Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Canyon

dwangarbeider
Forum-lid
Berichten: 1219
Lid geworden op: 11 mei 2006 21:25

dwangarbeider 29 mar 2019 16:16

Denk je misschien aan een Trek van W. de Vos in Oosterhout ? ;)

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 16106
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 29 mar 2019 16:31

dwangarbeider schreef: 29 mar 2019 16:16 Denk je misschien aan een Trek van W. de Vos in Oosterhout ? ;)
Of een Giant, een Sensa, een Ridley of een Kuota en bij gelegenheid zelfs een Pinarello en/of Bianchi. Om af en toe een BMC of Eddy Merkcx niet te vergeten.
Want hij verdeelt wel meerdere merken met een substantiële korting. :D
I know myself like no one else
Nothing to defend

Venividibici
Forum-lid
Berichten: 21
Lid geworden op: 26 jan 2019 11:59

Venividibici 31 mar 2019 11:45

Afgelopen week eindelijk Mn nieuwe Ultimate ontvangen! Eerder dan de geplande vertraging, of dat positief is weet ik niet.. want initieel vertraagd. Enfin, heerlijke fiets! En wat remt dat fijn, discs.

Vraag aan jullie; de steekassen hebben hendeltjes, kunnen deze er af? Durf niet zo hard aan die dingen te trekken. 😬

Gebruikersavatar
vincent75
Forum-lid
Berichten: 2256
Lid geworden op: 19 mei 2008 22:24

Gebruikersavatar vincent75 31 mar 2019 13:16

Venividibici schreef: 31 mar 2019 11:45 Vraag aan jullie; de steekassen hebben hendeltjes, kunnen deze er af? Durf niet zo hard aan die dingen te trekken. 😬
Ja die kunnen er af (in geval van DT Swiss). Zo kun je met 1 hendeltje beide assen losdraaien.
Ik bin moar een eenvoudige boerenlul, en doar schaam ik mien niet veur!

hagi
Forum-lid
Berichten: 366
Lid geworden op: 12 aug 2009 20:45

hagi 31 mar 2019 13:19

Weet iemand of er plaats is voor 28 mm bandjes in canyon al endurance frame.
Rij met specialized roubaix pro in 25/28.
Wil opbouwen met shimano 5800 groep die op mijn specialized roubaix frame zit.
Mijn lichaam kan het niet meer aan om te wisselen tussen mijn twee fietsen met elk een verschillende geometrie.
En kom op alu uit omdat ik in de winter op zwift fiets en carbon niet op trainer mag.

Tomver
Forum-lid
Berichten: 91
Lid geworden op: 15 sep 2016 08:40

Tomver 31 mar 2019 18:56

Carbon kan prima op de indoor trainer.

TheUnexpected
Forum-lid
Berichten: 167
Lid geworden op: 12 feb 2019 14:32

TheUnexpected 01 apr 2019 08:09

Lcsmet schreef: 29 mar 2019 16:31
dwangarbeider schreef: 29 mar 2019 16:16 Denk je misschien aan een Trek van W. de Vos in Oosterhout ? ;)
Of een Giant, een Sensa, een Ridley of een Kuota en bij gelegenheid zelfs een Pinarello en/of Bianchi. Om af en toe een BMC of Eddy Merkcx niet te vergeten.
Want hij verdeelt wel meerdere merken met een substantiële korting. :D
Tenzij je een BBL van 101 hebt. Dan is alles lastig. En de Giant en BMC lukte het niet. De Canyon wél. Overigens (zonder te veel mensen hier te beledigen, is die Emonda zo mooi dan?? :x
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan..

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6119
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 01 apr 2019 08:41

hagi schreef: 31 mar 2019 13:19 Weet iemand of er plaats is voor 28 mm bandjes in canyon al endurance frame.
Rij met specialized roubaix pro in 25/28.
Wil opbouwen met shimano 5800 groep die op mijn specialized roubaix frame zit.
Mijn lichaam kan het niet meer aan om te wisselen tussen mijn twee fietsen met elk een verschillende geometrie.
En kom op alu uit omdat ik in de winter op zwift fiets en carbon niet op trainer mag.
Ik zou het carbon argument inderdaad heroverwegen.
En je kan je ook afvragen of je een fietskeuze moet laten afhangen van de banden die je nu hebt. Stel dat je de perfecte fiets gevonden hebt, en dat je "slechts" 25mm banden erin kwijt kunt (let wel de ene 25mm band is de andere niet... die van continental 4000 vallen al snel als 27mm). Laat je die fiets dan staan? Of pak je de fiets en kies je voor 25mm banden? Met dus als enige "extra" investering een vers setje buitenbanden?
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

JanWillem90
Forum-lid
Berichten: 109
Lid geworden op: 11 mei 2006 22:40

JanWillem90 01 apr 2019 09:41

TheUnexpected schreef: 01 apr 2019 08:09
Lcsmet schreef: 29 mar 2019 16:31
dwangarbeider schreef: 29 mar 2019 16:16 Denk je misschien aan een Trek van W. de Vos in Oosterhout ? ;)
Of een Giant, een Sensa, een Ridley of een Kuota en bij gelegenheid zelfs een Pinarello en/of Bianchi. Om af en toe een BMC of Eddy Merkcx niet te vergeten.
Want hij verdeelt wel meerdere merken met een substantiële korting. :D
Tenzij je een BBL van 101 hebt. Dan is alles lastig. En de Giant en BMC lukte het niet. De Canyon wél. Overigens (zonder te veel mensen hier te beledigen, is die Emonda zo mooi dan?? :x
Ben even bij Wim geweest afgelopen zaterdag om toch eens de opties te bekijken. Heb samen met de verkoper gekeken en ook hij kwam tot de conclusie dat het lastig is om iets vergelijksbaars te vinden. Dit vooral door de lage prijs bij een fiets met zowel schrijf als di2. Hij had wel een trek met di2 en schrijf voor 3800 ofzo, maar weer dat saaie zwart.

