Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Campagnolo Bullet 2012 wielen

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 20 mei 2012 18:39

Gastheerg schreef:Commercieel hebben ze wellicht gelijk alleen het voelt anders :mrgreen:
Tuurlijk hebben ze gelijk, maar de uitvoering had toch wel een stuk beter gekund.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!

de zwarten
Forum-lid HC

Gebruikersavatar de zwarten 21 mei 2012 09:55

Ik heb even gek gedaan en rij nu met Bullet ultra 80 met USB lagers rond.
De mijne zijn mooi afgewerkt, perfect recht en de naven lopen fantastisch. Ik had nog liever de CULT versie, maar die was nog niet geleverd en ik wou niet meer wachten.
Dat G3 spaakpatroon zit me niet in de weg, ik begin het zelfs ergens te begrijpen als ik naar de achternaaf kijk met zijn 2:1 patroon en hoe de rechte spaken loodrecht van de velg naar de naven gaan (en dus niet in een hoek). Het 'risico' op spaakbreuk lijkt me hiermee bijzonder klein bij normaal gebruik (niet vallen e.d.).

Overall zijn het gewoon hele, hele goeie wielen voor de prijs. Campa heeft zijn huiswerk goed gedaan op vlak van de techniek: ze maken gewoon topnaven met toplagers, en wielen bouwen lijkt ze ook goed af te gaan. Nu nog eens wat mooiere stickers maken (twijfel nog of die er af gaan)...
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
Afbeelding©®

japie916
Forum-lid

japie916 23 mei 2012 08:23

litespeed schreef:
japie916 schreef:Kwa rijeigenschappen zijn ze tov mijn vorige Cosmic SL'en echt veel en veel beter.
Vertel eens.
Voor mijn gevoel accelereren de Bullets beter (lichter en sneller)
Ze voelen stijver aan. Daardoor wel wat minder comfortabel.
Als ik me bij ons de tunnel in laat 'bollen' krijg ik meer snelheid.

Cosmic SL'en zijn absoluut topwielen, maar de Bullets vind ik beter.

poulain
Forum-lid

poulain 23 mei 2012 21:05

Voor wat het waard is: Tour-test all round wielen, juni 2012: de Bullet Ultra 50 komt er een stuk beter van af dan de Cosmic Carbone SLE.

Maar de veel goedkopere Campa Eurus doet het nog veel beter en klopt wat de rijtijd betreft op alle drie testparcoursen (100 km met 500 hoogtemeters, 100 km met 1.200 hoogtemeters en 100 km met 1.900 hoogtemeters) bijna alle, ook de veel duurdere wielen; de Eurus scoort telkens de op een na snelste tijd. Dat bevestigt wat op dit forum al eerder is beweerd over de Eurus (en, denk ik, dus ook de Campa Shamal en de Fulcrum Zero).
Overigens: Tour heeft zijn testprocedure aangepast.

de zwarten
Forum-lid HC

Gebruikersavatar de zwarten 24 mei 2012 11:08

poulain schreef:Voor wat het waard is: Tour-test all round wielen, juni 2012: de Bullet Ultra 50 komt er een stuk beter van af dan de Cosmic Carbone SLE.

Maar de veel goedkopere Campa Eurus doet het nog veel beter en klopt wat de rijtijd betreft op alle drie testparcoursen (100 km met 500 hoogtemeters, 100 km met 1.200 hoogtemeters en 100 km met 1.900 hoogtemeters) bijna alle, ook de veel duurdere wielen; de Eurus scoort telkens de op een na snelste tijd. Dat bevestigt wat op dit forum al eerder is beweerd over de Eurus (en, denk ik, dus ook de Campa Shamal en de Fulcrum Zero).
Overigens: Tour heeft zijn testprocedure aangepast.
Niets tegen Eurussen. Maar volgens Hopmans is eurus = 555 euro en bullet 50 = 649 euro (dus 94 euro verschil). Zoveel goedkoper zijn Eurussen niet.
Het testparcours heeft hoogtemeters. Maar ik maak er ongeveer 20 (als ik een viaduct overmoet) op een trainingsritje hier...
Eurussen zijn veel meer all-round. Bullets zijn perfect voor vlakke ritten.

