Als je de voorkant eerder laat raken, trekt het wiel het blokje op de velg, sleept het naar voren als het ware.
Als je eerst de achterkant doet, heeft het wiel de neiging om het blokje naar voren te duwen en nog schuiner er op te laten komen. Dat vermindert ook de remwerking. Dat is precies het verschil tussen het zachte aangrijpen ( zie Ilko) of geforecceerd je blokje erop persen..
De zgn "toe in" manier voorkomt dit en zorgt voor een betere remwerking gecombineerd met minder tot geen piepen.
Laten we wel wezen dat, vuil is veel minder erg dat een slechte remwerking, of piepen. Je velg is niet gelijk versleten, en het gepiep dat bij carbon velg sneller speelt, daar rijden de mensen over het algemeen toch niet mee in de regen.
BeOne
SpEric schreef:Als je de voorkant eerder laat raken, trekt het wiel het blokje op de velg, sleept het naar voren als het ware.
Als je eerst de achterkant doet, heeft het wiel de neiging om het blokje naar voren te duwen en nog schuiner er op te laten komen. Dat vermindert ook de remwerking. Dat is precies het verschil tussen het zachte aangrijpen ( zie Ilko) of geforecceerd je blokje erop persen..
De zgn "toe in" manier voorkomt dit en zorgt voor een betere remwerking gecombineerd met minder tot geen piepen.
Laten we wel wezen dat, vuil is veel minder erg dat een slechte remwerking, of piepen. Je velg is niet gelijk versleten, en het gepiep dat bij carbon velg sneller speelt, daar rijden de mensen over het algemeen toch niet mee in de regen.
Precies! Als je een mogelijke schoonvegende werking voor je remwerking laat gaan, ben je volgens mij niet goed bezig...
SpEric schreef:Als je de voorkant eerder laat raken, trekt het wiel het blokje op de velg, sleept het naar voren als het ware.
Als je eerst de achterkant doet, heeft het wiel de neiging om het blokje naar voren te duwen en nog schuiner er op te laten komen. Dat vermindert ook de remwerking. Dat is precies het verschil tussen het zachte aangrijpen ( zie Ilko) of geforecceerd je blokje erop persen..
De zgn "toe in" manier voorkomt dit en zorgt voor een betere remwerking gecombineerd met minder tot geen piepen.
Laten we wel wezen dat, vuil is veel minder erg dat een slechte remwerking, of piepen. Je velg is niet gelijk versleten, en het gepiep dat bij carbon velg sneller speelt, daar rijden de mensen over het algemeen toch niet mee in de regen.
Hoi,
Goede duidelijke uitleg Eric die ook nog eens plausibel klinkt. Ik had me niet moeten bemoeien en dit aan experts over laten
Mvg, Zorro
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
Binnen enkele dagen komt er waarschijnlijk weer een update van mijn fietsie op het forum!!Hij is dan bijna klaar, alleen de groep nog (en die laat ook niet lang op zich wachten!)
Duurt alleen wel lang voordat die Belgen mijn wielen eens opsturen.. (of ben ik gewoon te ongeduldig?? )
to be continued zullen we maar zeggen..
Duurt alleen wel lang voordat die Belgen mijn wielen eens opsturen.. (of ben ik gewoon te ongeduldig?? )
to be continued zullen we maar zeggen..
Train ze!
Ik zie dat de 2009 modellen nu op de BeOne website staan. De nieuwe Rosso is weer een mooie fiets geworden, maar vind het 2008 model (gelukkig) toch mooier. Zaterdag maar eens in Utrecht kijken hoe alles er in het echt uitziet, ben benieuwd!
Hier de link (hoop dat die werkt): http://www.beone-bikes.com/nl/producten/rosso.html
Hier de link (hoop dat die werkt): http://www.beone-bikes.com/nl/producten/rosso.html
Ik heb de discussie na de plaatsing van mijn foto niet helemaal meer gevolgd.
Maar als je goed kijkt, kan je de ketting aan de rechter kant zien, dus je ziet hier de achterrem. Dus als je kijkt naar de foto, de velg beweegt tegen de klok in en raakt dus het uitstekende punt van "rechts", met als (hopelijk) gevolg dat het vuil zich voor het blokje ophoopt aan de rechterbuitenkant.
Maar als je goed kijkt, kan je de ketting aan de rechter kant zien, dus je ziet hier de achterrem. Dus als je kijkt naar de foto, de velg beweegt tegen de klok in en raakt dus het uitstekende punt van "rechts", met als (hopelijk) gevolg dat het vuil zich voor het blokje ophoopt aan de rechterbuitenkant.
2 weken geleden ook een Beone Rosso 2008 versie gekocht, voor een zeer mooi prijsje. Even op de weegschaal gelegd, 1024 gr incl kabelgeleider, bidonhouderboutjes en balhoofdlagerschalen. Voorvork was onafgezaagd 340gr, bijgeleverde zadelpen 196gr. Zeer netjes allemaal voor een frameset van slechts 799€! Doel is ook om een sub 7 kg te bouwen.
Aangezien ik nog wacht op een aantal onderdelen heb ik nog geen foto's. Die volgen snel.
Aangezien ik nog wacht op een aantal onderdelen heb ik nog geen foto's. Die volgen snel.
Anti-Spacers!
Afgelopen zaterdag een be one black frame set gekocht, die afgebouwd wordt met ultegra SL en ritchey WCS onderdelen, wielen en zadel had ik zelf nog die gaan over.
Frame is top, is volgens mij hetzelfde als de simplon carbon frames alleen goedkoper. de simplon frames worden vaak goed getest in duitsland. zodra ik foto,s heb van de opbouw zal ik deze posten.
Frame is top, is volgens mij hetzelfde als de simplon carbon frames alleen goedkoper. de simplon frames worden vaak goed getest in duitsland. zodra ik foto,s heb van de opbouw zal ik deze posten.
Ik ben op zoek naar de balhoofdbuislengtes van de BeOne Storm 2008, maar kan ze nergens vinden. In de BeOne catalogus staan ze niet vermeld in de geometrieplaatjes. Iemand een idee?