet eerder zo'n grote buizerd gezien en met al dat buitenspelen zie ik er iedere week wel een.
Ben zelf niet een uitgesproken vogelliefhebber maar hou van alles wat de natuur (en cultuur en historie) ons brengt. Ben wel een enorm fan van libellen en ik heb wat dat betreft een topjaar!
Echt bizar wat ik daar aan foto's van heb gemaakt dit seizoen. Kan ik een boek van maken!