Daar denkt de UCI anders over....stelvio82 schreef: Ik zie in dit rijtje geen enkele echt belangrijke koers. Jij wel?
WK 2012
- boswielrenner
- Forum-lid
@Nochain: Als je weet dat het op de laatste beklimming van de Cauberg gaat aankomen, hoe dom ben je dan dat je met o.a Gilbert en Valverde naar de streep blijft rijden. Dan probeer je toch wat. De dood of de gladiolen in de wedstrijd van het jaar in je eigen land. Ik begrijp dat niet.
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
Ja, daar hoorde in ze in het sportjournaal ook al over en ik heb die tijd zelf ook nog meegemaakt (ik ben van 1973). Mijn kanttekening is dat het in de jaren tachtig al minder was dan in de jaren zeventig en in de jaren negentig al minder dan in de jaren tachtig. Men gaat volstrekt voorbij aan de mondialisering van het wielrennen. In de jaren zeventig bestond het peloton vrijwel alleen uit Nederlanders, Belgen, Fransen, Spanjaarden en Italianen, met een paar verdwaalde Duitsers en Luxemburgers en Britten. Daar kwamen in de jaren tachtig wat verdwaalde Australiërs, Amerikanen, Colombianen en een Canadees bij, maar renners uit het oostblok zag je alleen tijdens de Vredeskoers tot een half dozijn Sovjet-Russen eind jaren tachtig naar Italië mocht. Zet dat eens af tegen het huidige wielrennen, met sterke Amerikanen, Australiërs, Canadezen, Tsjechen, Slovenen, Noren, Zweden, Denen, Kazachen, Esten, Letten, Polen, renners uit het voormalige Oost-Duitsland, enz., enz., enz. Blijven dromen van de Raleigh jaren is zinloos, dat komt nooit meer terug maar dat heeft veel meer oorzaken dan de "mentaliteit" van de Nederlanders.boswielrenner schreef:Het probleem zit 'm juist in de feiten. Het zal wel komen omdat ik wat ouder ben, of dat jij wat jonger bent, maar in de jaren 80 en 90 wonnen we als Nederlandse renners veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel meer dan nu en is het Nederlandse succes in een vrije val geraakt in de laatste 10 jaar. Bij de junioren en de beloften doen we het als Nederland wel goed, maar bij de profs gaat het vervolgens mis. Ik denk ook dat het met mentaliteit te maken heeft en met (mentale) hardheid. Om te kunnen winnen, moet je niet bang zijn om te verliezen. Helaas hebben sommige Rabo renners dit nog niet begrepen.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
Of je bent heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel oud en je geheugen is lek, of je bent jonger dan ikboswielrenner schreef:@DC: Het probleem zit 'm juist in de feiten. Het zal wel komen omdat ik wat ouder ben, of dat jij wat jonger bent, maar in de jaren 80 en 90 wonnen we als Nederlandse renners veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel meer dan nu en is het Nederlandse succes in een vrije val geraakt in de laatste 10 jaar.

Check a.u.b. de laatste top tien klassering in een grote ronde voordat Boogerd met een gedecimeerd peloton bij stom toeval de top tien haalde^^
Omdat volgens jouw filosofie Ryder lekker een ander beroep had moeten kiezenGaat toch echt alleen om de knikkers en winnen.