Wel ergens anders het aanbod van bianchi oltre x3 di2 (schrijfrem) voor 3999 gekregen. Maar dit rekt budget te veel op en nog steeds zwart.

Trouwens ook reactie van canyon gehad:
Als fietsliefhebbers kunnen wij als geen ander begrijpen dat een vertraging van de door jou bestelde fiets iets ververvelends is.

We kunnen goed begrijpen dat het van buiten Canyon soms moeilijk is te begrijpen waarom sommige vertragingen zo last-minute worden gecommuniceerd. We zullen in het kort even een beeld proberen te schetsen zodat je er wellicht een beter beeld bij hebt.

Laten we voorop stellen dat we de fiets helaas niet sneller kunnen leveren maar dat er op dit moment met man en macht wordt gewerkt om al onze fietsen zo snel mogelijk te leveren bij de klanten die deze hebben besteld.

Bij Canyon hanteren wij een direct verkoop model (in tegenstelling tot andere grote merken als TREK, Specialized etc.). Dat betekend concreet dat wanneer er bij ons ergens iets mis gaat in de aanlevering van onderdelen, kwaliteitscontrole, o.i.d. is voor een klant 1 op 1 merkbaar. Onze winkel is virtueel en een winkel van een fietsenmaker is echt en daar zie je de fiets dan ook staan die je wilt kopen. Als hij er niet staat omdat hij bijv. vertraagd is dan zul je hem niet staan. Bij Canyon is alles transparant en moeten we helaas ook vertragingen gewoon op deze manier direct aan de eindklant communiceren. Daarmee willen we ons niet verschuilen of verbergen achter een ander maar we willen je laten zien dat er totaal geen sprake is van het opzettelijk niet nakomen van beloftes.

De productieplanning in de fabriek is zo strak dat wanneer we bijv. plannen dat de fiets op vrijdag zal worden opgebouwd, getest en maandag zal worden verstuurd dan zullen we op de dag ervoor (donderdag) soms nog enkele onderdelen verwachten. Als die onderdelen donderdag niet aankomen of er wordt verteld (zoals nu het geval is) dat de onderdelen pas enkele weken later komen, dan zullen we helaas niet eerder kunnen communiceren dan op die dag dat de fiets helaas vertraagd is. De productie druk en het aantal fietsen dat we momenteel maken is zo hoog dat we er een zeer strakke planning op nahouden.

Dit is juist bedoeld als klein 'kijkje in de keuken' om je een beeld te geven over het waarom achter je vertraging. Er is dus geen sprake van moedwillig niet nakomen van de verwachte leveringsdatum (we spreken ook altijd over een verwachte leveringsweek en niet een belofte) en er is al helemaal geen sprake van nalatigheid aangezien iedereen hier heel hard werkt om je zo snel mogelijk die fiets te kunnen leveren.

We zijn erg blij zijn dat je de keuze voor Canyon hebt gemaakt en we hopen het geschade vertrouwen snel te kunnen herstellen.

Mocht je nog vragen hebben dan vernemen we het graag.

marsman
Forum-lid
Berichten: 2394
Lid geworden op: 23 nov 2008 13:05
Locatie: Midden NL

marsman 01 apr 2019 10:01

Dat verhaal van Canyon houdt wat mij betreft geen steek. Als je een superstandaard afmontage voor elke fiets aanhoudt, dat zijn vertragingen alleen te verklaren door of issues met toeleveranciers of gewoon te lage voorraden. Ze doen verdorie net of ze elke fiets als maatwerk in elkaar sleutelen.
Ik pak ze wel weer in de afdaling :-)

Gebruikersavatar
TheTourist
Forum-lid
Berichten: 407
Lid geworden op: 04 nov 2014 13:29

Gebruikersavatar TheTourist 01 apr 2019 10:56

Dat komt op mij ook wel wat vreemd over. Maar goed, ik ben benieuwd hoe het mijn fietsje zal gaan. Begin maart besteld, vanaf dat moment verwachte leverdatum 22/4 - 26/4. Ik ben altijd uitgegaan van een vertraging, maar tot op heden is er nog geen wijziging. Maar als ik het zo lees zou dat dus ook makkelijk vrijdag 19/4 alsnog kunnen gebeuren...

We wachten vrolijk af!
Canyon Aeroad CF SLX 7.0

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6119
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 01 apr 2019 11:04

Tja, het is gewoon het nadeel van Canyon. Relatief veel modellen en afmontages en kleuren.., voorraad beperkt. Dus als de vraag groot is kan de toelevering een probleem worden. En ze zullen ook wel een strategie voeren waarin ze bepaalde maten/modellen op dit moment op voorraad hebben, en andere modellen/kleuren/afmontages over 2 maanden, en nog weer andere fietsen over 4 maanden. Sommige modellen zullen ze ook niet eens bijbestellen en zijn op een bepaald moment gewoon uitverkocht en klaar. Anderen zullen wel nog weer in vervolg badges komen, met het risico op leveringsproblemen of vertragingen.

Het is echt de minder mooie kant van Canyon, maar kennelijk werkt het goed genoeg voor ze om een boterham aan te verdienen en voldoende positieve klanten te hebben. Het zal op deze manier dan niet zo snel een premium merkt worden, maar dat hoeft kennelijk niet.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

Plaats reactie