Zo is dat!havana schreef:
Voor mij telt ook alleen de "echte" tijd, inclusief stops en inclusief afdaling Glandon.
La Marmotte 2016
[quote="havana
Voor mij telt ook alleen de "echte" tijd, inclusief stops en inclusief afdaling Glandon.[/quote]
+1
Maar voor misschien wel 80% van de deelnemers is het wel belangrijk of ze "goud" halen ja/nee ...
Voor mij telt ook alleen de "echte" tijd, inclusief stops en inclusief afdaling Glandon.[/quote]
+1
Maar voor misschien wel 80% van de deelnemers is het wel belangrijk of ze "goud" halen ja/nee ...
Canyon Aeroad / Canyon Grizl / Octane One Prone / (Boardman SLR 9.8 op Saris H3)
Met alle respect, maar goud stelt niet heel veel voor bij Sportcommunication.
Dat is waar. De eerste keer heb ik niet specifiek voorbereid deelgenomen. Ik was er op vakantie met m'n gezin en heb me impulsief de dag voordien ingeschreven. Ik had uiteindelijk goud in 8u31'.havana schreef:Met alle respect, maar goud stelt niet heel veel voor bij Sportcommunication.
Eens: alleen echte tijd telt (inclusief plaspauzes dus). Is het zo dat de "stopwatch" van de organisatie gewoon uit gaat op de top, en weer aan bij de finish?
Wat betreft daalsnelheid: geen idee daar eigenlijk, was voor mij in het pre GPS tijdperk. 50 km/u? Wat ik wel weet is dat ik ondanks waarschuwingen en vrij ervaren en voor mijn gevoel voorzichtiger dalen alsnog in het eerste stuk bijna de weg af vloog. Is gewoon een link stuk, oppassen daar!
Wat betreft daalsnelheid: geen idee daar eigenlijk, was voor mij in het pre GPS tijdperk. 50 km/u? Wat ik wel weet is dat ik ondanks waarschuwingen en vrij ervaren en voor mijn gevoel voorzichtiger dalen alsnog in het eerste stuk bijna de weg af vloog. Is gewoon een link stuk, oppassen daar!
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
- ophetkantje
- Forum-lid
Dat neutraliseren in een wedstrijd (dat wil een cyclo toch zijn), vind ik echt de lol er uit halen. Geen ervaring in de Marmotte, maar wel in de Gruyere cycling classic. Was een leuke (korte 135km) cyclo waar ik als niet klimmer nog aardig meekon, door een stuk door de valei van Gstaad naar Gsteig en een stuk vals plat op en af naar de finish. De laatste jaren worden hier echter alleen nog de tijd op de 3 klimmen opgenomen. De uitslag is dan ook pas uren na het binnenkomen van de eersten bekend. Laatste keer dat ik hem reed, was de winnaar meer dan 3 uur na mij binnen (op 135km). Prof van BMC, die met een paar vrienden rustig gereden had, alleen de drie klimmen vol op om dan boven te wachten met bakkie koffie en broodje op zijn maatjes. Voor mij was de lol er daar wel af.
Ach, ik zeg ook maar wat
Voor een niet-topper maakt het echt geen verschil of die afdaling geneutraliseerd is of niet. De organisatie doet dit bovendien niet voor de lol, in de 2006 overleed er iemand in die (zoals 53x11 terecht opmerkt) gevaarlijke afdaling.
Het punt is echter dat het niet echt gewerkt heeft. Immers, renners die op de Glandon gelost zijn zullen alsnog alles op alles zetten om de kopgroep bij te halen.
Aan de andere kant is er de laatste jaren niemand meer overleden als gevolg van die afdaling. Wel genoeg incidenten overigens.
Het punt is echter dat het niet echt gewerkt heeft. Immers, renners die op de Glandon gelost zijn zullen alsnog alles op alles zetten om de kopgroep bij te halen.
Aan de andere kant is er de laatste jaren niemand meer overleden als gevolg van die afdaling. Wel genoeg incidenten overigens.
Naast de overleden renner speelde er ook nog dat de burgemeesters in het Mauriennedal niet enthousiast waren over de Marmotte door hun gemeentes. Zij konden de hele dag tientallen ziekenauto's naar boven sturen om gevallen renners op te halen. Bovendien gaf het een hoop rommel en overlast. En dat terwijl er nauwelijks inkomsten tegenover stonden. Die gingen allemaal naar het Romanchedal. Het doorgaan van de Marmotte heeft enkele jaren geleden zelfs onder druk gestaan hierdoor. De neutralisatie van de Glandonafdaling is een van de concessies geweest van de organisatie.
Gesoigneerd de zomer in met dit prachtige tenue. Welke is mooier, blauw of groen? [url=https://cycloworld.myshopify.com/nl/col ... fankleding[/url]
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
Wanneer is de glandon genomen in plaats van de croix de fer? Ik had begrepen dat die afdaling namelijk nog gevaarlijker verliep. Maar ik heb marmotte in 2011 gereden, toen was het in ieder geval via de Glandon.
Dat neutraliseren van 1 afdaling in het begin maakt mij niet uit op een parcours als de marmotte. Mocht je bijv op de trois ballons (bijna) elke afdalin gaan neutraliseren, dan is het wel jammer.
En alleen de echte tijd telt.., incl stops. Ben ik mee eens
. maar als organisatie een stuk parcours niet mee telt, doe ik dat zelf ook niet. Vergelijken tussen de jaren is toch amper te doen. Ene jaar is normaal, andere jaar extreem weer, nog een ander jaar is de route noodgedwongen compleet anders. Dan weer switchen ze van croix de fer naar glandon. Dan heb je weer een jaar door de tunnel van de galibier vanwege sneeuw.., en een route buitenom het meer in de afdaling naar Bourg...
Dat neutraliseren van 1 afdaling in het begin maakt mij niet uit op een parcours als de marmotte. Mocht je bijv op de trois ballons (bijna) elke afdalin gaan neutraliseren, dan is het wel jammer.
En alleen de echte tijd telt.., incl stops. Ben ik mee eens
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013