Karl66
31 aug 2016 01:43
Ja er zijn harde cijfers dat dat niet zo is. Ik zit meer in de retail, dus daar heb ik meer kennis van, maar een bedrijf als Amazon opent echt geen 400 winkels omdat ze dat wel een leuk idee vinden. De reden is heel simpel, internet als enkele contactvorm blijkt toch te beperkt te zijn. Toen de tv kwam waren er ook volop kenners die riepen dat dit het langzame maar onvermijdelijke einde van de radio zou betekenen. Jammer, maar radio is misschien wel verandert sinds die tijd, maar bestaat nog steeds. Met de opkomst van de vhs riepen diezelfde kenners dat dit het langzame maar onvermijdelijke einde van de bioscopen zou worden. Ik zal je een geheimpje verklappen, de bioscopen bestaan nog steeds en degene die de veranderingen goed hebben opgepakt draaien beter dan ooit...
Ja er zullen bladen verdwijnen, net zoals V&D verdwenen is, gewoon omdat ze niet met de veranderingen om konden gaan. Maar bladen die snappen wat ze willen doen en voor wie ze dat willen doen en die dat op een goede manier koppelen met moderne media, die hebben gewoon bestaansrecht. Maar dan moet je wel goed weten wat (daar komt dat vervelende woord weer) je propositie is. Anders heb je hetzelfde probleem als de V&D, niemand weet waar je voor staat, niemand weet waarom je de producten verkoopt die je verkoopt en niemand weet aan wie je het eigenlijk wilt verkopen. Dan moet je niet gek kijken als uiteindelijk niemand je klant blijkt te zijn.
Als jij dan, om maar even een voorbeeld eerder uit dit topic aan te halen, gaat schrijven over "sportieve" e-bikes, wat je doelgroep was toch de sportieve fietser, die geïnteresseerd is in sportieve fietsen? Dan krijg je dus die ruis, waardoor je doelgroep wazig wordt, het product dat je wilt leveren wazig wordt, je uiteindelijk niet meer voor je uitgangspunten staat, je blad een fietsen V&D wordt en je het niet redt.
Maar als je die propositie wel scherp hebt en houdt, dat goed combineert met moderne media, dan heeft een blad gewoon bestaansrecht. Kijk naar een tijdschrift als National Geographic, die moeten het tijdschrift niet alleen met internet combineren, maar ook nog eens met hun tv-zender. En dat is geen enkel probleem als je maar weet waar je naar toe wilt...
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets