Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Wielerseizoen 2020

Gastheerg
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 12 mar 2020 11:44

Enzzo schreef: 12 mar 2020 11:30 Dan ben je niet uit eerste hand ingelicht door bronnen in Italië. Daar is het namelijk echt een oorlogsgebied aan het worden.
Dat is precies mijn boodschap. Vriend van me werkt 12 uur per dag met nauwelijks pauze.
Dus ik heb niet het idee dat ik aan paniek bijdraag maar aan inzicht.
Mijn dochter die in een ziekenhuis stage loopt appt mij net en het plan wat daar is uitgerold is ook een protocol wat niet bij vredestijd hoort.
Het gaat niet lang duren voor in Nederland er keuzes gemaakt gaan worden wie we wel en niet helpen.
M'n dochter gaat naast de stage normaal ook een aantal uur naar school. Dat is opgeschort omdat ze in het ziekenhuis moet komen helpen. Dat zijn scenario's die normaal in vredestijd niet voorkomen.
Ik ben niet bang, ik ben niet in paniek. Ik ben zelfs trots dat m'n dochter in een unit zit die speciaal voor noodgevallen wordt opgetuigd.

Ik wordt wel boos als ik zie dat ze in Nokere een VIP tent aan de zijkant open gaan zetten om er een BUITEN event van te maken.
VIP's moet je NU juist uitsluiten. Dat zijn allemaal mensen met veel contacten.

In Den Bosch gaat een paardenevent door. Dat zijn allemaal mensen met bizar veel contacten. We hebben zelf een knol dus we kennen die wereld een beetje. Stekker eruit!

Lcsmet
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Lcsmet 12 mar 2020 12:07

Zou het?
Een interview van 11 maart 2020
De Gendt: “Hou er rekening mee dat dit de laatste koersdagen van het jaar zijn”
Wielerflits
I know myself like no one else
Nothing to defend

Enzzo
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Enzzo 12 mar 2020 12:28

Die paardenmeneer is inmiddels teruggefloten (zelf vertaald hij het dat hij tot het inzicht is gekomen bla, bla)
Dus die gaat niet door.

Inmiddels fluistert men in Parijs Nice ook al over stilleggen...
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 12 mar 2020 21:16

Lcsmet schreef: 12 mar 2020 12:07 Zou het?
Een interview van 11 maart 2020
De Gendt: “Hou er rekening mee dat dit de laatste koersdagen van het jaar zijn”
Wielerflits
Dit gaat er bij mij niet in.
Zie China, daar begint de boel nu ook te kalmeren (dankzij straf ingrijpen!).
Al zou het goed mogelijk zijn dat een rondje door Frankrijk de seizoensopener wordt.....
En het voorjaar gaat “ons helpen” hoop ik.
Maar dit gaat nog wel even duren en voor heel veel gedoe zorgen :-(
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!

lugosi
Forum-lid HC

lugosi 12 mar 2020 21:57

Gastheerg schreef: 12 mar 2020 11:44 .....................
M'n dochter gaat naast de stage normaal ook een aantal uur naar school. Dat is opgeschort omdat ze in het ziekenhuis moet komen helpen. Dat zijn scenario's die normaal in vredestijd niet voorkomen.
Ik ben niet bang, ik ben niet in paniek. Ik ben zelfs trots dat m'n dochter in een unit zit die speciaal voor noodgevallen wordt opgetuigd.
......................
:like: Respect voor al het medisch personeel dat in zo'n omstandigheden de boel tracht recht te houden.

:dislike: geen respect voor de asociale mensen zoals diegene die je vernoemt in Nokere, die het werk van het gezondheidsapparaat in het gedrang brengen.
Laatst gewijzigd door lugosi op 13 mar 2020 08:03, 1 keer totaal gewijzigd.

Enzzo
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Enzzo 12 mar 2020 22:08

En wat te denken van de voetbalwereld waar ze doodleuk doorgaan met wedstrijden in overvolle stadions? (Rangers - Leverkusen)

Enzzo
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Enzzo 12 mar 2020 23:17

Net bekend gemaakt: België schrapt alle evenementen tot 3 april. Scholen, horeca en winkels gaan dicht m.u.v. apotheken en levensmiddelen winkels (en dierenwinkels...)

