Daar heb ik wel een theorie over. Het heeft met doping te maken en iets met een doofpot.WdvB schreef:Sneu verhaal voor Monique. Het was idd te mooi om waar te zijn.
En mooi dat Thijs zich weer richt op sportjournalistiek in plaats van megalomane onzin. Misschien kan ie ook nog even een mysterieuze beenblessure van een bekende schaatser ontrafelen
Monique van der Vorst
Wat maakt het uit of iets een lichamelijk of psychisch/psychiatrisch probleem is? Is het een minder erg of per defenitie makkelijker op te lossen dan het ander?ponsteen schreef:Ik vind de term psychisch of psychiatrisch probleem misleidend. Zij heeft het over een aansturingsprobleem. Als je hersenen niet in staat zijn om bepaalde spieren aan te sturen, kun je je zelf niet even gezond denken. Daarvoor is specifieke therapie nodig. En als je die niet krijgt, kom je niet snel verder. Een lichamelijk probleem hebben wat niet wordt begrepen is veel erger dan velen denken.
Thijs een aandachtshoer noemen op basis van dit artikel getuigt van een vooringenomenheid die zijn weerga niet kent. Het is een prima stukje journalistiek. Onderzoek, feitenpresentatie, hoor en wederhoor.eelcoz schreef:@gandalf: Jawel, hoezo?
Daarnaast zeg je geen conclusies te gaan trekken op basis van dit "interviewtje" terwijl een heroverweging van eerder ingenomen standpunten zeker wel op zijn plaats zou zijn naar aanleiding van wat er in het "interviewtje" geschreven wordt.
Daarom betwijfelde ik of je het überhaupt wel gelezen had.
It is not a lie if you believe it...
Mijn opmerking dat Thijs een aandachtshoer is, wat niet erg netjes. Echter, die mening is gebaseerd op de afgelopen maanden en niet op dit interview. Met dit interview is inderdaad niets mis, maar ik vind het onmogelijk om op basis van dit interview te concluderen dat Monique bewust de boel besodemieterd heeft.gandalf schreef:Thijs een aandachtshoer noemen op basis van dit artikel getuigt van een vooringenomenheid die zijn weerga niet kent. Het is een prima stukje journalistiek. Onderzoek, feitenpresentatie, hoor en wederhoor.eelcoz schreef:@gandalf: Jawel, hoezo?
Daarnaast zeg je geen conclusies te gaan trekken op basis van dit "interviewtje" terwijl een heroverweging van eerder ingenomen standpunten zeker wel op zijn plaats zou zijn naar aanleiding van wat er in het "interviewtje" geschreven wordt.
Daarom betwijfelde ik of je het überhaupt wel gelezen had.
Tot slot, 'interviewtje' was niet denigrerend bedoeld maar alleen om aan te geven dat het een relatief kort interview is. Niets meer en niets minder.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Toch knap hoe iemand alleen maar actief kan zijn op een forum met alleen maar negatieve oneliners..... http://www.fiets.nl/forum/search.php?au ... 3&sr=posts" onclick="window.open(this.href);return false;derosa schreef:Hoezo aanmatigend?daniel1975 schreef:Thijs zijn drijfveer is Publiciteit.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
Nee, dat maakt niet uit. Dat is precies mijn punt. Mensen vergeten soms dat psychiatrische ziektebeelden worden veroorzaakt door foutjes in de 'hardware'._pfw_ schreef:Wat maakt het uit of iets een lichamelijk of psychisch/psychiatrisch probleem is? Is het een minder erg of per defenitie makkelijker op te lossen dan het ander?ponsteen schreef:Ik vind de term psychisch of psychiatrisch probleem misleidend. Zij heeft het over een aansturingsprobleem. Als je hersenen niet in staat zijn om bepaalde spieren aan te sturen, kun je je zelf niet even gezond denken. Daarvoor is specifieke therapie nodig. En als je die niet krijgt, kom je niet snel verder. Een lichamelijk probleem hebben wat niet wordt begrepen is veel erger dan velen denken.
Psychiatrische ziektebeeld of niet, ze is wel in 1x haar geloofwaardigheid kwijt. Vol in beeld in het acht-uur journaal. Brei dat maar weer eens recht. En die rijke graaiende bankiers maar denken dat ze even gratis konden meeliften op dit wondermooie verhaal.ponsteen schreef:Nee, dat maakt niet uit. Dat is precies mijn punt. Mensen vergeten soms dat psychiatrische ziektebeelden worden veroorzaakt door foutjes in de 'hardware'._pfw_ schreef:Wat maakt het uit of iets een lichamelijk of psychisch/psychiatrisch probleem is? Is het een minder erg of per defenitie makkelijker op te lossen dan het ander?ponsteen schreef:Ik vind de term psychisch of psychiatrisch probleem misleidend. Zij heeft het over een aansturingsprobleem. Als je hersenen niet in staat zijn om bepaalde spieren aan te sturen, kun je je zelf niet even gezond denken. Daarvoor is specifieke therapie nodig. En als je die niet krijgt, kom je niet snel verder. Een lichamelijk probleem hebben wat niet wordt begrepen is veel erger dan velen denken.
Ik neem aan dat je doelt op de linker zwabbervoet van Gerard Kemkers...WdvB schreef:Sneu verhaal voor Monique. Het was idd te mooi om waar te zijn.
En mooi dat Thijs zich weer richt op sportjournalistiek in plaats van megalomane onzin. Misschien kan ie ook nog even een mysterieuze beenblessure van een bekende schaatser ontrafelen

