Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.
-
scottwilko
- Forum-lid HC
scottwilko
05 sep 2025 19:53
Dubbeldekker schreef: ↑05 sep 2025 18:54
rene schreef: ↑05 sep 2025 08:34
Ik zou bijna iets zeggen op de laatste opmerking. Even op de tong bijten… in dit geval op m’n vingers.
Geweldig! Ik had dezelfde associatie. En JWKEIJ blijkbaar ook

Ach ja, wat mij betreft is het beestje welkom hoor. Ik ben heel erg van natuur en ik hou van elk wezentje wat daar thuishoort, zelfs de Europese Hoornaar. Prachtig beest en vreet alle lastige vliegen op.
Ik vind alleen wel dat de “Nederlandse natuur” echt ongeschikt is voor een beschermde status van de wolf.
Voor de balans kun je er wel een paar afknallen. Maar daar begint het gezeur: mensen die niets van natuur begrijpen beginnen dan te janken en eisen rechten voor de wolven.
Hobby boertjes die wat schapen hebben en niet in staat zijn om -ik roep maar even iets hè- een grote witte hond bij de schaapjes te plaatsen zodat de wolf echt geen kans maakt, dicteren nu de discussie.
Evenals mama’s die zonodig hun hardloop rondje moeten afwerken in een gebied waar wolven zitten.
Mijn punt is: dit landje is gewoon te klein voor deze illusie.
En ik zie liever wolven dan recreanten in dat kleine stukje natuur wat we hebben hoor. Maar dat is een utopie
Maar wat zeg jij nu anders dan dat ik zeg?
Ik zeg er zijn er nu te veel en jij geef aan er kunnen er wel een paar afgeschoten worden. Doe je dat niet, dan komen er gewoon meer en ook in de gebieden waar ze nu nog niet zijn.
-
Dubbeldekker
- Forum-lid
Dubbeldekker
05 sep 2025 21:24
scottwilko schreef: ↑05 sep 2025 19:53
Dubbeldekker schreef: ↑05 sep 2025 18:54
rene schreef: ↑05 sep 2025 08:34
Ik zou bijna iets zeggen op de laatste opmerking. Even op de tong bijten… in dit geval op m’n vingers.
Geweldig! Ik had dezelfde associatie. En JWKEIJ blijkbaar ook

Ach ja, wat mij betreft is het beestje welkom hoor. Ik ben heel erg van natuur en ik hou van elk wezentje wat daar thuishoort, zelfs de Europese Hoornaar. Prachtig beest en vreet alle lastige vliegen op.
Ik vind alleen wel dat de “Nederlandse natuur” echt ongeschikt is voor een beschermde status van de wolf.
Voor de balans kun je er wel een paar afknallen. Maar daar begint het gezeur: mensen die niets van natuur begrijpen beginnen dan te janken en eisen rechten voor de wolven.
Hobby boertjes die wat schapen hebben en niet in staat zijn om -ik roep maar even iets hè- een grote witte hond bij de schaapjes te plaatsen zodat de wolf echt geen kans maakt, dicteren nu de discussie.
Evenals mama’s die zonodig hun hardloop rondje moeten afwerken in een gebied waar wolven zitten.
Mijn punt is: dit landje is gewoon te klein voor deze illusie.
En ik zie liever wolven dan recreanten in dat kleine stukje natuur wat we hebben hoor. Maar dat is een utopie
Maar wat zeg jij nu anders dan dat ik zeg?
Ik zeg er zijn er nu te veel en jij geef aan er kunnen er wel een paar afgeschoten worden. Doe je dat niet, dan komen er gewoon meer en ook in de gebieden waar ze nu nog niet zijn.
Oh maar ik was niet in de veronderstelling dat we een 1 op 1 discussie aan het voeren waren hoor!
Mijn mening was meer algemeen bedoeld.
Een paar wolven afschieten lijkt me gewoon een noodzakelijk kwaad als de balans tussen top predatoren en prooidieren verstoord blijkt. Zo werkt natuurbeheer in gebieden waar mensen, urbanisatie en natuur in vermeende harmonie met elkaar moeten samenleven
Adversity is the Catalyst of Change
-
PufPuf 2e
- Forum-lid
PufPuf 2e
06 sep 2025 10:25
Deze keer niet tijdens een ritje op de koersfiets maar gewoon van werk naar huis in de stad afgelopen week. Ik zag wat fotografen op een parkeerplaats bij een school staan. Zat er een wespendief op een hekwerk naast de weg waar je op minder dan 3meter afstand langs fietst. Toch wel bijzonder en helemaal in een stad.
-
Orlok
- Forum-lid HC
Orlok
12 sep 2025 14:44
Als het geen eigen beelden zijn post het dan niet, zo kunnen wij er nog wel een heleboel van internet plukken om dit topic te laten ontsporen . . . . .

Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
-
Fietsgenieter
- Forum-lid
Fietsgenieter
12 sep 2025 17:03
Een geit die steenbok-ambitie heeft, in de buurt van de Schliersee.
Edit: verhip krijg niet bijgevoegd. 3,4mb. Hmm. Ff nalezen ergens
-
borgmonster
- Forum-lid
borgmonster
13 sep 2025 15:45
Even naar jezelf per e-mail sturen. Dan krijg je de vraag of je het formaat wilt verkleinen (althans, bij een iPhone is dat zo).
ex-CUBE Litening Ultegra 3x10
ex-Benotto SL Campagnolo Record 2x6
Canyon Ultimate CF SLX 8 DISC TDF
-
jwkeij
- Forum-lid
jwkeij
28 sep 2025 17:47
Gisteren de hele dag op de Noordzee gevaren. Een zeevogel-excursie van dagjeindenatuur en De Vogelspotcast.
Wat een belevenis wat dat, zeg. Nu ga ik wel vaker met de boot mee om vogels te kijken, maar van 8:00 tot 17:00 op volle zee actief naar dieren speuren was een lange zit, haha.
Stelde niet teleur. Veel soorten zeevogels gezien.
Jan van Genten in juveniel, 3e kalenderkleed en volwassenen
Zeekoeten
Alken
Zwarte zee-eenden
Roodkeelduikers (helaas winterkleed)
En als klap op de vuurpijl: een Kleine Kokmeeuw
Deze is sinds 1985 maar 7x eerder waargenomen in Nederland. Nu 8x.
https://www.dutchavifauna.nl/species/kleine_kokmeeuw
WiND - 56 - / Waltly - Expedition Overlander
-
daniel1975
- Forum-lid HC
daniel1975
28 sep 2025 18:10
En hoe weten jullie zo zeker dat het een Kleine Kokmeeuw is en niet gewoon een kleine kokmeeuw?
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
-
Dubbeldekker
- Forum-lid
Dubbeldekker
28 sep 2025 19:10
?! Misschien was het wel gewoon een: kleine kokmeeuw. Of wellicht een kleine kokmeeuw. Wie weet?
Best een mysterie dit

-
Dubbeldekker
- Forum-lid
Dubbeldekker
28 sep 2025 19:13
“The mysterieus case of the ‘kleine kokmeeuw’, a suspense topic “