Over de wielersport en zijn beoefenaars.

RABOBANK STOPT MET SPONSORING WIELRENNEN

teamorange
Forum-lid

teamorange 19 okt 2012 23:13

teamorange schreef:
timo2.0 schreef:
teamorange schreef:Lars van derHaar zondag in het wit?
Is het zondag niet gewoon 21 oktober?
Ik hoop het :)
Ach, heb ik me weer even laten verleiden om nu eens te zien wanneer ze werkelijk een punt zetten achter hun sponsoring... waarom 31 december??? da's zwak ...onmiddelijk stoppen da's pas lef hebben, ach ja het VIP gedoe waarschijnlijk. Ja het blijft lachwekkend aan de streep ...ik kijk wel een km voor de streep ....weg van al die Vippers en dikke nekken met dikke buiken
Als je alles kan met je fiets is het een goeie ....

beren040
Forum-lid

Gebruikersavatar beren040 20 okt 2012 08:13

Ik vind de open brief van David Millar in de Volkskrant aan de Rabobank indrukwekkend.
Denk dat het dilemma van het huidige wielrennen en haar toekomst daarin mooi en persoonlijk verwoord is.
Allard

kxlight
Forum-lid HC

kxlight 20 okt 2012 08:43

teamorange schreef:Lars van derHaar zondag in het wit? Misschien Kan Dixan sponsoren! Ach het circus blijft door draaien hoor ... Ik ga die zever allemaal niet meer volgen ...het hangt m'n kl... uit .Zelfs sporza wielrenner heb ik gewist als startpagina!
Ook ga ik niet van de vele boeken kopen die zullen verschijnen na dit doping-evenement! Maar kijken naar het wielrennen zal ik nog doen ...daar is de sport te mooi voor! Leve de fiets... leve de sport ...
@teamorange: Misschien nog even je Avantar aanpassen. Of is dat ook pas v.a. 31 december...

razenderoeland
Forum-lid

Gebruikersavatar razenderoeland 20 okt 2012 10:15

beren040 schreef:Ik vind de open brief van David Millar in de Volkskrant aan de Rabobank indrukwekkend.
Denk dat het dilemma van het huidige wielrennen en haar toekomst daarin mooi en persoonlijk verwoord is.
Ik meen dat de heer Millar ooit al eens betrapt is op het snoepen van uit de snoepjespot. Lijkt me dat deze snoepkont z'n mond moet houden omtrent de redenen van stoppen van de Rabobank. Als o.a. Millar zo verstandig was geweest gewoon clean te rijden was dit niet nodig geweest.
Hoe sterk is de eenzame fietser...

mao
Forum-lid HC

Gebruikersavatar mao 20 okt 2012 10:31

razenderoeland schreef:
beren040 schreef:Ik vind de open brief van David Millar in de Volkskrant aan de Rabobank indrukwekkend.
Ik meen dat de heer Millar ooit al eens betrapt is op het snoepen van uit de snoepjespot. Lijkt me dat deze snoepkont z'n mond moet houden omtrent de redenen van stoppen van de Rabobank. Als o.a. Millar zo verstandig was geweest gewoon clean te rijden was dit niet nodig geweest.

Hij is in ieder geval tot inkeer gekomen, en zet zich nu in voor een schone sport.

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 20 okt 2012 11:03

ruud_k schreef:
havana schreef:Je hebt geen enkel idee hoe weinig geld de wielerploeg de bank relatief kost. Zoek eens op wat de omzet en winst van de Rabobank is.
Je hebt geen idee hoeveel de Rabobank nu dagelijks misloopt en afschrijft. Forum afzeik politiek.
Kom nu dan eens met getallen om je standpunt hard te maken.
De nettowinst bedroeg in 2011 2,6 miljard euro.

