Tour de France 2025
-
Dubbeldekker
- Forum-lid
Mooi overzicht van de Tour 2025 op Sporza.
Een overzicht van de belangrijkste etappes en een prognose over de favorieten per week.
https://sporza.be/nl/2025/06/16/een-ope ... ium=social
Een overzicht van de belangrijkste etappes en een prognose over de favorieten per week.
https://sporza.be/nl/2025/06/16/een-ope ... ium=social
Adversity is the Catalyst of Change
-
Dubbeldekker
- Forum-lid
3 Belgen en geen enkele Nederlander in de Tourselectie van Visma.
Ik vind dat toch wel een magere keuze hoor.
Gelukkig hebben we Alpacin nog en een aantal Nederlandse renners in ander deelnemende teams.
Ik vind dat toch wel een magere keuze hoor.
Gelukkig hebben we Alpacin nog en een aantal Nederlandse renners in ander deelnemende teams.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Ik wilde iets vergelijkbaars tikken.
Een ploeg wordt zo geselecteerd dat de kans maximaal is om de gestelde doelstellingen te realiseren. En nationaliteit is dan niet echt een prestatiecriterium.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
Heel simpel, bij voetbal ben je supporter van een club, wie daar voor speelt is irrelevant. De supporters zijn in feite de club, de rest zijn passanten.
In het wielrennen heb je geen clubs, maar gesponsorde ploegen. Je bent supporter van de wielrenner, niet van het team (uitzonderingen daargelaten, er lopen altijd rare mensen rond
-
Dubbeldekker
- Forum-lid
Zo sta ik er ook in
- daniel1975
- Forum-lid HC
Dan maakt het toch ook niet uit of Visma wel/geen Nederlanders meeneemt?
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
Ach hadden er 3 NLse knechten bij Visma gereden, konden ze toch niet hun eigen kans gaan. Dus dat voegt weinig toe.
Nee, heb je ook wel weer een punt. Zal het anders formuleren: ik vind het jammer dat de ploeg die vroeger het uithangbord van het Nederlandse wielrennen was daar totaal niet meer mee bezig is. Ze zijn niemand iets verplicht wat dat aangaat, maar dan moet je ook niet zeuren als Nederlandse fans niks meer met je ploeg hebben.daniel1975 schreef: ↑25 jun 2025 12:13 Dan maakt het toch ook niet uit of Visma wel/geen Nederlanders meeneemt?