Pagina 132 van 148
Re: Zwift Island, game / digitale fietswereld / indoor training
Geplaatst: 20 feb 2021 11:03
door BartNL
fgrs schreef: ↑15 feb 2021 16:26
Zou ik ook wel willen, 285 hier, maar heb mijn gewicht tegen, 2,9 w/kg.
Een "C"tje dus

zolang Zwift races indeelt op w/kg heb je daar juist voordeel bij

Re: Zwift Island, game / digitale fietswereld / indoor training
Geplaatst: 21 feb 2021 09:06
door Kornuit
BartNL schreef: ↑20 feb 2021 11:03
fgrs schreef: ↑15 feb 2021 16:26
Zou ik ook wel willen, 285 hier, maar heb mijn gewicht tegen, 2,9 w/kg.
Een "C"tje dus

zolang Zwift races indeelt op w/kg heb je daar juist voordeel bij
Ik heb juist het idee dat licht zijn en een hoger w/kg trappen juist in het voordeel is. Ik zit nu op 295w over 49min (wat voor mij 4.4 w/kg is). Fietsmaten van mij die een absolute hoger vermogen trappen maar wel zwaarder zijn rij ik op Zwift in wedstrijden er af, terwijl dat buiten niet zo is. Met deze waardes zit ik nu in cat A. Was ik bijvoorbeeld 75kg geweest, dan had ik in B gezeten, dus heb ik toch een voordeel dat ik in A kan rijden?
Re: Zwift Island, game / digitale fietswereld / indoor training
Geplaatst: 21 feb 2021 16:32
door scottwilko
Inderdaad, met een gemiddelde van 180 watt, rij ik online een snelheid van 30 km/h. Buiten ga ik dan echt niet sneller dan 27, met mijn 1.87 en 73 kg. Des te zwaarder je bent, des te beter klopt de online snelheid met de werkelijkheid. (In elk geval op vlakke wegen)
Re: Zwift Island, game / digitale fietswereld / indoor training
Geplaatst: 21 feb 2021 22:02
door MarkVeenstra
mwoa.., met 88kg maak ik om zwift toch echt wel stuk meer "snelheid" dan buiten hoor. (race aan 43.5 km/u .., de trainingsritjes in Rijswijk gingen bij mij in 40 a 41..,
Op een vrij vlak parcours is vermogen fijn. En dan is w/kg niet zo zinvol.
Waar het omhoog loopt, merk ik wel dat ik flink mag investeren om een groepje bij te houden. Gelijke w/kg is dan gelijke kans in principe.
Maar in een race, cat B.., is 3.2 tot 3.9 w/kg .., dan zit ik met 3.4 w/kg eigenlijk maar net aan in. Dus zodra het omhoog loopt, genoeg mensen die rapper zijn.., terwijl de vlakke stukken aardig te doen zijn voor mij.
Re: Zwift Island, game / digitale fietswereld / indoor training
Geplaatst: 22 feb 2021 17:10
door BartNL
NuitKor schreef: ↑21 feb 2021 09:06
Ik heb juist het idee dat licht zijn en een hoger w/kg trappen juist in het voordeel is. Ik zit nu op 295w over 49min (wat voor mij 4.4 w/kg is). Fietsmaten van mij die een absolute hoger vermogen trappen maar wel zwaarder zijn rij ik op Zwift in wedstrijden er af, terwijl dat buiten niet zo is. Met deze waardes zit ik nu in cat A. Was ik bijvoorbeeld 75kg geweest, dan had ik in B gezeten, dus heb ik toch een voordeel dat ik in A kan rijden?
mijn idee is ook niet dat je met hoger gewicht in open of A race categorie in het voordeel bent. Het geldt alleen voor de lagere w/kg gelimiteerde race categorieën.
Re: Zwift Island, game / digitale fietswereld / indoor training
Geplaatst: 22 feb 2021 21:57
door RonaldH76
Als je ingehaald word bergop door een hardloper ?
Gewoon maar stoppen met Zwift ?

Re: Zwift Island, game / digitale fietswereld / indoor training
Geplaatst: 22 feb 2021 22:28
door BartNL
RonaldH76 schreef: ↑22 feb 2021 21:57
Als je ingehaald word bergop door een hardloper ?
Gewoon maar stoppen met Zwift ?
nee, gewoon weten dat die hardloper een valsspeler is

Re: Zwift Island, game / digitale fietswereld / indoor training
Geplaatst: 23 feb 2021 07:50
door wmc
RonaldH76 schreef: ↑22 feb 2021 21:57
Als je ingehaald word bergop door een hardloper ?
Gewoon maar stoppen met Zwift ?
Zwift hardlopen heeft vrij weinig met Zwift te maken aangezien je zelf verantwoordelijk bent voor je snelheid en hellingspercentage. Zelfs het "samen" lopen betekent eigenlijk vrij weinig, aangezien dat betekent dat je je loopband gewoon op de juiste snelheid moet zetten. Helaas doet Zwift geen correctie op de helling.
Re: Zwift Island, game / digitale fietswereld / indoor training
Geplaatst: 07 okt 2021 12:46
door scottwilko
Nu mijn gratis maand Zwift gestart. Jeetje wat een poppenkast.
Maar waarom zetten ze standaard de ERG mode aan? En dan stoppen ze die functie ook nog eens ver weg in de menu's
Re: Zwift Island, game / digitale fietswereld / indoor training
Geplaatst: 07 okt 2021 13:10
door Gravelist
scottwilko schreef: ↑07 okt 2021 12:46
Nu mijn gratis maand Zwift gestart. Jeetje wat een poppenkast.
Maar waarom zetten ze standaard de ERG mode aan? En dan stoppen ze die functie ook nog eens ver weg in de menu's
Dat ERG standaard aan staat herken ik niet, ja in een geselecteerde workout wel.
Maar ondervindt je dat ook in een freeride?
Re: Zwift Island, game / digitale fietswereld / indoor training
Geplaatst: 07 okt 2021 21:41
door scottwilko
t2300 schreef: ↑07 okt 2021 13:10
scottwilko schreef: ↑07 okt 2021 12:46
Nu mijn gratis maand Zwift gestart. Jeetje wat een poppenkast.
Maar waarom zetten ze standaard de ERG mode aan? En dan stoppen ze die functie ook nog eens ver weg in de menu's
Dat ERG standaard aan staat herken ik niet, ja in een geselecteerde workout wel.
Maar ondervindt je dat ook in een freeride?
Geen idee wat ik ingesteld heb, maar vorig jaar ergens de eerste rit gemaakt en dus nu verder. Nooit een workout gestart verder. Nu dus een gratis maand gestart en daarbij stond de ERG mode aan tijdens het rijden van een standaard route.
Re: Zwift Island, game / digitale fietswereld / indoor training
Geplaatst: 08 okt 2021 09:03
door raven14
Een freeride is per definitie een rit waarin je het vermogen elke trap vrij kan kiezen. Hoe kan dan ERG mode, die de weerstand zo regelt dat je rondom 1 bepaald vermogen trapt, tijdens zo'n freeride aanstaan?
Ik kan fout zijn en heb het verder ook niet gecontroleerd in de app, maar volgens mij is ERG mode altijd gekoppeld aan een workout?