Wielerseizoen 2025
Nu we hier toch regelmatig afwijken van het topic: hoe komt het dat er geen Nederlandse vrouwenbasketbalploeg aan het EK mee doet? Niet goed genoeg? Nochtans qua lengte zijn de Nederlandse meisjes een van de grootste ter wereld meen ik. En in de meeste ploegsporten blinken ze uit.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 

Odysseus stond geenszins bekend om conditie of kracht, eerder om zn uitgekooktheid en sluwheid.Dubbeldekker schreef: ↑25 jun 2025 18:42Klein_Verzet schreef: ↑25 jun 2025 13:33 Daar ben ik niet zo zeker van. Pheidippides was de aanstichter, al had hij als excuus dat er nog geen auto was, maar waarom hij niet te paard ging is me dan weer wel een raadsel.
Trouwens wel grappig dat je in deze context Ulissi aanhaalt in vetgedrukt.
Toch een verbastering van Ulysses wat weer een andere naam is voor Odysseus. Bekend in de mythologie om zijn enorme uithoudingsvermogen.
Hij zou het goed doen in een Spartathlon![]()
.
Teveel andere sporten die populair zijn.fiedoo schreef: ↑25 jun 2025 18:58 Nu we hier toch regelmatig afwijken van het topic: hoe komt het dat er geen Nederlandse vrouwenbasketbalploeg aan het EK mee doet? Niet goed genoeg? Nochtans qua lengte zijn de Nederlandse meisjes een van de grootste ter wereld meen ik. En in de meeste ploegsporten blinken ze uit.
Volleybal en hockey zijn zowel bij mannen als vrouwen veeeel populairder dan basketbal. Jammer maar helaas.
-
Dubbeldekker
- Forum-lid
Uithoudingsvermogen is iets anders dan conditie of krachtfatmodul schreef: ↑25 jun 2025 19:23Odysseus stond geenszins bekend om conditie of kracht, eerder om zn uitgekooktheid en sluwheid.Dubbeldekker schreef: ↑25 jun 2025 18:42Klein_Verzet schreef: ↑25 jun 2025 13:33 Daar ben ik niet zo zeker van. Pheidippides was de aanstichter, al had hij als excuus dat er nog geen auto was, maar waarom hij niet te paard ging is me dan weer wel een raadsel.
Trouwens wel grappig dat je in deze context Ulissi aanhaalt in vetgedrukt.
Toch een verbastering van Ulysses wat weer een andere naam is voor Odysseus. Bekend in de mythologie om zijn enorme uithoudingsvermogen.
Hij zou het goed doen in een Spartathlon![]()
.
Adversity is the Catalyst of Change
-
Patrick VB
- Forum-lid
Cian Uijtdebroeks vandaag aangereden op training.
https://sporza.be/nl/2025/06/25/cian-ui ... 878178737/
https://sporza.be/nl/2025/06/25/cian-ui ... 878178737/
- daniel1975
- Forum-lid HC
Niet echt haha.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
-
Dubbeldekker
- Forum-lid
Jawel hoor! ik vond het niet meer dan logisch na zijn winst in Pisa.
Mooi. Ik hoop dat hij in die trui nog wat tijdritten gaat doen dit seizoen. Even aan zijn klimcapaciteiten sleutelen en we hebben een nieuwe Dumoulin of Breukink...
-
Dubbeldekker
- Forum-lid
Ach ja Indurain was ook nogal hoog hè 
Als we de komende jaren weer wat meer lange tijdritten krijgen in de rondes kan hij zomaar een kleine ronde op z’n naam zetten
Als we de komende jaren weer wat meer lange tijdritten krijgen in de rondes kan hij zomaar een kleine ronde op z’n naam zetten