Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Puck Moonen

dropje73
Forum-lid

Gebruikersavatar dropje73 05 jul 2017 13:11

Karl66 schreef: 05 jul 2017 11:59
havana schreef: 05 jul 2017 09:35 Jullie snappen niks van marketing.

Puck kan niet fietsen maar genereert wel extreem veel publiciteit. Mede hierdoor kan haar ploeg bestaan.

En als je dan reacties zoals van Dropje73 ziet. Man, man, man, de gemiddelde neanderthaler is nog geëmancipeerder. Ja, ik kijk ook graag naar een mooie vrouw, maar als je met droge ogen beweert dat bij vrouwen de prestaties helemaal niet belangrijk zijn, zolang ze er maar goed uitzien...
over woorden verdraaien gesproken..... :o
Carbon from the planet X
'I don't care' said Lapierre, ' I'm from France'.

dropje73
Forum-lid

Gebruikersavatar dropje73 05 jul 2017 13:21

Karl66 schreef: 05 jul 2017 12:40 Nee, dat was een reactie op onder andere:
dropje73 schreef: 05 jul 2017 08:57
Jans schreef: 04 jul 2017 18:32 @Timo
+1
Als je ziet wat voor onzin er hier al geplaatst is.
Alsof een aantal van de hockeydames geselecteerd zouden zijn op hun uiterlijk. Die hadden echt al wel iets gepresteerd voordat ze in nationale team kwamen.
nee, die zaten er al in, en op den duur viel het op dat er leuke koppies tussen zeten. en daarna kwam de (extra) aandacht.....
Alsof de hockey dames aandacht kregen vanwege hun koppies en niet omdat ze al jarenlang de absolute top zijn met Europese titels, wereld titels en olympische titels. Het is gewoon zwaar denigrerend om te beweren dat hun prestaties er niet toe doen zolang ze maar goed in de make up zitten.
Lees nu eens echt wat er staat, er staat "en daarna kwam de (extra) aandacht....." Probeer de nuance eens te vangen.
ik zeg helemaal nergens dat hun (geweldige) prestaties er helemaal niet toe doen.

Als wij willen dat een bepaalde sport meer media-aandacht krijgt dan moet deze interessant zijn voor adverteerders/sponsoren.
Het gaat allemaal om de views en daarbij maakt het (voor de commerciele adverteerder) helemaal niks uit of (bijvoorbeeld) de hockeydames europees kampioen worden, of dat er een dame met haar uiterlijk staat te flaneren. Al is het een paard op een 1-wieler die door een bak met smarties rijdt.
Als er gekeken wordt door de massa dan trekken ze dat paard een Soudal-shirt aan en wil de AH adverteren voor en na de uitzending. En dat maakt dat de media het uit zenden.

Kijk ook eens naar al die vloggers tegenwoordig, Gaan voor 80-90 % helemaal nergens over, maar Enzoknol is er wel miljonair mee geworden, als je maar views hebt, dan volgt het geld.

Edit; voor de duidelijkheid; is dit de manier waarop ik het het liefst zie gebeuren (extra aandacht voor dames-sporten?) Nee !! Maar zo werkt het nu eenmaal wel.... (helaas)
Laatst gewijzigd door dropje73 op 05 jul 2017 14:51, 2 keer totaal gewijzigd.
Carbon from the planet X

scottwilko
Forum-lid HC

scottwilko 05 jul 2017 13:30

Vraag ik mij af wat er zou gebeuren als Anna vd Breggen of Annemiek van Vleuten fotogeniek op IG gaan posten. (in mijn ogen namelijk ook hele mooie vrouwen)

