Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

wedstrijd bandjes

pufpuf
Forum-lid
Berichten: 63
Lid geworden op: 03 jun 2011 22:43

pufpuf 05 apr 2013 20:49

Ik heb mijn set schwalbe,s ook binnen. Het omleggen ging inderdaad niet overdreven moeilijk, alleen toen begon de ellende.
Het lukt me niet om lucht in de band te houden. Hij bolt heel mooi en er komt ook geen zeepsop meer uit de randen maar zodra ik de compressor uit zet zakt hij weer in. Naar mijn idee lekt het bij het ventiel, ik heb van die joe flat dingen.
Iemand ervaring met eurus 2 way fit en tubeless? Of een idee over wat er fout is of ik fout heb gedaan.

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12906
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 05 apr 2013 23:12

pufpuf schreef:Ik heb mijn set schwalbe,s ook binnen. Het omleggen ging inderdaad niet overdreven moeilijk, alleen toen begon de ellende.
Het lukt me niet om lucht in de band te houden. Hij bolt heel mooi en er komt ook geen zeepsop meer uit de randen maar zodra ik de compressor uit zet zakt hij weer in. Naar mijn idee lekt het bij het ventiel, ik heb van die joe flat dingen.
Iemand ervaring met eurus 2 way fit en tubeless? Of een idee over wat er fout is of ik fout heb gedaan.
Doe wat vet om het ventiel waar het contact heeft met de velg. Je mag het ventiel behoorlijk hard aandraaien. Doe ook een rubber ring onder de moer waar je het ventie wasdraait.

Kijk nog even of het rubber van het ventiel goed aansluit, die is niet bij elke combo het geval.
Wat voor compressor is het. De band moet wel echt ff "ploppen"

Is het een compressor met apart lucht compartiment, waarmee je bv met een bar of 6 a 8 het er ineennkeer in kan blazen? Het zeg zelf nooit zeepsop gebruiken, maarvdit probleem zal daar niet aan liggen.

pufpuf
Forum-lid
Berichten: 63
Lid geworden op: 03 jun 2011 22:43

pufpuf 05 apr 2013 23:47

Wasbeer bedankt voor de reactie.
Ik gebruik een simpele compressor, meer een luchtbed blazer, maar de band plopt meteen wel in vorm .En verliest dan langs de gehele band geen lucht alleen bij de ventiel opening. Ik vind inderdaad het rubber binnenin niet goed aansluiten , het is net of het gat binnen te groot is.

Zoeken op het web levert artikel 5wh-sh002 op, lijkt een soort opvulring, voor campa en fulcrum maar is bij de nederlandse webwinkels niet te vinden.

Morgen vroeg het vet maar eens proberen, de bandjes ogen mooi nu wil ik ze toch ook eens proberen

markd
Forum-lid
Berichten: 98
Lid geworden op: 06 mei 2009 01:31

markd 09 apr 2013 14:57

Bij mij op de WH-6700 wielen "plopt" de band niet en lijkt het meer op het normaal oppompen. Werden er geen ventielen bij de wielen geleverd?

Afgelopen zaterdag de 135km van Veenendaal-Veenendaal gereden met de tubeless Schwalbes, ging perfect.

pufpuf
Forum-lid
Berichten: 63
Lid geworden op: 03 jun 2011 22:43

pufpuf 09 apr 2013 19:58

Ik heb inmiddels 3 ventielsoorten incluis de orginele campa geprobeerd. Zonder resultaat. Na meting blijkt mijn ventiel opening binnen in het velgbed 8,5 mm te zijn . Terwijl detubeless ventielen voor opening van 6.5 mm zijn Ik heb nu op Ebay maar een paar 5whsh002 opvulringen besteld .Afgelopen weekend de schwalbes tubeless ook op de wielen van een fietsmaat gemonteerd en dat ging probleemloos. Ik geloof inmiddels heilig in het tubeless concept, het is alleen klote dat het om mijn eigen mooie eurussen niet wil.

materialist
Forum-lid
Berichten: 1696
Lid geworden op: 05 sep 2010 12:12

materialist 09 apr 2013 20:11

Waarom geloof je in het concept? Ik heb het een jaar geleden geprobeerd maar jij bent nog niet veel verder. Je hebt ook nog niet onderweg een band moeten oppompen, ik bedoel zonder compressor

pufpuf
Forum-lid
Berichten: 63
Lid geworden op: 03 jun 2011 22:43

pufpuf 09 apr 2013 20:35

Ik fiets al jaren rond met co2 patronen, rijd je lek met tubeless druk je er gewoon een binnenbandje in. Je hebt nu met de nieuwe schwalbe ultremo aantoonbaar minder rolweerstand en je bent lekbestendiger .Er is nog niet veel bandenkeuze maar dat is denk ik een kwestie van tijd, auto,s motors en weet niet wat is tubeless dus waarom racefietsen nog niet. Ik denk dat het de toekomst is, maar ik kan het net zo goed mis hebben. Dat zal niet de eerste keer zijn

materialist
Forum-lid
Berichten: 1696
Lid geworden op: 05 sep 2010 12:12

materialist 09 apr 2013 20:52

pufpuf schreef: maar ik kan het net zo goed mis hebben. Dat zal niet de eerste keer zijn
Dat is een geruststelling puf.
In de test die ik zag is de lagere rolweerstand juist niet aangetoond. Tourmagazine
Dat het de toekomst is wil ik wel geloven maar vandaag nog niet denk ik

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 38292
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 09 apr 2013 20:53

Ik denk dat het nog niet bij racers zover is omdat er verder geen dunne, soepele banden zijn op 8 bar. Dat is bij motoren en autos veel lager. Alleen vrachtwagens rijden ook met hoge druk en tubeless, maar dat zijn compleet andere banden.
Less is bore

pufpuf
Forum-lid
Berichten: 63
Lid geworden op: 03 jun 2011 22:43

pufpuf 09 apr 2013 21:46

Het grappige is natuurlijk dat ik er op mijn eigen fiets nog geen meter op gereden heb. De tijd zal het leren Mijn nummer een wedstrijdbandje onder de meeste omstandigheden is nu nog een veloflex master.

markd
Forum-lid
Berichten: 98
Lid geworden op: 06 mei 2009 01:31

markd 11 apr 2013 12:49

materialist schreef:
pufpuf schreef: maar ik kan het net zo goed mis hebben. Dat zal niet de eerste keer zijn
Dat is een geruststelling puf.
In de test die ik zag is de lagere rolweerstand juist niet aangetoond. Tourmagazine
Dat het de toekomst is wil ik wel geloven maar vandaag nog niet denk ik
In die test is een Hutchinsons getest, die ik niet zo hoog heb staan. Je ziet daar wel een groot verschil tussen de normale en de tubeless Hutchinson. Ik ben benieuwd hoe de Schwalbe uit die test zou komen (of een tubeless variant van de GP4000s ;)).

Het valt me op dat er veel mensen (niet allemaal) een erg duidelijke mening hebben zonder zelf met tubeless gefietst te hebben.. ;)

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27690
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 11 apr 2013 12:51

Dat is met 9 van de 10 topics een probleem. Hele volksstammen hebben ergens een mening over zonder het product überhaupt ooit gezien te hebben.

Plaats reactie