Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

triatlon topic

ironpete
Forum-lid

ironpete 12 okt 2008 16:44

Andy Potts: voor mij niet echt opvallend. Ik volg hem al een tijdje en laat op de 70.3 wedstrijd Craig Alexander een eindje achter zich. Het enige minpunt. Loopt op trainingen nooit verder dan 22km en heeft nog nooit langer dan 150km gefietst. Dat komt hij nog te kort. Maar hij wil dit rustig opbouwen.
Door de diskwalificatie van Timo Bracht werd Potts 7de
http://www.triathlonranking.com" onclick="window.open(this.href);return false;

casran
Forum-lid HC

casran 12 okt 2008 16:54

Ironpete schreef:Andy Potts: voor mij niet echt opvallend. Ik volg hem al een tijdje en laat op de 70.3 wedstrijd Craig Alexander een eindje achter zich. Het enige minpunt. Loopt op trainingen nooit verder dan 22km en heeft nog nooit langer dan 150km gefietst. Dat komt hij nog te kort. Maar hij wil dit rustig opbouwen.
Door de diskwalificatie van Timo Bracht werd Potts 7de

Een verrassing is Andy Potts niet, gezien zijn klasse in 70.3's (hij is nog steeds de wereldkampioen daar), maar ik had voorlopig nog een grotere terugval van hem verwacht in het fietsen. Velen vinden zijn (beperkt) trainingsvolume opvallend, toch zeker qua maximale afstanden, maar dat lijkt me thans juist wel haalbaar.
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

h3
Forum-lid

h3 12 okt 2008 19:28

Ook Craig Alexander traint niet de volumes die Stadler en Macca afwerken. Het gaat om zoveel dingen die ene dag, alles moet op zijn plaats vallen. Andy potts zal wellicht ook wel in het achterhoofd gehouden hebben dat Cleawater voor hem belangrijker is dan jezelf suf lopen en twee a drie plaatsen hoger lopen. Jammer van Rutger, die gun je toch echt meer, een echte sportman is dat.

Dat Crowie ging winnen was inderdaad een kwestie van tijd ik heb hem in Canada ontmoet en wat met hem staan praten, ook mailen we zo nu en dan. Prachtig dat hij gewonnen heeft. Jammer van de mechanische pech die Macca had, die was ook extreem fit...

De vrouwen race was een voorgeprogrammeerde show, knappe prestatie van van Vlerken al zal ze zich echt moeten verbeteren in haar zwemmen, ze kreeg al ruim 10 minuten aan haar broek (1:06.00 of zoiets).

Was weer een mooi avondje, jammer dat geen enkele zender dit serieus neemt terwijl er denk ik toch zat mensen zullen kijken. Anders moeten ze de NBC show maar eens tonen met die lekkere muziek en die feel good story's erin dan gaan er automatisch weer meer mensen meedoen aan triathlons ;)
Eat, Sleep, Train
Swim, Bike, Run

http://www.henrypiek.blogspot.com" onclick="window.open(this.href);return false;

jona91
Forum-lid

jona91 18 okt 2008 22:00

over de wedstrijd heb ik niets mee te delen, enkel de vaststelling dat triathlon sterk aan populariteit wint en er in België toch heel wat uitgezonden werd, onder andere in sporza en sportweekend, wat volgens mij de vorige jaren niet het geval was :)

casran
Forum-lid HC

casran 19 okt 2008 13:19

jona91 schreef:over de wedstrijd heb ik niets mee te delen, enkel de vaststelling dat triathlon sterk aan populariteit wint en er in België toch heel wat uitgezonden werd, onder andere in sporza en sportweekend, wat volgens mij de vorige jaren niet het geval was :)