Dus: Nokere, Brugge-de Panne, E3-Binckbank en Gent-Wevelgem zullen niet doorgaan.

uninvitedguest
Forum-lid

uninvitedguest 13 mar 2020 12:01

Bahrain-McLaren stapt per direct uit Parijs-Nice en stuurt iedereen naar huis.

https://nos.nl/artikel/2326979-wielerpl ... virus.html
Doe alles wat je doet met hart en ziel.

Gastheerg
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 13 mar 2020 12:52

ypuh schreef: 12 mar 2020 10:53 (Beetje gekaanstekerij dit, maar je draagt zo natuurlijk wel bij aan de paniek. De boodschap is waakzaam zijn, het is bij lange na geen oorlog zoals sommige media doen geloven).
Ja ik heb mijn post alleen maar gebaseerd op wat ik uit EERSTE had uit Italiaanse en Nederlandse ziekenhuizen hoor EN uit de Italiaanse fietsindustrie.

En hoe spijtig het is dat ik gelijk ga krijgen. De Giro start is er vast aan (ik wist vorige week al dat daar voor alternatieven werd gezocht)

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20200312_04886710

Enzzo
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Enzzo 13 mar 2020 12:53

Hongarije wil de start van de Giro niet meer doen. Einde Giro 2020?

[edit] je was me net voor ;)

DeletedUser02
Forum-lid HC

DeletedUser02 13 mar 2020 15:34

Gastheerg schreef: 13 mar 2020 12:52
ypuh schreef: 12 mar 2020 10:53 (Beetje gekaanstekerij dit, maar je draagt zo natuurlijk wel bij aan de paniek. De boodschap is waakzaam zijn, het is bij lange na geen oorlog zoals sommige media doen geloven).
Ja ik heb mijn post alleen maar gebaseerd op wat ik uit EERSTE had uit Italiaanse en Nederlandse ziekenhuizen hoor EN uit de Italiaanse fietsindustrie.

En hoe spijtig het is dat ik gelijk ga krijgen. De Giro start is er vast aan (ik wist vorige week al dat daar voor alternatieven werd gezocht)

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20200312_04886710
Ik wil je verhaal ook niet teniet doen hoor, heb de ballen verstand ervan, maar ik vind na het aflassen van sportevenementen naar een vergelijking met oorlog zwáár overdreven. Er overlijden dagelijks een veelvoud personen in het verkeer of aan de gevolgen van alcohol en roken in vergelijking met de zieke en zwakke ouderen die overlijden aan dit virus.

Hier is nog een 'virus expert' die het oorlog noemt en zegt dat we er nog jaren last van zullen hebben. Deze beste man zal best zijn strepen verdiend en recht van spreken hebben, maar je vraagt natuurlijk wel iemand die hier z'n hele leven al naar toewerkt/(stiekem) naar uitkijkt en ook wel een eigen belang bij de situatie heeft. Naar mijn inziens kun je zo'n interview vergelijken met Adrie van der Poel vragen wie de beste wielrenner van dit moment is. Het antwoord zal je niet verrassen.

Nogmaals, ik heb er de ballen verstand van en 'kan het mis hebben', maar van wat ik nu zie komt het mede dankzij de afgelasting van de Joop Zoetemelk Classic ineens akelig dichtbij en besluiten mensen daardoor massaal de supermarkten te gaan plunderen.

Enzzo
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Enzzo 13 mar 2020 16:46

Het woord oorlog slaat op het protocol wat er wordt gevolgd en heeft niets met een feitelijke oorlog te maken.
En zieken, zwakken of ouderen (or all of the above) zijn ook mensen. Mensen die normaal niet dood zouden gaan maar nu dus wel.
En los daarvan; er sterven ook veel mensen die niet in die categorie vallen.

Plaats reactie