Mio Cyclo
-
raleighrick
- Forum-lid
@bobels ja probleem is me duidelijk en wat is de oplossing hoe kan ik de track die dit veroorzaakt verwijderen?
Ik heb zelf het probleem nooit aan de hand gehad maar ik neem aan op dezelfde manier als waarop je andere tracks ook verwijdert? Hang je Mio aan je pc/laptop, ga naar Mio data, mapje tracks en verwijder de betreffende track (gpx bestand). Dat zou het moeten zijn.raleighrick schreef:@bobels ja probleem is me duidelijk en wat is de oplossing hoe kan ik de track die dit veroorzaakt verwijderen?
@ Bobels
bedankt voor jouw reactie , ik had dit al eens gedaan maar dat mag toch niet de oplossing zijn ,hé
denk dat er in oktober heel wat zal veranderen met het software als je dit hier allemaal leest is er toch nog wat werk aan hahahhaha (is nog geen oktober ?????)
bedankt voor jouw reactie , ik had dit al eens gedaan maar dat mag toch niet de oplossing zijn ,hé
denk dat er in oktober heel wat zal veranderen met het software als je dit hier allemaal leest is er toch nog wat werk aan hahahhaha (is nog geen oktober ?????)
Helemaal eens, werk aan de winkel voor Mio.Magic 10 schreef:@ Bobels
@ Magic 10
@ Bobels
Bedankt voor jullie feedback. Met de update naar V2 zal er inderdaad een hoop gaan veranderen, ook wat betreft de gebruiksvriendelijkheid m.b.t. het verwijderen van favorieten. We houden jullie op de hoogte! Groet, Mio
@ Bobels
Bedankt voor jullie feedback. Met de update naar V2 zal er inderdaad een hoop gaan veranderen, ook wat betreft de gebruiksvriendelijkheid m.b.t. het verwijderen van favorieten. We houden jullie op de hoogte! Groet, Mio
@ raleighrickraleighrick schreef:Ik heb hetzelfde probleem een lange route proberen te navigeren met de auto. Geeft de mio aan dat dit meer dan de maximale 200 km is. Nu kan ik dus nergens meer naar toe navigeren omdat hij iedere keer die melding geeft hoe kan ik dit oplossen?
Bedankt voor je vraag. Bevind je je bij het starten van de navigatie minder dan 200 km van het startpunt van de route? Zo ja, dan zou het mogelijk moeten zijn om te navigeren. Als dit niet het geval is horen wij het graag. Groet, Mio
@ Sloeren: waarschijnlijk heb jij een Mio gekocht waar die eerste update al op stond. Wij kregen een eerste versie te testen en daar was het scherm niet goed afleesbaar, na de update was dit sterk verbeterd. In Fiets nr.8 stond de eerste test van het apparaat, in nr.9 een doorgetest omdat die update nogal scheelde.Bobels schreef: @sloeren: Over welk nummer van Fiets heb jij het? Er is volgens mij geen latere update dan die besproken op pag 7. Helemaal eens met je opmerking over de surprise me functie: De grote kracht van de Mio. In oktober zou de nieuwe update moeten verschijnen aldus Mio zelf.
@ Bobels: Ik ben toch benieuwd hoe dat nu werkt. Ik lees hier dat meerdere mensen tevreden zijn over de "surprise me" functie. Ik heb hem verschillende keren getest en had er juist grote problemen mee. Als voorbeeld wilde ik een route van 50km rijden. De Mio maakte er 54km van, maar liet me een kilometer dwars door een woonwijk in Dronten fietsen om vervolgens 100mtr van het punt waar ik die wijk ingestuurd werd weer uit te komen. Dat was én niet leuk fietsen én had de route 900mtr dichter bij de gewenste 50km gebracht. Er klopt dus iets niet in die routekeuze. Zo heb ik dat meerdere malen meegemaakt, ook in Frankrijk en Spanje. Hebben jullie daar dan geen last van? Of vinden jullie het gewoon minder belangrijk waar je fietst? Ik kan me best voorstellen dat je juist het idee dat je nog eens op nieuwe paadjes (in mijn geval een schelpenpad naast een prima fietspad
Beste freerider , bij mijn weten heeft de mio cyclo nog geen enkele software-update gehad. Ik weet uit beste bron dat sloeren de mio enkele dagen na lancering heeft gekocht. Dus het kan zijn dat ik iets gemist heb maar ik vermoed van niet.