Maar tot slot een vraagje: hoe test Tour de rijtijd??? Je hebt toch altijd een pak variabelen waardoor je moeilijk kan vergelijken?
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
Afbeelding©®

Kiekeboe
Forum-lid

Gebruikersavatar Kiekeboe 24 mei 2012 11:32

ben ook aan het nadenken over een set Bullet wielen.
Heeft er niemand foto's over de "zogezegde" slechte afwerking?
Blijkbaar zijn ze voor de ene mooi afgewerkt en voor de andere dan weer niet.

jeroenr
Forum-lid

jeroenr 24 mei 2012 12:37

Ben ook wel benieuwd hoe Tour die testen uitvoert...100km fietsen heeft zo ontzettend veel variabelen...wielen zijn voor zover ik weet enkel te vergelijken met testopstellingen die lucht/draai weerstand meten en gewicht. Het gevoel kan je wel geven (mijn Eurus wielen voelen ook stijver aan en lichter dan mijn Aksiums) maar om wielen te testen dmv tijden die gereden worden over een bepaald parcours...daar spelen nog een tiental andere factoren mee. Of heeft Tour hier een goede methode voor?

Mooie prijsklasse die Bullets. Moet wel zeggen dat ook ik ze niet echt heel mooi vindt en de Fulcrum red wind misschien wel mooier vindt. Komt wel bij dat mijn voorkeur uit zou gaan naar de zwarte versie, aangezien het rood te prominent is voor mijn blauw/zwarte fiets ;).
Cervélo & Cannondale

toontje68
Forum-lid

toontje68 24 mei 2012 21:07

kiekeboeboe schreef:ben ook aan het nadenken over een set Bullet wielen.
Heeft er niemand foto's over de "zogezegde" slechte afwerking?
Blijkbaar zijn ze voor de ene mooi afgewerkt en voor de andere dan weer niet.
Heb alleen een foto van mooi afgewerkte wielen, maar die zijn er ook genoeg op internet te vinden :mrgreen:
S-Works Tarmac Sram E-tap Mavic Pro Carbon slc

Kiekeboe
Forum-lid

Gebruikersavatar Kiekeboe 24 mei 2012 21:17

lol, dus is het niet aangeraden de bullet wielen via een webshop te kopen, aangezien je nooit weet of je een goede of een slechte set gaat krijgen.

stefan
Forum-lid

stefan 24 mei 2012 22:55

Het gaat voornamelijk hierover. Er zitten wat kiertjes en randjes bij de overgang van de remrand naar de het carbon.
Het verdient niet de schoonheidsprijs. Het is alleen niet zo goed zichtbaar op deze foto.

Afbeelding

poulain
Forum-lid

poulain 25 mei 2012 08:45

Over de vraag van de Zwarten:
het nieuwe aan de laatste Tour-test is de tijdmeting over drie verschillende "Streckenprofile" over 100 km. Het is ahw een laboratoriumtest; op alle wielen worden dezelfde banden gemonteerd (dwz: bij draadwielen x, bij tubewielen y en bij tubeleswielen z). De wielen worden aangedreven met een kracht van 250 watt; als ik het goed begrijp worden in een soort windtunnel de rolweerstand en de aerodynamica gemeten. Daar zal deze of gene wel weer van alles tegen inbrengen, maar met de test kun je de relatieve verschillen tussen de wielen aflezen. Dat lijkt mij een redelijke indicatie voor de praktijk.
Wat opvalt is dat relatief zware, maar stijve wielen het ook in de test met de meeste hoogtemeters beter doen dan lichte, slappe wielen; de Tune Skyline RR (voor 515 gr, achter 648 gr) scoort slecht.

Overigens: de Campa Bullet Ultra 50 wordt een "tadelloser Allrounder" genoemd; dus gewoon een heel goed wiel; hij scoort alleen lager dan de Eurus, omdat Tour hem aan de zware kant vindt (volgens Tour 737 gr voor, 941 achter). Maar de prijs die de Zwarten voor de Bullet noemt kan bijna niet; adviesprijs volgens Tour € 1.300,-.

Het zal wel niemand verbazen dat de Lightweight Meilenstein (nb: € 3.650,-!) "Testsieger" is.

loos
Forum-lid

Gebruikersavatar loos 25 mei 2012 09:15

poulain schreef:Maar de prijs die de Zwarten voor de Bullet noemt kan bijna niet; adviesprijs volgens Tour € 1.300,-.
Je hebt niet goed gelezen, dezwarten heeft het over de Bullet 50, die kost 649.
De Ultra uitvoering is 200 euro duurder.

http://www.hopmansfietsgigant.nl/100000 ... index.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik heb ze in mijn handen gehad bij Hopmans, en ik vond ze juist heel mooi afgewerkt.
Uiteindelijk niet gekocht, want ik wilde CULT lagers, en die zijn nou net niet leverbaar.
Afbeelding

Plaats reactie