Triatlon wint aan populariteit, dat klopt. Al is er dit jaar niet echt meer uitgezonden dan vorig jaar. Elk jaar wordt een dergelijk verslag (met eventueel voorbeschouwing) van Hawaii uitgezonden en komt de Ironman 70.3 van Antwerpen (Marc Herremans Classic) live op tv... dat was al het geval van toen die in Zolder plaatsvondt. Vorig jaar -2007- kwam daar nog eens de live uitzending van het ITU EK Long Distance in Brasschaat bij, toen gewonnen door Frederik Van Lierde. Dit jaar waren er de nachtelijke kwarttriatlons op de Olympische Spelen, nu niet echt wedstrijden die triatlon populairder maken.
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

geertiorix
Forum-lid

geertiorix 19 okt 2008 23:42

Ik ben aan het trainen voor een kwart triatlon in de zomer.
Ik ga hiervoor een koersfiets aanschaffen (ik rij nu met een mountainbike).
Voorlopig twijfel ik fel tussen de aanschaf van een gewone koersfiets of een tijdritfiets.
Zo'n tijdritfiets lijkt me ongemakkelijk bij het trainen (op onze niet altijd even mooie gladde wegen en fietspaden).

Wat is volgens jullie de beste keuze?
Want op een koersfiets kan je natuurlijk ook steeds nog een opzetstuur zetten.

-robin-
Forum-lid

-robin- 20 okt 2008 09:17

Kwarttriathlon = stayeren = veel meer een echte wegkoers -> koop een gewone koersfiets

wezep
Forum-lid

Gebruikersavatar wezep 20 okt 2008 09:39

-Robin- schreef:Kwarttriathlon = stayeren = veel meer een echte wegkoers -> koop een gewone koersfiets

Dat geldt lang niet voor elke kwart triathlon. Zeker niet in Nederland.
Het aantal stayerwedstrijden is zeer beperkt hier.
Race: Giant TCR en Giant Propel
Gravel: Giant Revolt
ATB: Giant XTC
TT: Giant Trinity

ilko
Forum-lid

ilko 20 okt 2008 10:35

Precies! Bijna geen stayer wedstrijden hier, maar de vraag kwam dan ook uit Belgie.

Hoe dan ook zou ik zou zeker geen tijdritfiets kopen. Zeker als je niet zeker bent wat je op lange termijn met triathlon wil doen. Trainen op een tijdritfiets is zeker met lange duurtrainingen niet handig. Daarnaast is een normale racefiets een stuk leuker als je eens een cyclo of gewoon met een groep wil gaan fietsen. Als je een beetje op de opbouw let, kun je met een opzetstuur ook prima uit de voeten.

ts-biker
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar ts-biker 20 okt 2008 11:51

Ilko schreef:Precies! Bijna geen stayer wedstrijden hier, maar de vraag kwam dan ook uit Belgie.

Hoe dan ook zou ik zou zeker geen tijdritfiets kopen. Zeker als je niet zeker bent wat je op lange termijn met triathlon wil doen. Trainen op een tijdritfiets is zeker met lange duurtrainingen niet handig. Daarnaast is een normale racefiets een stuk leuker als je eens een cyclo of gewoon met een groep wil gaan fietsen. Als je een beetje op de opbouw let, kun je met een opzetstuur ook prima uit de voeten.

de oplossing -> Cervélo S1/2/3

ilko
Forum-lid

ilko 20 okt 2008 13:31

Zeker een mooie oplossing, maar met een beetje opletten, kun je met veel frames wel uit de voeten. Als het maar past.

casran
Forum-lid HC

casran 24 nov 2008 11:34

Even nieuw leven in dit topic blazen.

Yvonne van Vlerken vanavond in Holland Sport

Aanstaande maandag 24 November is Yvonne van Vlerken te gast bij Holland Sport. Holland sport is een actuele sportshow met publiek, live vanuit studio Plantage in Amsterdam. Met scherpe gesprekken, nostalgische anekdotes, mooie sportfilms en live actie in de studio. Holland sport wordt uitgezonden op Nederland 3 vanaf 20.30 uur.

Gisteren volgde ik de Ironman Arizona, waar mijn ploegmaat Van Lierde 9de werd (marathon was zwak naar zijn doen). Andreas Raelert, die ik in Monaco ontmoette, won bij zijn debuut op de Ironman met alweer een fenomenale loopprestatie: 2u46 op de marathon! :o

Plaats reactie