Alles over vakanties op én met de fiets

l\'Eroica: 5 oktober 2008

bottecchia
Forum-lid

bottecchia 09 okt 2008 12:27

Tja, lastig vraagstuk. Dat Cappuccino verhaal. In principe zou ik zeggen voor de lunch maar er zijn toch wel uitzonderingen te verzinnen waarbij het na de lunch in ieder geval ook nog goed smaakt. Ingrediënten voor zo'n situatie zijn bijvoorbeeld een Italiaans terras, een zonnetje en een voltooide fietstocht. Bij een stukje appeltaart gaat het overigens ook prima.

Mooie vintage markt zo te zien. Daar kun je dus eenvoudig een volledige L'Eroica uitrusting bij elkaar sprokkelen mits je over voldoende denaro beschikt. Waren die prijskaartjes niet lekker retro in lire's? 1000 euro voor een truitje, mama mia!
Ik wil de doorgaans stijlbewuste italianen er overigens wel even op wijzen dat rood en celeste wat mij betreft echt een slechte kleurencombinatie is. ;)

Maar wat zie ik nu? Ook bij deze tocht dus al een levendige handel in startnummers:

[img=http://www.nynke.com/gerard/albums/rust ... s/e_06.jpg]

Mooie L'Eroica bidon trouwens op de eerste foto. Met die verslagen komen we de week wel door!

Theo V
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Theo V 09 okt 2008 22:22

[quote="GastheerG"]
Afbeelding
............[/quote]

Zit hier toevallig ook nog een verhaaltje achter?:)

niklas2
Forum-lid

niklas2 09 okt 2008 22:27

[quote="Theo V"]
Zit hier toevallig ook nog een verhaaltje achter?:)[/quote]

Ja, ze reden stiekem met een vooroorlogse SpartaMet. Zo kan ik het ook.
;);)
Ambitie: veel
Tijd: te weinig

bottecchia
Forum-lid

bottecchia 09 okt 2008 23:49

Ja, daar ben ik ook wel nieuwsgierig naar. Wat zijn dat voor een duistere praktijken? :)

perik
Forum-lid

perik 10 okt 2008 11:40

GastheerG, mooi verslag! Lijkt me schitterend om deze eens te rijden, en uberhaupt om eens rondom Siena te fietsen. Toch steekt dit me:

[quote="GastheerG"]Toch heb ik met die moderne fietsen hetzelfde gevoel als met de MTBers in Parijs Roubaix. Je begrijpt het spelletje dan niet. Je bent dan alleen in het afvinken (did it) geïnteresseerd en niet in de beleving.[/quote]
Als ik deze tocht zou gaan rijden zou ik dat ook doen op mijn fiets met fijn zadel en 20 versnellingen. Waarom? Dat is gewoon mijn vertrouwde, fijne fiets, waar ik heel wat tochten (zonder ongemakken) op heb mogen rijden. En guess what, het gaat mij puur om het meemaken. Nu vertel jij me dat ik het dan niks begrijp en het me alleen om het afvinken gaat. Waar haal je dit inzicht vandaan? Beleving is m.i. iets heel persoonlijks, niemand heeft er het monopolie op.

andromeda
Forum-lid HC

Gebruikersavatar andromeda 10 okt 2008 11:52

[quote="perik"][quote="GastheerG"]Toch heb ik met die moderne fietsen hetzelfde gevoel als met de MTBers in Parijs Roubaix.[/quote]
[/quote]
"Try not. Do or do not......there is no try"

niklas2
Forum-lid

niklas2 10 okt 2008 11:59

[quote="GastheerG"]ZEIKSNOR![/quote]

Zo'n grote snor is dan wel weer heel authentiek en geheel in lijn met velen die op de foto's te bewonderen zijn.

En zoals Andromeda hierboven al duidelijk maakt: ieder mag zijn mening hebben en die ventileren. En daar mag je het dan ook weer mee oneens zijn. Voor je het weet hebben we hier weer een bananen-uitglijder.
Ambitie: veel
Tijd: te weinig

Plaats reactie