Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Thomas Dekker

dc
Forum-lid

dc 05 mar 2015 14:12

Niet onverwacht, wel jammer voor Thomas.

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 05 mar 2015 15:48

Waarom? Hij heeft 3 jaar de tijd gehad om zich te bewijzen in het peloton en dat niet gedaan. Jammer maar helaas, thats life.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 05 mar 2015 16:01

En hij voelt zichzelf te groot voor Roompot e.d.

Nu kan hij zich gaan richten op Sterren Springen of Dancing with the Stars, de schoorsteen van zijn villa in Italië moet immers blijven roken...
Campagnolo Ultra Dork

timo2.0
Forum-lid HC

timo2.0 05 mar 2015 16:04

Ernie C. schreef:En hij voelt zichzelf te groot voor Roompot e.d.
Hoe kom je daar nou weer bij? Hij was vorige week bij DWDD te gast en vertelde daar dat hij graag voor Roompot zou rijden, zelfs tegen een basissalaris. Maar Roompot liet weten dat ze geen budget hebben voor extra renner, zelfs niet tegen een basissalaris (Filemon Wesselink belde Michael Boogerd en kreeg dit te horen).

Vanaf 8m15sec http://dewerelddraaitdoor.vara.nl/media/335302
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 05 mar 2015 16:09

Een paar maanden geleden, toen hij te horen had gekregen dat zijn contract niet werd verlengd gaf hij aan alleen voor een WT team te willen tekenen en dat hij een niveau lager niet zag zitten.

Leuk dat hij nu van mening is veranderd, alleen wel een beetje laat.
Campagnolo Ultra Dork

timo2.0
Forum-lid HC

timo2.0 05 mar 2015 16:59

Heb je een link naar het interview waarin hij dat zei?
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 05 mar 2015 18:41

Dat kan ik zo niet meer terugvinden, kan ook op papier hebben gestaan. Er stond in ieder geval in dat hij een ploeg moest hebben in de WT of minimaal WT niveau, iets van die strekking.

Er valt in ieder geval overal te lezen dat hij geen "rol in de marge" binnen het wielrennen meer wil (komt volgens mij uit het AD). Als voorbeeld noemt hij daar een klein Italiaans ploegje maar Roompot is imho ook de marge van het wielrennen.

Het zou ook nog kunnen dat het artikel dat ik heb gelezen een iet wat vrije interpretatie van dat artikel uit het AD is geweest.
Campagnolo Ultra Dork

Theo V
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Theo V 05 mar 2015 18:59

Ik noem dat gewoon ambitie tonen.
Als je gelijk aan het einde van het seizoen zegt van ik wil wel een stapje terug doen komt dat ook niet echt ambitieus over.
Als dan blijkt dat het niet lukt ga je vanzelf verder kijken.

Swedish Chef
Forum-lid

Swedish Chef 05 mar 2015 21:53

Ik heb maanden geleden ook gehoord/gelezen dat TD op zoek was naar een WT-ploeg, dat heeft hij inderdaad gezegd. Dat kon wel eens een van zijn optredens in DWDD geweest zijn. Hij heeft zich daarna gericht op het uurrecord. Daarover zegt hij weer in DWDD dat hij hierdoor zijn ambitie heeft bijgesteld. Hij wil graag als profrenner actief blijven, ook als dat een niveau lager is. Prima toch? Als TD nu weet hoe motivatie voor hem werkt, wat hij nodig heeft dan kunnen hij en een ploeg daar voordeel mee doen. Laat die jongen terugkomen op zijn standpunt.

Ik zou hem wel eens (tot het uiterste gemotiveerd) in een tijdrit willen zien.

Gerboon
Forum-lid

Gerboon 05 mar 2015 21:57

Merida Benelux wil hem naar Lampre-Merida halen, maar blijkbaar spartelt de teambaas nog wat tegen. Lijkt er toch op dat hij daar gaat koersen komend jaar.

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 05 mar 2015 22:23

Theo V schreef:Ik noem dat gewoon ambitie tonen.
Als je gelijk aan het einde van het seizoen zegt van ik wil wel een stapje terug doen komt dat ook niet echt ambitieus over.
Als dan blijkt dat het niet lukt ga je vanzelf verder kijken.
Niks mis met ambitie tonen, alleen als het resultaat is dat je een paar maanden later op tv zit te schooien om een baantje onder het minimumloon doe je toch iets niet goed.

Ik vind het ook prima dat hij zijn ambitie naar beneden bijstelt maar dat hij gewoon beter wat eerder kunnen bedenken.

Het is natuurlijk wel zo dat dat gewoon is hoe de mens Thomas Dekker in elkaar zit. Eerst een grote bek en als het dan (net) niet lukt zie je ineens een bescheiden jongen die alles prima kan relativeren. Dat maakt hem ook een interessante persoon/renner om te volgen en ik hoop dat hij een ploeg kan vinden waar hij zich wel kan motiveren.
Campagnolo Ultra Dork

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 05 mar 2015 22:58

Ben ik nu echt de enige die hier anders tegenaan kijkt?
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!

Plaats reactie