Jans
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Jans 05 jul 2017 13:33

@lb117 Inhoudelijk reageren lukt je dus niet. "Omdat je er van alles bijsleept". Wat sleep ik er bij. Iemand anders vraagt zich af hoe ze aan die QOM's gekomen is,
Maar je mag best van haar genieten hoor. Naar welke volgende dameswedstrijd ga jij kijken waar PM in mee fietst? Volgens mij blijft het voor velen hier vooral bij plaatjes kijken.
En een aanvulling van wat dames met een contract verdienen lukt je, net als mij, ook niet. Misschien is het voor dames met deze uitslagen ook niet meer dan een fiets en 3 setjes kleding, aangevuld met wat zakgeld.
Maar wie weet, zien we haar binnen een paar jaar wel op het hoogste podium. En anders kan ze altijd nog iets gaan studeren.
@Scottwilko Van Annemiek weet ik dat er al diverse hele mooie foto's zijn. Maar die is nu vooral met fietsen bezig.

AmstelGoldRaas
Forum-lid

Gebruikersavatar AmstelGoldRaas 05 jul 2017 13:36

Jans schreef: 05 jul 2017 13:33 Volgens mij blijft het voor velen hier vooral bij plaatjes kijken.
Het heeft even geduurd, maar volgens mij snap je eindelijk waar dit topic om draait....

En nu de dop maar weer even op de fles met azijn. :lol: :lol:

Jans
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Jans 05 jul 2017 13:50

AmstelGoldRaas schreef: 05 jul 2017 13:36
Jans schreef: 05 jul 2017 13:33 Volgens mij blijft het voor velen hier vooral bij plaatjes kijken.
Het heeft even geduurd, maar volgens mij snap je eindelijk waar dit topic om draait....

En nu de dop maar weer even op de fles met azijn. :lol: :lol:
Dus heeft het vrouwenwielrennen er helemaal niets aan.

dario
Forum-lid

dario 05 jul 2017 13:59

Dit topic gaat (ging) ook niet over vrouwenwielrennen.
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

dropje73
Forum-lid

Gebruikersavatar dropje73 05 jul 2017 14:57

Exact, en daar gaat het ook om !!

Hele volksstammen doen hele dagen niet anders dan plaatjes kijken, op hun televisie, computer, telefoon, noem maar op. Instagram, Facebook, weet ik veel hoe die handel allemaal heet.
Sommige personen die daar hun fotootjes en bagger op plaatsen hebben werkelijk vele miljoenen zogenaamde 'volgers'.
En ondertussen worden deze 'volgers' helemaal plat gegooid met reclame.

Zie je het verband?
Carbon from the planet X

ericpeters
Forum-lid HC

ericpeters 05 jul 2017 15:07

Bekijk het eens van de andere kant:
In het profpeloton zijn de 2e-rangs ploegen vaak vrij kansloos voor de overwinning. Dat is niet alleen omdat ze geen echte toppers hebben maar het is ook vaak omdat de sponsor wil dat ze in de kijker rijden en airtime krijgen en daarom maar in het begin van een koers als een gek tekeer gaan om maar in het eerste kopgroepje te zitten. Hierdoor kunnen zich vaak, op het moment dat het ertoe doet niet meer bezig houden met proberen te winnen.

Dat even doorgerekend is Puck waarschijnlijk de beste "aankoop" die ze konden doen: Iemand die zonder de fietsen er al voor zorgt dat de sponsor constant in de kijker staat waardoor de rest van de ploeg tijdens de koers geen trap teveel hoeft te doen.

Ik wist totdat ik van Puck gehoord had niet dat er een Lotto Soudal Ladies was. En sterker nog puur omdat ik dit hier zit te typen ben gaan opzoeken wie "Dolmans" in het Boels-Dolmans team is. Ondanks dat het daar overwinningen regent wist ik dat gewoon niet, en zeg nou eerlijk weten jullie het wel zonder het op te zoeken?
Afbeelding

Supergrover
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Supergrover 05 jul 2017 15:18

veel praatjes... maar een topic bestaat ook uit....

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
"nat hout brandt niet!! "

Bianchi via Nirone 7

Nee_Nee
Forum-lid HC

Nee_Nee 05 jul 2017 15:23

percies: een plaatjes topic.

timo2.0
Forum-lid HC

timo2.0 05 jul 2017 16:45