nee joh, op die van Rommetennisser schreef:Ik neem aan dat je doelt op de linker zwabbervoet van Gerard Kemkers...WdvB schreef:Sneu verhaal voor Monique. Het was idd te mooi om waar te zijn.

-
- Forum-lid HC
+1_pfw_ schreef:Wat maakt het uit of iets een lichamelijk of psychisch/psychiatrisch probleem is? Is het een minder erg of per defenitie makkelijker op te lossen dan het ander?ponsteen schreef:Ik vind de term psychisch of psychiatrisch probleem misleidend. Zij heeft het over een aansturingsprobleem. Als je hersenen niet in staat zijn om bepaalde spieren aan te sturen, kun je je zelf niet even gezond denken. Daarvoor is specifieke therapie nodig. En als je die niet krijgt, kom je niet snel verder. Een lichamelijk probleem hebben wat niet wordt begrepen is veel erger dan velen denken.
zo is het het alleen willen mensen graag denken dat is lichamelijks is op te lossen door een dokter en dat je dan een soort legaal iets niet kan of "ziek" bent, want al dat andere word een groot deel van de mensen te vaag.
Is iets psychisch dan dan worden veel mensen ineens voor gek verklaart. Terwijl ik nog steeds van mening ben dat vele (ernstige) ziektes puur uit psychische problemen zijn ontstaan en er geen pilletje voor is.
Ik vind het een iig triest verhaal voor de persoon Monique van der Vorst, dat gun je niemand
Vond het verhaal al onwaarschijnlijk. Immers de medische bewijsvoering was als het klopte heel makkelijk aan te voeren. Moet je goed in je schoenen staan als je met deze verdraaing van de werkelijkheid wereldberoemd wordt en er mee moet leven.ceon schreef:Het klinkt heel onwaarschijnlijk het hele verhaal. Herstellen van een dwarsleasie door aangereden worden door een andere fietser. Dan zou er bijna sprake moeten zijn van een mechanische blokkade in de wervelkolom die door mechanisch geweld van buitenaf opgelost is waarbij het ruggemerg weer hersteld is.Dat kan een spondylolisthisis zijn waarbij de wervel verschuift en het ruggemerg comprimeerd. Maar die afwijking kan je radiologisch makkelijk vaststellen. Bovendien lijdt langdurige doorbloedingsstoornis in het ruggemerg tot onherstelbare beschadiging. Al met al een heel bijzonder en onwaarschijnlijk verhaal. Ben benieuwd of men in staat is dit wetenschappelijk te verklaren. Dat intrigeerd mij, de helm en of de rabobank er goed aan doet minder.
Geef graag toe als ik ongelijk heb, maar dat komt eigenlijk nooit voor. 

Het is idd een vreemd verhaal. Ben benieuwd wat de waarheid is. Iemand gaat toch niet 13 jaar in een rolstoel rondrijden als die kan lopen? Hier nog iets van een verslag:
http://www.deondernemer.nl/sport/640576 ... d-heb.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.deondernemer.nl/sport/640576 ... d-heb.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Autografo Fausto Coppi originale! @ Pavia, augustus 1955