Vorm boven functie, de teloorgang van het Italiaanse wielrennen in een notedop...dario schreef:Tja, wellicht zal hij denken: liever telkens geklopt worden in de sprint dan in zo'n apenpakje gezien worden
Giro 2014
- daniel1975
- Forum-lid HC
Die italiaanse notedop had toch als opschrift "dopingcontrole"?
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
Bijzonder dat mensen vallen over sprinters in een tijdritpak of met een aerodynamische helm op hun hoofd, maar dat alle "aero" ontwikkelingen aan de fiets - zoals geprofileerde buizen, weggewerkte remmen en extreem hoge velgen - wel "cool" worden gevonden. Ik hoor althans niemand beweren dat het belachelijk is dat sprinters op een Venge, een Noah of een S5 de laatste kilometer ingaan.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
Ach alles bij elkaar opgeteld zal het toch wel wat helpen, al zou je er alleen maar extra moraal van krijgen omdat je volgens de windtunnel 0,1% harder gaat dan de concurrent is het het al de moeite waard.
Morgen tijdrit, Malori, 1 van de hoofdfavorieten, is helaas gevallen. Toch weer sneu voor zo'n gozer dat hij net voor de dag waarop hij een gooi denkt te kunnen doen naar de overwinning hij op zijn bek gaat.
Verder hoop ik dat de klimgeitjes hun werk hebben gedaan op de tijdritfiets en Evans niet zijn beste dag heeft zodat het lekker spannend wordt in het klassement. Al zou je ook kunnen beweren dat als Evans wat tijd pakt de klimmers eerder zullen moeten gaan aanvallen. En verder gaan we natuurlijk voor een top 5 voor Kelderman
Morgen tijdrit, Malori, 1 van de hoofdfavorieten, is helaas gevallen. Toch weer sneu voor zo'n gozer dat hij net voor de dag waarop hij een gooi denkt te kunnen doen naar de overwinning hij op zijn bek gaat.
Verder hoop ik dat de klimgeitjes hun werk hebben gedaan op de tijdritfiets en Evans niet zijn beste dag heeft zodat het lekker spannend wordt in het klassement. Al zou je ook kunnen beweren dat als Evans wat tijd pakt de klimmers eerder zullen moeten gaan aanvallen. En verder gaan we natuurlijk voor een top 5 voor Kelderman
Appolonio 200km alleen gereden, maar 16 sec te laat binnen. Organisatie Giro haalt hem eruit. Ik snap dat er regels zijn, maar toch.......
Scott Addict 20 (2022) Scott Scale 970 (2023) Cube Nuroad Race (2025)
Goed dan, bij deze: belachelijk misschien niet, maar lelijk vind ik ze wel, al die rare fietsen. Alleen zijn die intussen stilaan zowat incontournable geworden - net zoals zo'n maillot dat over twee jaar misschien ook is... Op dat moment heeft het ook geen zin meer om je er druk (nou ja) om te maken. De dag dat half Nederland met zo'n idioot Geert Wilders-kapsel rondloopt kijkt ook niemand er nog van op - maar of dat daarom dan plots minder belachelijk is, nou...timo2.0 schreef:Bijzonder dat mensen vallen over sprinters in een tijdritpak of met een aerodynamische helm op hun hoofd, maar dat alle "aero" ontwikkelingen aan de fiets - zoals geprofileerde buizen, weggewerkte remmen en extreem hoge velgen - wel "cool" worden gevonden. Ik hoor althans niemand beweren dat het belachelijk is dat sprinters op een Venge, een Noah of een S5 de laatste kilometer ingaan.
Maar goed, we wijken enigszins af van het Giro-thema...
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)
- de zwarten
- Forum-lid HC
ivm aero pakken:
amateurs dragen die al een tijdje in koersjes, omdat het comfortabel is.
Zelfde met aero fietsen / wielen, maar het valt op dat veel renners tegenwoordig voor 35mm gaan (de gulden middenweg?), en dat sommige renners die heel goed rijden, nog altijd niet op een aero frame te vinden zijn.
Dat is dan ook het verschil met de aero helm: die wordt vooral gedragen in het voorjaar / omdat hij gesponsord is. Ik heb nog niet teveel aliens met bvb. speci helm zien rondrijden die niet gesponsord zijn.
amateurs dragen die al een tijdje in koersjes, omdat het comfortabel is.
Zelfde met aero fietsen / wielen, maar het valt op dat veel renners tegenwoordig voor 35mm gaan (de gulden middenweg?), en dat sommige renners die heel goed rijden, nog altijd niet op een aero frame te vinden zijn.
Dat is dan ook het verschil met de aero helm: die wordt vooral gedragen in het voorjaar / omdat hij gesponsord is. Ik heb nog niet teveel aliens met bvb. speci helm zien rondrijden die niet gesponsord zijn.
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
©®
©®-
ThijsvdnBerg
- Forum-lid
Ik vind het allemaal prima dat aero, vind het ook niet lelijk ofzo,
maar wat ik dan niet begrijp is dat zodra het begint te regenen iedereen een halve parachute aantrekt
maar wat ik dan niet begrijp is dat zodra het begint te regenen iedereen een halve parachute aantrekt
- daniel1975
- Forum-lid HC
En wat te denken van het vrijwillig aanschaffen van POC....de zwarten schreef: Dat is dan ook het verschil met de aero helm: die wordt vooral gedragen in het voorjaar / omdat hij gesponsord is. Ik heb nog niet teveel aliens met bvb. speci helm zien rondrijden die niet gesponsord zijn.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
-
ThijsvdnBerg
- Forum-lid
http://www.youtube.com/watch?v=6zXDo4dL7SU hahadario schreef:Wat wil je, met al die valpartijen!
(o.k., was een wijd openstaande deur)
Lees in het AD kritiek op de TT fiets van Bianchi.

Het is ook wel een lelijk ding