Veldrijden 2016/2017
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Ik vind het echt volslagen belachelijk dat er met name vanuit België zo wordt afgegeven op topsporters die professioneel hun seizoen proberen in te delen. Van een wegrenner verwacht je toch ook niet dat hij iedere week minimaal 2 koersen rijdt gedurende het complete seizoen?
Misschien is het niet eens zo slecht als in België de budgetten bij de cross en de populariteit wat naar beneden zouden gaan, dat geeft een stuk meer ruimte voor de andere landen.
Misschien is het niet eens zo slecht als in België de budgetten bij de cross en de populariteit wat naar beneden zouden gaan, dat geeft een stuk meer ruimte voor de andere landen.
Dat doen sporters natuurlijk bijna altijd. Je gaat niet afgeven op je sponsor. Dus dit zegt niet zo veel, de ene kant op of de andere kant opottorongo schreef:Verkeerd schakelen. Want hij beweert zelf dat het niet aan het materiaal ligt.
Heeft 'ie de laatste paar weken wel. Lijkt wel iets te helpen, maar toch blijft het nog soms gebeuren.Keezx schreef:Waarom hebben die crossfietsen geen kettinggeleider, ik heb nu toch al drie keer gezien dat hij eraf liep bij die moderne 1x 11 "systemen"
===========================
Free your mind and your ass will follow
Beide dames die jij noemt hebben er nog een heel wegseizoen naast heh? En een aankomend wegseizoen in het vooruitzicht, waar hun team verwacht dat ze weer fris aan de start staan. Vergeet dat niet.lugosi schreef:Sommige toprenners -en rensters realiseren zich blijkbaar nog niet hoe klein deze sport op korte termijn kan worden en welke hiervan de financiële gevolgen voor henzelf zullen zijn.
Alleen even over die twee:
Ik meende gehoord te hebben dat de Jong op termijn wel volledig over wil, dus misschien eerst even afwachten hoe het dan gaat?
Brand heeft die luxe voorlopig nog niet, en we weten dat ze bij het Giant/Liv Sunweb team hun renners aan verplichtingen houden, soms op het onverstandige af. Maar zij heeft bijvoorbeeld wel het WK op de weg laten lopen voor de cross. Ze mocht mee van de KNWU, maar heeft zelf besloten te gaan voorbereiden op de cross.
Er valt meer te zeggen over sommige heren. Die hebben geen volledig wegseizoen maar gaan toch midden in het seizoen meerdere malen bijna een week op stage naar Spanje.
- Lcsmet
- Forum-lid HC
Maar dan gaan de toppers merkelijk minder verdienen en gaan ze daar weer over lopen jammeren.amclassic-fan schreef:.............
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
-
Quarantanove
- Forum-lid
De amusementswaarde van de jaarmarktcross in Niel deed niet onder voor die van de andere crossen , misschien wel omdat de tot nu besten van het seizoen er niet waren.
Vandaag een bevestiging van mijn eerdere bewering dat het voor de TV amusementswaarde niet hoeft uit te maken wie er meedoet.
Vandaag een bevestiging van mijn eerdere bewering dat het voor de TV amusementswaarde niet hoeft uit te maken wie er meedoet.
-
Quarantanove
- Forum-lid
sorry , dubbel geplaatst
Laatst gewijzigd door Quarantanove op 11 nov 2016 17:25, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Quarantanove
- Forum-lid
Ruimte aan organisaties in andere landen heeft alleen zin als er daar per wedstrijd minimaal dezelfde financiele condities en eigenlijk betere voor de renners voorhanden zijn anders heeft het geen enkele zin.Lcsmet schreef:Maar dan gaan de toppers merkelijk minder verdienen en gaan ze daar weer over lopen jammeren.amclassic-fan schreef:.............
Het beste voorbeeld van het hoe het niet moet is het schaatsen waar de wedstrijden ver weg voor nagenoeg lege tribunes plaats vinden. Het internationaler zijn van een sport mag geen doel op zich zijn. Het moet voor de profs meer geld opleveren.
- Lcsmet
- Forum-lid HC
Vandaag in Niel toch wel een spannende cross gezien.
Er was ook veel volk.
Nu hebben de "toppers" de "kleine" organisaties niet nodig, dat denken ze althans, als het hen ooit iets minder zou vergaan zou ik als "kleine" organisator voor hen, hoe weinig ook, ook geen budget meer hebben.
Er was ook veel volk.
Nu hebben de "toppers" de "kleine" organisaties niet nodig, dat denken ze althans, als het hen ooit iets minder zou vergaan zou ik als "kleine" organisator voor hen, hoe weinig ook, ook geen budget meer hebben.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
Dan had ik de Belgen toch te hoog ingeschat...lugosi schreef: Duidelijk (in de Belgische pers reeds al een aantal maal besproken) is dat er wel degelijk (ook al werd dit hier in het verleden ontkend of geminimaliseerd) een substantiële terugloop in de bezoekersaantallen is met het wegvallen van Nys. Sint- Niklaas haalde minder dan 4000 betalende toeschouwers (verleden jaar waren er dit nog 8000 !). Ook op de andere crossen is er een duidelijke terugloop. De grote crossen zullen dit ongetwijfeld overleven, voor de kleinere crossen zal dit fataal worden.
Uiteindelijk zijn het allemaal mannen op fietsen en wint er meestal een Belg, soms een Nederlander en heel af en toe een Tsjech of Fransman.
Ik had toch wel verwacht dat ze van Aert zouden omarmen. Misschien heeft het ermee te maken dat een overstap naar de weg in de lucht hangt. Wellicht is zakelijk gezien wel beter voor hem om te verklaren dat hij zijn hele carrière een crosser blijft en de weg slechts bijzaak is.
Campagnolo Ultra Dork
Je kan dat volslagen belachelijk vinden (misschien is dat ook wel zo), feit is dat het nefast is voor het financiële plaatje van het verhaal. Daar gaan die renners/sters op termijn zelf (financieel) de dupe van zijn.amclassic-fan schreef:Ik vind het echt volslagen belachelijk dat er met name vanuit België zo wordt afgegeven op topsporters die professioneel hun seizoen proberen in te delen. Van een wegrenner verwacht je toch ook niet dat hij iedere week minimaal 2 koersen rijdt gedurende het complete seizoen?
Dat de achteruitgang van de sport in België ruimte zou creëren voor andere landen, daar geloof ik niet in. Er is gewoon nauwelijks interesse in andere landen. Dat gaat niet veranderen door kleinere budgetten in Vlaanderen. Sterker nog, Vlaamse ploegen hebben ook vaak buitenlandse renners tewerkgesteld, dus ook voor hen zal dat achteruitgang betekenen.
De vergelijking met wegrenners gaat ook niet helemaal op. De financiële constructie waarop die tak gebouwd is, is totaal verschillend ten opzichte van het veldrijden waarbij het grootste deel van de inkomsten komt uit betalende toeschouwers (inkom en consumptie).