Vandaag dan toch op pad gegaan met het idee dat de wind maar vooral de wolken de route zouden bepalen. Direct bij vertrek vanuit Eindhoven was al duidelijk dat ik beter niet richting westen kon gaan dus maar de noordelijke route richting Son, daar een stuk langs het Wilhelmina kanaal richting westen maar de wolken hadden een duidelijke boodschap, dus maar langs Joe Man de oude baan richting Liempde, wat toch een beetje mijn favoriete weg in de buurt is:

In Liempde leek het niet erg aantrekkelijk de westelijke route richting Boxtel te pakken, dus maar dwars door het dorp wat ik eigenlijk nooit doe vanwege de kasseien. Wel enkele spetters regen en vooral veel gerammel en gestuiter. Tussen mij en kasseien komt het waarschijnlijk niet meer goed... Langs Gemonde richting Sint Oedenrode waar alweer een wolk in het westen verscheen, dus met licht gespetter gauw naar het noord oosten richting Den Dungen en vanuit daar naar Den Bosch en door naar Hedel. Vervolgens over de Maasdijk tot aan de brug bij Heusden, dwars op een redelijk bak wind. Was ik even blij dat ik geen aero wielen heb

! Net over de brug maar eens goed rond gekeken, en ja hoor: ik zag de bui al hangen in het noordwesten. Dus maar eens in Heusden een cafe gezocht aan de vismarkt waar een soort paviljoen prima bescherming voor de fiets bod. Na een cappuccino en een tosti was er geen vuiltje aan de lucht:
Vervolgens met de wind in de rug tussen Drunen en Waalwijk door richting de Loenense en Drunense Duinen maar gezien de volgende buien die vanuit het noord westen opkwam richting Distelberg en Cromvoirt met het idee via Helvoirt en Esch naar Boxtel te gaan. Ter hoogte van Helvoirt begon het spetteren dus maar langs de N65 richting Vught [heerlijk nieuw asfalt op het fietspad

] en vanuit Vugt via Boxtel terug naar Liempde. De wegen waren nu wel redelijk nat maar ik nog steeds droog

en de lucht was erg schoon naar de bui:
Vanuit hier via dezelfde weg als heen weer huiswaarts. Met nog een herfstimpressie kort voor Son:
Krap 6 uur onderweg en naar dik 130 km voldaan weer thuis en als bonus op de valreep nog de Strava distance challenge October volbracht.