Oftewel die €15 miljoen voor een paar wielrenners doet helemaal niets voor de winst. Natuurlijk moeten ze nog meer kosten maken om profijt te hebben van de sponsoring, maar het bedrag valt volledig in het niet bij de winst.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

dc
Forum-lid

dc 20 okt 2012 13:17

amclassic-fan schreef:
ruud_k schreef:
havana schreef:Je hebt geen enkel idee hoe weinig geld de wielerploeg de bank relatief kost. Zoek eens op wat de omzet en winst van de Rabobank is.
Je hebt geen idee hoeveel de Rabobank nu dagelijks misloopt en afschrijft. Forum afzeik politiek.
Kom nu dan eens met getallen om je standpunt hard te maken.
De nettowinst bedroeg in 2011 2,6 miljard euro.

Oftewel die €15 miljoen voor een paar wielrenners doet helemaal niets voor de winst. Natuurlijk moeten ze nog meer kosten maken om profijt te hebben van de sponsoring, maar het bedrag valt volledig in het niet bij de winst.
Deze kosten moet je niet tegen de winst afzetten, maar tegen het marketing budget van Rabo en van hun concurenten.

En ja, zelfs dan zal 15 mln een absoluut schijntje zijn. Sowieso zal het een erg hoog bang-for-the-buck gehalte hebben. Elke race die op de TV komt valt hun naam en komen ze in beeld en dat het hele jaar door als je cyclocross meeneemt. Het grote probleem is natuurlijk dat ze nu imago schade oplopen. Ik vraag me alleen af of ze dat niet veel beter hadden kunnen gebruiken om de ploeg echt naar hun hand te zetten. Wat dat betreft was het al een enorme blunder dat ze Breukink aanhielden na die verpletterende verloren rechtzaak.

Als ze toen Garmin hadden ge-emuleerd, alle ellende op tafel, overnieuw en dan "schoon" als leidraad, veel openheid en dialoog, hadden ze nu fluitend deze crisis doorstaan. De honger naar succes heeft ze opgebroken.

teamorange
Forum-lid

teamorange 20 okt 2012 17:49

kxlight schreef:
teamorange schreef: @teamorange: Misschien nog even je Avantar aanpassen. Of is dat ook pas v.a. 31 december...
Oh ja ... :oops:
Als je alles kan met je fiets is het een goeie ....

Gastheerg
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 20 okt 2012 18:49

Als je een dagje gaat fietsen ben je gelijk gelost in dit topic :mrgreen:

mr.chrono
Forum-lid

mr.chrono 20 okt 2012 19:07

Ik kwam vandaag bij de pont een wielrenner tegen in een Mellow Johnny tenue en een Rabo wielerpetje, definiëer ironie....

triabas
Forum-lid

triabas 20 okt 2012 19:41

Waarom treft Rabo juist nu de stekker eruit ? Mi zijn ze bang voor de sneeuwbal die gaat komen. Komende weken/maanden gaan de onthullingen komen en dan weten we allemaal dat er ook een aantal Rabo's bij gaan zitten. Daar willen ze afstand voor creëren. En als het uiteindelijk volgend jaar toch meevalt, is de ploeg nog bij elkaar en kunnen ze weer doorgaan.

wasbeer2006
Forum-lid HC

wasbeer2006 20 okt 2012 21:22

triabas schreef:Waarom treft Rabo juist nu de stekker eruit ? Mi zijn ze bang voor de sneeuwbal die gaat komen. Komende weken/maanden gaan de onthullingen komen en dan weten we allemaal dat er ook een aantal Rabo's bij gaan zitten. Daar willen ze afstand voor creëren. En als het uiteindelijk volgend jaar toch meevalt, is de ploeg nog bij elkaar en kunnen ze weer doorgaan.
Ach wat maakt het uit ze hebben 175 mln in het nl wielrennen gestoken. Ze hebben geen verplichting.
Tuurlijk kijk ik graag wielrennen en ook het liefst nederlanders in de top.

Maar laten we proberen objectief te zijn, wat lastig gaat worden als fietsliefhebbers.
Neem nou de f1 intreseert het jouw heel erg dat er geen nederlander rijd omdatver hier weinig bedrijven zijn die er miljoenen in pompen? Zo kijken andere ook naar wielrennen.

Plaats reactie