Een de Rosa topic, wat fijn

misschien kunnen jullie mij verder helpen?
Ik overweeg een Idol (met velgrem) te kopen, omdat ik het een schitterend frame vind en mijn hart altijd wel sneller gaat kloppen van iets italiaans snels...ik erken de emo volledig! De fiets is denk ten alle tijden technisch beter dan ikzelf...
De voorkeur is het blauw/witte frame te nemen. En dan, de afmontage....shimano of campa? hangt dat samen met de wielen? ja ik denk het wel...
Ik rijd nu een trek 2.1 alu frame sinds 5 jaar, afgemonteerd met 105 en tiagra remmen en bontrager SSR wielen. Nooit een centje pijn gehad moet ik zeggen en ik fiets er het hele jaar door mee.
Als het shimano zou zworden, zou ik de fiets Ultegra laten afmonteren. Zitten er voordelen aan Campa? wat is het campa-quivalent van Ultegra, Chorus?
Wielen???
Uit allerlei metingen komt de RS-81 (C35/C50) wielen als een van de meest stijve wielen die er zijn. Wat zou een mooi campa equivalent zijn? De euris vind ik mooi maar is ook heel prijzig....
Ik heb er alleen wat moeite mee om een mooie italiaan te kopen die dan japans af te monteren...
Groet,
Steven