Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Parlee

casran
Forum-lid HC

casran 02 jan 2009 13:48

Uphill only schreef:Zeer mooie fiets. Helemaal mijn smaak.
Hoe schakelt de Sram Red cassette met campa derailleurs en shifters?
Ik meen geen shiftmate te kunnen ontdekken?

't Is niet direct de bedoeling om met Sram cassettes in Campa te rijden, maar ik heb verschillende wielen en wissel die vaak uit tussen fietsen. Als ik 100% correct wil rijden zet ik op de LW Standard een Campa body (heel gauw gewisseld) met Campa Record cassette; ik heb ook nog Zipp wielen en Campa Neutron Ultra voor in deze fiets. Ik toon nog wel eens foto's van deze fiets met die wielen erin: wielen kunnen een fiets totaal van looks doen veranderen.
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

m@ve
Forum-lid

m@ve 02 jan 2009 22:36

TS-Biker schreef:
m@ve schreef: Wel even meegeven dat de Schmolke sturen licht gewijzigd zijn tov vroeger (bocht), Pieter heeft nog het oude model en door de breedte van de AX kop is het onmogelijk om ze voorbij die bocht te krijgen, niet met vasiline, niet met draaibewegingen ...
Enige optie zou zijn om het recente TLO stuur aan te schaffen, maar of dat nu eigenlijk nodig is ? Ik vind de vorm van het stuur best mooi passen bij de fiets (en dat kan van Schmolke niet altijd gezegd worden)

(en dat kan van Schmolke niet altijd gezegd worden)

Helemaal mee eens, al ziet de verlengde versie er beter uit

http://www.tourgallerie.de/gallery/albu ... in-VT2.jpg

en is het nieuwe stuur in de verlengde versie best fraai, maar smaken verschillen...

http://fotoalbum.freenet.de/mediapool1/ ... 17EC05.jpg

casran
Forum-lid HC

casran 02 jan 2009 22:51

Nou, verlengde versie of niet, die hoekige bocht vind ik niet zo prettig rijden... en is eigenlijk ook niet hetgeen de meerderheid van de fietsers wil. Jammer dat AX-Lightness zijn lichte stuurtjes ook zo maakt.

Op vraag van sommigen hier, grotere foto's van mijn Parlee zijn na doorklikken te bekijken:

Afbeelding Afbeelding Afbeelding
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

litespeed
Forum-lid

Gebruikersavatar litespeed 02 jan 2009 23:04

Mooie foto's! Dat blauw vind ik echt geniaal mooi. Goed om dat ook zo geisoleerd als mogelijk te houden.

Als ik het zo lees is het Ritchey stuur zo slecht nog niet. In ieder geval 1 onderdeel waarop onze fietsen overeenkomen... ;) Helaas ook het enige...

tiest
Forum-lid HC

tiest 02 jan 2009 23:34

litespeed schreef: Als ik het zo lees is het Ritchey stuur zo slecht nog niet. In ieder geval 1 onderdeel waarop onze fietsen overeenkomen... ;) Helaas ook het enige...

hehe. Ik heb gelukkig ook nog dezelfde balhoofdlagers:D. Dat is al 2. We komen er wel;)

michaelvg
Forum-lid

michaelvg 02 jan 2009 23:39

hee Casran als ik het goed zie heb je daar witte speedplay's op zitten , is mn vraag of dat jij die goed schoon krijgt (als ze vies worden of valt dat best mee?).
En wat een schitterende fiets!!!!
http://michaelvanginneken.webs.com" onclick="window.open(this.href);return false;

jaapie91
Forum-lid

jaapie91 03 jan 2009 00:05

Allereerst: Wat een ontzettend mooie fiets!

Ik weet niet of het aan mijn computer ligt, maar als ik op de rechter link klik krijg ik dezelfde foto als de link ernaast...
Disclaimer: deze post is met de grootst mogelijke zorg opgesteld, taal en spelfouten onder voorbehoud.

casran
Forum-lid HC

casran 03 jan 2009 00:09

jaapie91 schreef:Allereerst: Wat een ontzettend mooie fiets!

Ik weet niet of het aan mijn computer ligt, maar als ik op de rechter link klik krijg ik dezelfde foto als de link ernaast...

Thx. Foutje met die link zou opgelost moeten zijn nu. ;)

@ michaelvg: valt allemaal heel goed mee. Ik fiets ook niet zo ontzettend veel meer, en heb witte Speedplay's staan op mijn P3 en deze fiets (kwamen van SLC-SL): die hebben niet veel regen gezien.

michaelvg
Forum-lid

michaelvg 03 jan 2009 00:30

Oke toch bedankt (nog meer twijfel voor op mn merckx ).
http://michaelvanginneken.webs.com" onclick="window.open(this.href);return false;

maurice
Forum-lid

Gebruikersavatar maurice 03 jan 2009 15:36

Mijn nieuwe liefde:

Afbeelding

(nee hoor, was het maar waar!)
Niets is wat het lijkt..

tiest
Forum-lid HC

tiest 03 jan 2009 19:31

Maar hij is wel heel vet Maurice. Met name de wielen!. Niet altijd hoeven het LW's te zijn. Alleen die cannondale bidonhouder kan echt niet:O

casran
Forum-lid HC

casran 03 jan 2009 19:53

TiesT schreef:Maar hij is wel heel vet Maurice. Met name de wielen!. Niet altijd hoeven het LW's te zijn. Alleen die cannondale bidonhouder kan echt niet:O

Ik heb gisteren Emporelli carbon drinkbushoudertjes gemonteerd op mijn Parlee !

Plaats reactie