Tuurlijk hebben ze gelijk, maar de uitvoering had toch wel een stuk beter gekund.Gastheerg schreef:Commercieel hebben ze wellicht gelijk alleen het voelt anders
Campagnolo Bullet 2012 wielen
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 43517
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
- de zwarten
- Forum-lid HC
- Berichten: 4229
- Lid geworden op: 17 dec 2006 22:17
Ik heb even gek gedaan en rij nu met Bullet ultra 80 met USB lagers rond.
De mijne zijn mooi afgewerkt, perfect recht en de naven lopen fantastisch. Ik had nog liever de CULT versie, maar die was nog niet geleverd en ik wou niet meer wachten.
Dat G3 spaakpatroon zit me niet in de weg, ik begin het zelfs ergens te begrijpen als ik naar de achternaaf kijk met zijn 2:1 patroon en hoe de rechte spaken loodrecht van de velg naar de naven gaan (en dus niet in een hoek). Het 'risico' op spaakbreuk lijkt me hiermee bijzonder klein bij normaal gebruik (niet vallen e.d.).
Overall zijn het gewoon hele, hele goeie wielen voor de prijs. Campa heeft zijn huiswerk goed gedaan op vlak van de techniek: ze maken gewoon topnaven met toplagers, en wielen bouwen lijkt ze ook goed af te gaan. Nu nog eens wat mooiere stickers maken (twijfel nog of die er af gaan)...
De mijne zijn mooi afgewerkt, perfect recht en de naven lopen fantastisch. Ik had nog liever de CULT versie, maar die was nog niet geleverd en ik wou niet meer wachten.
Dat G3 spaakpatroon zit me niet in de weg, ik begin het zelfs ergens te begrijpen als ik naar de achternaaf kijk met zijn 2:1 patroon en hoe de rechte spaken loodrecht van de velg naar de naven gaan (en dus niet in een hoek). Het 'risico' op spaakbreuk lijkt me hiermee bijzonder klein bij normaal gebruik (niet vallen e.d.).
Overall zijn het gewoon hele, hele goeie wielen voor de prijs. Campa heeft zijn huiswerk goed gedaan op vlak van de techniek: ze maken gewoon topnaven met toplagers, en wielen bouwen lijkt ze ook goed af te gaan. Nu nog eens wat mooiere stickers maken (twijfel nog of die er af gaan)...
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
©®
©®Voor mijn gevoel accelereren de Bullets beter (lichter en sneller)litespeed schreef:Vertel eens.japie916 schreef:Kwa rijeigenschappen zijn ze tov mijn vorige Cosmic SL'en echt veel en veel beter.
Ze voelen stijver aan. Daardoor wel wat minder comfortabel.
Als ik me bij ons de tunnel in laat 'bollen' krijg ik meer snelheid.
Cosmic SL'en zijn absoluut topwielen, maar de Bullets vind ik beter.
Voor wat het waard is: Tour-test all round wielen, juni 2012: de Bullet Ultra 50 komt er een stuk beter van af dan de Cosmic Carbone SLE.
Maar de veel goedkopere Campa Eurus doet het nog veel beter en klopt wat de rijtijd betreft op alle drie testparcoursen (100 km met 500 hoogtemeters, 100 km met 1.200 hoogtemeters en 100 km met 1.900 hoogtemeters) bijna alle, ook de veel duurdere wielen; de Eurus scoort telkens de op een na snelste tijd. Dat bevestigt wat op dit forum al eerder is beweerd over de Eurus (en, denk ik, dus ook de Campa Shamal en de Fulcrum Zero).
Overigens: Tour heeft zijn testprocedure aangepast.
Maar de veel goedkopere Campa Eurus doet het nog veel beter en klopt wat de rijtijd betreft op alle drie testparcoursen (100 km met 500 hoogtemeters, 100 km met 1.200 hoogtemeters en 100 km met 1.900 hoogtemeters) bijna alle, ook de veel duurdere wielen; de Eurus scoort telkens de op een na snelste tijd. Dat bevestigt wat op dit forum al eerder is beweerd over de Eurus (en, denk ik, dus ook de Campa Shamal en de Fulcrum Zero).
Overigens: Tour heeft zijn testprocedure aangepast.
- de zwarten
- Forum-lid HC
- Berichten: 4229
- Lid geworden op: 17 dec 2006 22:17
Niets tegen Eurussen. Maar volgens Hopmans is eurus = 555 euro en bullet 50 = 649 euro (dus 94 euro verschil). Zoveel goedkoper zijn Eurussen niet.poulain schreef:Voor wat het waard is: Tour-test all round wielen, juni 2012: de Bullet Ultra 50 komt er een stuk beter van af dan de Cosmic Carbone SLE.
Maar de veel goedkopere Campa Eurus doet het nog veel beter en klopt wat de rijtijd betreft op alle drie testparcoursen (100 km met 500 hoogtemeters, 100 km met 1.200 hoogtemeters en 100 km met 1.900 hoogtemeters) bijna alle, ook de veel duurdere wielen; de Eurus scoort telkens de op een na snelste tijd. Dat bevestigt wat op dit forum al eerder is beweerd over de Eurus (en, denk ik, dus ook de Campa Shamal en de Fulcrum Zero).
Overigens: Tour heeft zijn testprocedure aangepast.
Het testparcours heeft hoogtemeters. Maar ik maak er ongeveer 20 (als ik een viaduct overmoet) op een trainingsritje hier...
Eurussen zijn veel meer all-round. Bullets zijn perfect voor vlakke ritten.
Maar tot slot een vraagje: hoe test Tour de rijtijd??? Je hebt toch altijd een pak variabelen waardoor je moeilijk kan vergelijken?
