Dan rijd ik 23mm mn banden zijn toch aan vervanging toe. Ik hoef geen velgen die net zo breed zijn als mn mtbKeezx schreef:Verouderde rommel, daarom waarschijnlijk goedkoop.Orlok schreef:Fietsen?altijd schreef:Look what I found on AliExpress
http://s.aliexpress.com/bYJ7JBNB
Iemand ervaring met deze combi? Van de naven weet ik al dat ze prima zijn. Lekker licht setje voor de 50 of 60 mm clincher.De interne breedte van deze 20,5 mm velg is 13C. Persoonlijk zou ik met een 25 mm band minimum de 23 mm velg nemen want die is intern 15C breed en de 25 mm velg is 17C breed. Mocht je tubeless willen rijden dan is de 13C wel erg (te) krap voor het plaatsen van een tubeless ventiel.! Dat laatste praat ik uit ervaring.Fietsen?altijd schreef:Weet ik maar ik gebruik maar 25 mm banden met op zn zachtst 6,5 bar. Doe ik nu ook op 15c en gaat goed.
Beter 1 x 400 uitgeven voor een velg die het goed doet met 25 mm dan 1x 300, verpatsen voor 200 + 400 voor wel goed rijdende velgen.
Carbon clinchers uit China vragen
-
Fietsen?altijd
- Forum-lid
Maak joe woar
- Wolfhound32
- Forum-lid
Straks gaan we hier nog rationele keuzes maken. 
Fietsen?altijd
- Forum-lid
En daarom is mijn voornaamste reden de looks!
Maak joe woar
-
Fietsen?altijd
- Forum-lid
Er is ook nog een 15c met U vorm en powerway R13 naven. Die lijken me ook nog wel wat.
Maak joe woar
-
Spykerracing90
- Forum-lid
Ik zou voor zoiets gaan: 25mm exten, 18c intern, U-vorm (in 50mm velgjes)
https://nl.aliexpress.com/store/product ... 0.0.RtkbTl
https://nl.aliexpress.com/store/product ... 0.0.RtkbTl
-
Fietsen?altijd
- Forum-lid
Had ik ook gezien, staan ook al in het winkelwagentje. Liefst ga ik voor 50mm voor en 60mm achter en dat was mogelijk nadat ik het had gevraagd.
Maak joe woar
- Wolfhound32
- Forum-lid
Is er ergens een overzichtje waarin ik kan zien welke binnenbreedte er bij een bepaalde buitenbreedte hoort?
Op Ali staan veel carbonwielen met een breedte van 20.5. Ik neem gevoegelijk aan dat het hier om de buitenbreedte gaat. Ik ben dus benieuwd welke binnenbreedte hier bij hoort.
Op Ali staan veel carbonwielen met een breedte van 20.5. Ik neem gevoegelijk aan dat het hier om de buitenbreedte gaat. Ik ben dus benieuwd welke binnenbreedte hier bij hoort.
@Wolfhound32, een carbonvelg van 20,5 heeft een binnenbreedte van 13C, die van 23mm heeft een binnenbreedte van 15C en die van 25mm heeft een binnenbreedte van 17C.Wolfhound32 schreef:Is er ergens een overzichtje waarin ik kan zien welke binnenbreedte er bij een bepaalde buitenbreedte hoort?
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
- Wolfhound32
- Forum-lid
Thanks Orlok!