Canyon
Ik ben aan het overwegen om een canyon inflite te kopen. Dit als herfst/winterfiets om bij eender welk weer toch nog te kunnen rijden op de baan met een gerust hart.
Ook lijkt het me geweldig om elk gravel/grind/bospad in te slaan. Terwijl ook op de baan een mooi tempo te rijden.
Met mijn gewone koersfiets rij ik gemiddeld 80km a 100km per rit aan 30km/u.
Was ook aan het twijfelen voor canyon grail. Maar denk niet dat ik de brede banden nodig heb. Inflite vind ik ook mooier en ook geometrie zit goed normaal.
Het zou gaan om deze fiets in stealth grey.
https://www.canyon.com/nl-be/road/infli ... -race.html
Enerzijds vraag ik me af of de 40 tandwielen vooraan voldoende zijn om ook op de weg een leuk gemiddelde te halen? Of daar toch naar een dubbel 46-36 gaan?
Anderzijds benieuwd naar jullie ervaring met deze fiets,
Ook lijkt het me geweldig om elk gravel/grind/bospad in te slaan. Terwijl ook op de baan een mooi tempo te rijden.
Met mijn gewone koersfiets rij ik gemiddeld 80km a 100km per rit aan 30km/u.
Was ook aan het twijfelen voor canyon grail. Maar denk niet dat ik de brede banden nodig heb. Inflite vind ik ook mooier en ook geometrie zit goed normaal.
Het zou gaan om deze fiets in stealth grey.
https://www.canyon.com/nl-be/road/infli ... -race.html
Enerzijds vraag ik me af of de 40 tandwielen vooraan voldoende zijn om ook op de weg een leuk gemiddelde te halen? Of daar toch naar een dubbel 46-36 gaan?
Anderzijds benieuwd naar jullie ervaring met deze fiets,
- Infinito GB
- Forum-lid
@bartd, dit kun je toch zelf uitrekenen.
(aantal tanden voorblad / aantal tandjes achterkrans) x wielomtrek in meter x aantal omwentelingen van crank per minuut x 60 minuten / 1000 = aantal km/uur
(aantal tanden voorblad / aantal tandjes achterkrans) x wielomtrek in meter x aantal omwentelingen van crank per minuut x 60 minuten / 1000 = aantal km/uur
Kijk hier eens:
http://www.gear-calculator.com/#KB=30,3 ... =2099&SL=2
40-11 bij 90rpm geeft dan 43km/u
http://www.gear-calculator.com/#KB=30,3 ... =2099&SL=2
40-11 bij 90rpm geeft dan 43km/u

-
Vliegende ton
- Forum-lid
Bezit een Canyon Ultimate CF F10 uit 2010...Dura Ace afgemonteerd, op mijn maat af laten stellen& beleef er nog steeds veel plezier mee van...,maar wat te doen...wil eigenlijk naar 11 speed& geen dubbel voor.. elektrisch schakelen ook mooi:-)...maar wat te doen upgrade door op marktplaats alles bij elkaar te "cheffen" of nieuw kopen..wat is jullie advies
Maar wat te doen, tja.
Mij huidige cinelli uit 2011 kan geen bredere banden verdragen dan 23mm, duus ook geen c17 velgen. hoe doe jij dat?
De f10 is een carbon frame, maar wel een uit de eerste fase net als mijn cinelli.
Niks mis mee maar nieuwe frames zijn soms netter afgewerkt. Soms ook niet.
Als in hobbels in het carbon terwijl nu ook met gladde afwerking kan. Toen misschien dikker in de lak met harde hoogglans afwerking. Nu is er veel mat, en zo dun dat het er bijna afvalt.
Di2 heeft volgens mijn wel een fijne shifter, fijner dan de bredere mechanische.
Je kan altijd een component upgrade doen en later het frame vernieuwen of anders om.
Mij huidige cinelli uit 2011 kan geen bredere banden verdragen dan 23mm, duus ook geen c17 velgen. hoe doe jij dat?
De f10 is een carbon frame, maar wel een uit de eerste fase net als mijn cinelli.
Niks mis mee maar nieuwe frames zijn soms netter afgewerkt. Soms ook niet.
Als in hobbels in het carbon terwijl nu ook met gladde afwerking kan. Toen misschien dikker in de lak met harde hoogglans afwerking. Nu is er veel mat, en zo dun dat het er bijna afvalt.
Di2 heeft volgens mijn wel een fijne shifter, fijner dan de bredere mechanische.
Je kan altijd een component upgrade doen en later het frame vernieuwen of anders om.
Ik heb vorig jaar een f10 uit 2011 (volgens mij zelfde frame) laten overspuiten en voorzien van Ultegra R8000 groep. Frame bevalt nog steeds prima (weliswaar als 2e fiets naast een ultimate cf SLX uit 2016 in de zomer) en frame pakt ook c17 velgen (Racing Quattro en Bora) met 25mm bandjes. Wel duidelijk minder speelruimte bij de achterbrug maar loopt niet aan bij flink aanzetten.
Evt upgrade naar di2 zou ik wel laten gezien de kabelloop die volledig buiten het frame om gaat. Niet per se onmogelijk, maar vooral minder mooi.
-
Vliegende ton
- Forum-lid
Thanks voor meedenken, das denk ik ook wat mij voorkeur heeft...idd kabelloop is buitenom..niet aangedacht
In samenspraak met en op advies van de bikefitter overweeg ik de aanschaf van de Endurace AL 7.0, maatje S.
Lijkt me de perfecte fiets voor een 65-jarige herintreder.
Maar dan toch nog wat twijfel.
Bij 52-36 en 11-34 rijst de vraag of in mijn geval de 11, 12 en 13 nog wel zo relevant zijn.
Vandaar dat ik denk dat een 14-28 junior verzet beter bij mij past.
De hamvraag: laat het frame een 14-tands eindkrans toe, of niet?
Lijkt me de perfecte fiets voor een 65-jarige herintreder.
Maar dan toch nog wat twijfel.
Bij 52-36 en 11-34 rijst de vraag of in mijn geval de 11, 12 en 13 nog wel zo relevant zijn.
Vandaar dat ik denk dat een 14-28 junior verzet beter bij mij past.
De hamvraag: laat het frame een 14-tands eindkrans toe, of niet?
Ik wil dit jaar meedoen in een tweetal traithlons (kwart en een halve) maar wil er eigenlijk geen extra fiets meer voor aanschaffen.
Even uit de doos gedacht: zijn er clip-on aero stuurtjes te krijgen voor de CANYON H31 ERGOCOCKPIT CF die op m'n Inflite CF zit? Dan kan ik met wat kleine aanpassingen m'n cyclocrosser omturnen to tri-beast
Even uit de doos gedacht: zijn er clip-on aero stuurtjes te krijgen voor de CANYON H31 ERGOCOCKPIT CF die op m'n Inflite CF zit? Dan kan ik met wat kleine aanpassingen m'n cyclocrosser omturnen to tri-beast
-
Eddy Merckx
- Forum-lid
Je weet het wellicht wel, maar let erop dat sommige triathlons opzetsturen expliciet verbieden om mee te rijden.