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
©®
©®Ben ook wel benieuwd hoe Tour die testen uitvoert...100km fietsen heeft zo ontzettend veel variabelen...wielen zijn voor zover ik weet enkel te vergelijken met testopstellingen die lucht/draai weerstand meten en gewicht. Het gevoel kan je wel geven (mijn Eurus wielen voelen ook stijver aan en lichter dan mijn Aksiums) maar om wielen te testen dmv tijden die gereden worden over een bepaald parcours...daar spelen nog een tiental andere factoren mee. Of heeft Tour hier een goede methode voor?
Mooie prijsklasse die Bullets. Moet wel zeggen dat ook ik ze niet echt heel mooi vindt en de Fulcrum red wind misschien wel mooier vindt. Komt wel bij dat mijn voorkeur uit zou gaan naar de zwarte versie, aangezien het rood te prominent is voor mijn blauw/zwarte fiets
.
Mooie prijsklasse die Bullets. Moet wel zeggen dat ook ik ze niet echt heel mooi vindt en de Fulcrum red wind misschien wel mooier vindt. Komt wel bij dat mijn voorkeur uit zou gaan naar de zwarte versie, aangezien het rood te prominent is voor mijn blauw/zwarte fiets
Cervélo & Cannondale
Heb alleen een foto van mooi afgewerkte wielen, maar die zijn er ook genoeg op internet te vindenkiekeboeboe schreef:ben ook aan het nadenken over een set Bullet wielen.
Heeft er niemand foto's over de "zogezegde" slechte afwerking?
Blijkbaar zijn ze voor de ene mooi afgewerkt en voor de andere dan weer niet.
S-Works Tarmac Sram E-tap Mavic Pro Carbon slc
Het gaat voornamelijk hierover. Er zitten wat kiertjes en randjes bij de overgang van de remrand naar de het carbon.
Het verdient niet de schoonheidsprijs. Het is alleen niet zo goed zichtbaar op deze foto.

Het verdient niet de schoonheidsprijs. Het is alleen niet zo goed zichtbaar op deze foto.

Over de vraag van de Zwarten:
het nieuwe aan de laatste Tour-test is de tijdmeting over drie verschillende "Streckenprofile" over 100 km. Het is ahw een laboratoriumtest; op alle wielen worden dezelfde banden gemonteerd (dwz: bij draadwielen x, bij tubewielen y en bij tubeleswielen z). De wielen worden aangedreven met een kracht van 250 watt; als ik het goed begrijp worden in een soort windtunnel de rolweerstand en de aerodynamica gemeten. Daar zal deze of gene wel weer van alles tegen inbrengen, maar met de test kun je de relatieve verschillen tussen de wielen aflezen. Dat lijkt mij een redelijke indicatie voor de praktijk.
Wat opvalt is dat relatief zware, maar stijve wielen het ook in de test met de meeste hoogtemeters beter doen dan lichte, slappe wielen; de Tune Skyline RR (voor 515 gr, achter 648 gr) scoort slecht.
Overigens: de Campa Bullet Ultra 50 wordt een "tadelloser Allrounder" genoemd; dus gewoon een heel goed wiel; hij scoort alleen lager dan de Eurus, omdat Tour hem aan de zware kant vindt (volgens Tour 737 gr voor, 941 achter). Maar de prijs die de Zwarten voor de Bullet noemt kan bijna niet; adviesprijs volgens Tour € 1.300,-.
Het zal wel niemand verbazen dat de Lightweight Meilenstein (nb: € 3.650,-!) "Testsieger" is.
het nieuwe aan de laatste Tour-test is de tijdmeting over drie verschillende "Streckenprofile" over 100 km. Het is ahw een laboratoriumtest; op alle wielen worden dezelfde banden gemonteerd (dwz: bij draadwielen x, bij tubewielen y en bij tubeleswielen z). De wielen worden aangedreven met een kracht van 250 watt; als ik het goed begrijp worden in een soort windtunnel de rolweerstand en de aerodynamica gemeten. Daar zal deze of gene wel weer van alles tegen inbrengen, maar met de test kun je de relatieve verschillen tussen de wielen aflezen. Dat lijkt mij een redelijke indicatie voor de praktijk.
Wat opvalt is dat relatief zware, maar stijve wielen het ook in de test met de meeste hoogtemeters beter doen dan lichte, slappe wielen; de Tune Skyline RR (voor 515 gr, achter 648 gr) scoort slecht.
Overigens: de Campa Bullet Ultra 50 wordt een "tadelloser Allrounder" genoemd; dus gewoon een heel goed wiel; hij scoort alleen lager dan de Eurus, omdat Tour hem aan de zware kant vindt (volgens Tour 737 gr voor, 941 achter). Maar de prijs die de Zwarten voor de Bullet noemt kan bijna niet; adviesprijs volgens Tour € 1.300,-.
Het zal wel niemand verbazen dat de Lightweight Meilenstein (nb: € 3.650,-!) "Testsieger" is.
Je hebt niet goed gelezen, dezwarten heeft het over de Bullet 50, die kost 649.poulain schreef:Maar de prijs die de Zwarten voor de Bullet noemt kan bijna niet; adviesprijs volgens Tour € 1.300,-.
De Ultra uitvoering is 200 euro duurder.
http://www.hopmansfietsgigant.nl/100000 ... index.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik heb ze in mijn handen gehad bij Hopmans, en ik vond ze juist heel mooi afgewerkt.
Uiteindelijk niet gekocht, want ik wilde CULT lagers, en die zijn nou net niet leverbaar.
