Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Het grote woon-werk topic

freakish
Forum-lid

freakish 10 mar 2011 16:46

[quote="daPOKER"]Wellicht kruisen we elkaar dan binnenkort op de Fromberg op weg naar het werk?
:d[/quote]

De Fromberg ben ik gisteren nog omhooggevlogen dankzij de windkracht 4 in mijn rug.
Morgen weer een kans.

dapoker
Forum-lid

Gebruikersavatar dapoker 10 mar 2011 16:51

[quote="mispoes"]
Op mijn werk ook geen douche maar met een bus waslotion en een washandje kom je ook een heel eind.
En verder; alles went, ook een beetje zweet [/quote]

Dat eerste daar had ik ook al gedacht... dat ga ik dan ook maar eens proberen.
Dat van wennen en zweet, dat weet ik toch zo net nog niet. Ik zelf kan wel wennen om in m'n eigen putlucht te zitten maar ik denk dat mijn klanten daar niet veel blijer van gaan worden :)

[quote="Dual"]Kan je niet met een collega meerijden? Fiets achter in de auto en de moeilijke weg naar huis fietsen?[/quote]
Is lastig, helaas.
Voor de mooiste fiets-blog:
http://www.pokergraphics.com/koersvandedag/" onclick="window.open(this.href);return false;

depoldertoerist
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar depoldertoerist 10 mar 2011 21:40

[quote="daPOKER"]Ik wil eigenlijk ook wel wat woon- werk fietskilometers gaan maken....en op kantoor hebben we geen douche. [/quote]

Bij mijn vorige werkgever hadden ze ook geen douche.. Wel een invalidentoilet! Gewoon ouderwets met het washandje. Met goede deo voor vertrek en bij aankomst had niemand klachten. En... Ik bezocht zelfs mijn klanten op de fiets!
BIKE to Work. Work to Eat. Eat to live. Live to BIKE

race-newbee
Forum-lid

race-newbee 10 mar 2011 23:22

Ik heb er alweer twee ritjes almere amersfoort (en weer terug) op zitten... het was wel even wennen. Zo vroeg is het seizoen waait de wind nog uit een andere richting en dat valt me in de ochtend niet altijd goed....
je fietst wat...

DeletedUser01
Forum-lid

DeletedUser01 10 mar 2011 23:27

Alle begin is moeilijk!

mispoes
Forum-lid

mispoes 11 mar 2011 12:02

[quote="daPOKER"]Dat van wennen en zweet, dat weet ik toch zo net nog niet. Ik zelf kan wel wennen om in m'n eigen putlucht te zitten maar ik denk dat mijn klanten daar niet veel blijer van gaan worden :)[/quote]

Tja, er zijn zat mensen die niet naar hun werk fietsen en toch een niet te harden "putlucht" uitwasemen, dus dan kan wat eerlijk fietszweet er ook nog wel bij he
Maar trouwens, van zo'n kippeneindje fietsen ga je toch niet stinken?
Ik niet in elk geval :)
http://www.sjaspatat.net" onclick="window.open(this.href);return false;

raassie
Forum-lid

raassie 05 apr 2011 21:27

Morgen misschien maar eens weer proberen op het fietsje naar het werk te gaan. Nijmegen-Den Bosch. Ongeveer 45 km enkele reis. Ik vind het grootste probleem dat ik rond half acht wil/moet beginnen. Dus rond kwart voor 6 de deur uit. Dan is het toch nog wel donker en frisjes buiten;-)
Pijn is fijn, toch?
Mijn Strava: https://www.strava.com/athletes/10778731

cannae
Forum-lid

Gebruikersavatar cannae 05 apr 2011 22:04

Ik rij ook geregeld woon-werk 67km enkele reis soms is dat net te veel met de wind de laatste tijd daarom neem ik ook nog wel eens eerst een stuk de auto, zodat ik 40-45 km over houd wat wat schappelijker is.

Maar ja af en toe moet je ook aan de D1-D2 duurtraining dus dan moet je maar een keer pijn lijden, door heen en terug te gaan op een dag. Want afharden hoort er ook bij, op de Alpe heb ik luxe ook niet de 6de keer :-).
enjoy the ride

raassie
Forum-lid

raassie 05 apr 2011 22:15

Ik vind de ochtend rit altijd het vervelendst. Ik rijd altijd met een te hoge hf en een te lage snelheid:-) In de middag gaat het meestal een stuk beter alhoewel zo vroeg in het seizoen ik nogal eens tegen een klein dipje aanloop in de laatste 10 km.
Pijn is fijn, toch?

filihaan
Forum-lid

filihaan 05 apr 2011 22:19

[quote="Raassie"]Ik vind de ochtend rit altijd het vervelendst. Ik rijd altijd met een te hoge hf en een te lage snelheid:-) In de middag gaat het meestal een stuk beter alhoewel zo vroeg in het seizoen ik nogal eens tegen een klein dipje aanloop in de laatste 10 km.[/quote]

Ik heb dit 'probleem' ook een tijdje gehad. Het verdween na een stevig ontbijt en stabiele nachtrust.
http://twitter.com/Filihaan" onclick="window.open(this.href);return false;

raassie
Forum-lid

raassie 05 apr 2011 22:21

Stevig ontbijten doe ik sowieso. Vroeg naar bed ook. Stabiele nachtrust lukt me eigenlijk nooit. Ben een erg slechte slaper. Vaak wakker. Ik ben van nature best een ochtend mens, maar nooit echt een ochtendsporter geweest. Al zolang ik fiets heb ik daar moeite mee. En dat is nu toch al een kleine 20 jaar.......
Pijn is fijn, toch?

depoldertoerist
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar depoldertoerist 08 apr 2011 02:11

Eindelijk weer met de woonwerkfiets met daarin een nieuwe wielset naar het werk.
Ik ga het hele verhaal hier niet vertellen, wie dat wil weten moet maar even op mijn blog kijken.

Je kunt goed merken dat het weer beter weer is, want waar de afgelopen periode alleen de fiets van een collega en die van mij in de stalling stond is het nu alweer behoorlijk drukker.

Oh ja, deze kreeg ik vandaag binnen via de fietsflits van de fietsersbond, vond 'm wel geinig:

Afbeelding
BIKE to Work. Work to Eat. Eat to live. Live to BIKE

Plaats reactie