Over die surpriseme-knop. De route-oplossingen zijn weleens kort door de bocht maar dat ken ik ook van gewone satnavs. Die verwachten ook dat je zelf een beetje oplet. Dat bedoel ik niet zo mopperig als het over komt maar computers zijn nou eenmaal achterlijk. We zijn nog ver weg van zelf lerende systemen waarbij schelpenpaden op een gegeven moment uit het systeem vallen voor mensen die de racefietsvoorkeur hebben gekozen.
De matige afleesbaarheid lijkt mij in de eerste plaats een kwestie van gebrekkige hardware.
Over die surpriseme-knop. De route-oplossingen zijn weleens kort door de bocht maar dat ken ik ook van gewone satnavs. Die verwachten ook dat je zelf een beetje oplet. Dat bedoel ik niet zo mopperig als het over komt maar computers zijn nou eenmaal achterlijk. We zijn nog ver weg van zelf lerende systemen waarbij schelpenpaden op een gegeven moment uit het systeem vallen voor mensen die de racefietsvoorkeur hebben gekozen.
De matige afleesbaarheid lijkt mij in de eerste plaats een kwestie van gebrekkige hardware.
Ik weet zeker van wel, in de week van 8 juli om precies te zijn. Ik heb hem geinstalleerd op aangeven van de leverancier. Je vermoeden klopt dus niet.arend71 schreef:Beste freerider , bij mijn weten heeft de mio cyclo nog geen enkele software-update gehad. Ik weet uit beste bron dat sloeren de mio enkele dagen na lancering heeft gekocht. Dus het kan zijn dat ik iets gemist heb maar ik vermoed van niet.
Dat het niet helemaal 100% werkt had ik ook niet verwacht, het is niet het eerste navigatie systeem dat ik getest heb
De matige afleesbaarheid is deels hardware (materiaal scherm), maar ook deels software. Contrast, hoeveelheid licht en kleur is softwarematig instelbaar. Dat is gelukkig verbeterd na die update. Vandaar ook een "fietsertje" erbij in de beoordeling.
@freerider: ik deel je analyse vwb de surprise me functie. Hij zit er wel eens wat kilometertjes naast, hij laat je af en toe een woonerf of parkeerplaats in- en uitrijden enz. Ik vind dat inderdaad minder belangrijk dan jij kennelijk. Ik ben er nog steeds enthousiast over. Tijdens mijn vakantie in Frankrijk heb ik dankzij deze functie echt prachtige tochtjes gereden via weggetjes waar ik zelf nooit voor gekozen zou hebben simpelweg omdat wegbewijzering ontbreekt. Helemaal vertrouwen op de Mio en hij heeft me niet een keer in de steek gelaten. Ook thuis fiets ik het regelmatig via de functie, afgewisseld met zelf ontworpen routes. Ik neem kennelijk de nadelen wat makkelijker op de koop toe. Wat me wel thuis opvalt is dat de Mio moeite heeft uberhaupt surprise routes te bedenken. Oplossing: fiets 2 km op de bonnefooi en activeer dan de surprise me. Echt verrassend. Misschien dat het inderdaad in de Flevopolder allemaal wat moeilijker gaat. Zag ik ook in sommige delen van Frankrijk als er simpelweg minder wegen beschikbaar zijn.
Ik heb de mio 300 gehad en viel mij erg tegen.
Vanuit enkhuizen naar ermelo zie dat ding dat ik moest omkeren op de dijk.
En bij nijkerk in de buurt zag ie het hele fietspad niet eens en moest ik weer omkeren van het apparaat.
Ik had echt verwacht van een fiets navigatie dat ie zeker de fietspaden wel ziet liggen.
Ik heb nu een garmin edge waar ik wel erg tevreden mee ben.
Vanuit enkhuizen naar ermelo zie dat ding dat ik moest omkeren op de dijk.
En bij nijkerk in de buurt zag ie het hele fietspad niet eens en moest ik weer omkeren van het apparaat.
Ik had echt verwacht van een fiets navigatie dat ie zeker de fietspaden wel ziet liggen.
Ik heb nu een garmin edge waar ik wel erg tevreden mee ben.