Maar hey, feiten zijn duidelijk niet jouw ding. Jij denkt dat we top waren in de jaren negentig terwijl dat een diep dal was.
Als ik naar de huidige generatie kijk zie ik resultaten die we in meer dan twintig jaar niet hebben gezien (en over de hele breedte!) en wil dat soort jonkies nog de tijd geven iets moois te doen. Vooral omdat we dus opeens jongeren en punten truien winnen in grote rondes. Doe me eens een lol, zoek eens op hoeveel jaar het geleden is dat we een trui wonnen.
- boswielrenner
- Forum-lid
Goed punt Timo! Daar sla je een spijker op z'n kop. De concurrentie is veel beter geworden, maar het feit blijft wel dat de Nederlandse ploegen achter zijn gaan lopen op elk gebied. Dat heeft wellicht ook met geld te maken, maar zeker ook met mentaliteit. Als je uit een land komt waar je weinig kansen hebt als je als een dubbeltje bent geboren, dan is topsport een goede manier om een euro te worden. Zit je wel anders op de fiets. Snap je wat ik bedoel? De Nederlandse talenten zijn wellicht wat gemakzuchtig en heben niet de absolute killers mentaliteit die nodig is om wereldtop te worden. Wat ik ook interessant vind is de opkomst van de Rabo ploeg met alle talenten daarin en de ontwikkeling van deze talenten. Is een onderzoek waard. Is het zo dat deze jongens achter zijn gaan lopen bij de talenten en leeftijdsgenoten die destijds net niet goed genoeg waren voor Rabobank en wellicht nu beter presteren in andere ploegen?
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
Als je kijkt naar deelnemersveld en winnaars dan is Emilia tweemaal winnen gewoon sterk en niets waar je zo denigrerend over kan doen. Is door de UCI gewoon als 1.HC wedstrijd op de kalender gezet...stelvio82 schreef:Ik zie in dit rijtje geen enkele echt belangrijke koers. Jij wel?timo2.0 schreef: Gesink won tweemaal Emilia, Montréal, een etappe in Zwitserland, brak zijn bovenbeen, vocht zich terug naar winst in Californië, maar dat alles wordt hier samengevat met "Mooi dat Gesink wint in Oman. Ongeveer net zo belangrijk als de ronde van Parrega.". Goedkoop.
2000 - Gilberto Simoni
2001 - Jan Ullrich
2002 - Michele Bartoli
2003 - Iván Gutiérrez
2004 - Ivan Basso
2005 - Gilberto Simoni
2006 - Davide Rebellin
2007 - Fränk Schleck
2008 - Danilo Di Luca
2009 - Robert Gesink
2010 - Robert Gesink
2011 - Carlos Betancur
- boswielrenner
- Forum-lid
Je hebt helemaal gelijk DC. Je bent geweldig. Je conclusies over mij zijn ook helemaal goed. Knap hoor.
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
timo2.0 schreef:Als je kijkt naar deelnemersveld en winnaars dan is Emilia tweemaal winnen gewoon sterk en niets waar je zo denigrerend over kan doen. Is door de UCI gewoon als 1.HC wedstrijd op de kalender gezet...stelvio82 schreef:Ik zie in dit rijtje geen enkele echt belangrijke koers. Jij wel?timo2.0 schreef: Gesink won tweemaal Emilia, Montréal, een etappe in Zwitserland, brak zijn bovenbeen, vocht zich terug naar winst in Californië, maar dat alles wordt hier samengevat met "Mooi dat Gesink wint in Oman. Ongeveer net zo belangrijk als de ronde van Parrega.". Goedkoop.
2000 - Gilberto Simoni
2001 - Jan Ullrich
2002 - Michele Bartoli
2003 - Iván Gutiérrez
2004 - Ivan Basso
2005 - Gilberto Simoni
2006 - Davide Rebellin
2007 - Fränk Schleck
2008 - Danilo Di Luca
2009 - Robert Gesink
2010 - Robert Gesink
2011 - Carlos Betancur
Mooi rijtje dopingzondaars, op Bartoli, Gesink en Betancur na dan...
Welke toppers in het wielrennen zijn als een dubbeltje geboren en hebben zich daar via het wielrennen aan kunnen ontworstelen? Heb je een paar voorbeelden voor mij? Waarschijnlijk een paar Kazachen, maar daarna wordt het al moeilijker.boswielrenner schreef:Als je uit een land komt waar je weinig kansen hebt als je als een dubbeltje bent geboren, dan is topsport een goede manier om een euro te worden. Zit je wel anders op de fiets. Snap je wat ik bedoel?
Noem überhaupt eens een handvol Nederlandse renners die presteren combineren met een andere ploeg dan Rabo. Dan hebben we het nog niet eens over "beter" presteren bij andere ploegen. Ik zou er zo snel niet eens eentje kunnen noemen maar verras mij eens met een paar klinkende namen.boswielrenner schreef:De Nederlandse talenten zijn wellicht wat gemakzuchtig en heben niet de absolute killers mentaliteit die nodig is om wereldtop te worden. Wat ik ook interessant vind is de opkomst van de Rabo ploeg met alle talenten daarin en de ontwikkeling van deze talenten. Is een onderzoek waard. Is het zo dat deze jongens achter zijn gaan lopen bij de talenten en leeftijdsgenoten die destijds net niet goed genoeg waren voor Rabobank en wellicht nu beter presteren in andere ploegen?
-
- Forum-lid
Gelukkig is het WK achter de rug.... en kan dit topic op slot.... 

Wie zegt dat? Volgens mij is de strekking juist dat raborenners niet tot de absolute top behoren maar dat dat helaas voor alle Nederlanders opgaat, ongeacht de ploeg waarvoor zij rijden. Rabo wint weinig, de Nederlanders in andere ploegen winnen zo nodig nog minder. De raborenners die aan het WK deelnamen worden door een aantal forumleden in navolging van de bondscoach de grond in geboord, maar per saldo was raborenner Boom nog het dichtst bij de winst, zat Gesink mee in een ontsnapping en reed Terpstra vanwege "een slechte dag" achter de feiten aan. Maar Terpstra mag dat, hij rijdt niet voor de raboploeg dus hij krijgt geen bakken schijt over zich heen.stelvio82 schreef:Rabo is oke, ole ole!!!
Laatst gewijzigd door timo2.0 op 24 sep 2012 21:21, 1 keer totaal gewijzigd.