Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

BikeMotion 2009 - Foto\'s en ervaringen

remon@
Forum-lid

remon@ 03 nov 2009 21:35

Dus functie plastic ring, zero?
Maar je ken het eraf halen of dat niet?

maurice
Forum-lid

Gebruikersavatar maurice 03 nov 2009 21:55

Weeet iemand toevallig de prijs van het BMC Racemaster 2010 frame?
Deze dus:
Afbeelding

Prachtig frame!!

Ik heb Veltec maandag een mailtje gestuurd maar men is erg traag met reageren.
Niets is wat het lijkt..

tarzander
Forum-lid

tarzander 03 nov 2009 22:10

Rickyb schreef:Onderste foto: Dat is toch een Di2-afmontage? Waar hebben ze de batterij gelaten? Ziet er zo nl. al een stuk beter uit dan de accu onder de bidonhouder.

De batterij zit aan de onderkant van de linker liggende achtervork, je kunt nog net een stukje van de batterij zien. ;)
"Ink the future" | Freelance Ontwerper

100cols
Forum-lid

100cols 03 nov 2009 22:14

maurice schreef:Weeet iemand toevallig de prijs van het BMC Racemaster 2010 frame?
Deze dus:
Afbeelding

Prachtig frame!!

Ik heb Veltec maandag een mailtje gestuurd maar men is erg traag met reageren.

Ik heb dit op BM gevraagd en toen werd er gezegd dat het zo'n 2300 euro is. Er stond tot vorige week op de site van BMC een prijslijst voor Duitsland en Oostenrijk en daar stond 1999.

Of de inschatting is ruim, of we worden hier gewoon genaaid. Maar ja, de sponsoring van het BMC Racing Team en Cadel Evans moeten ook betaald worden.

Wel een heel mooi frame van dichtbij trouwens.

veltecblx
Forum-lid

veltecblx 03 nov 2009 23:51

De prijzen voor de racemaster zijn

Racemaster Ultegra / EA50SL = 3499,-
Racemaster Athena / EA70 = 3699,-
Racemaster Dura Ace / EA70 = 4699,-

de montage kan worden aangepast (wielen, zadel en cockpit)

Voor prijzen van custom opgebouwde frames kan het best contact worden opgenomen met een officiele BMC dealer voor een offerte (zelfde geld voor frameprijzen)

succes met de keuze
Veltec Benelux BV

ericpeters
Forum-lid HC

ericpeters 04 nov 2009 01:12

Eigenlijk viel me de beurs tegen, mijn beknopt verslag.

- Ik vind mijn eigen Cervelo R3 heel fijn maar mocht ik ooit zwaar vallen dan koop ik een ander merk want het huidige design s...cks.
- Die Canondale Supersix is echt super, zwart met witte decals... zet maar voor de deur.
- Ongeloofelijk hoe laag die Cadel Evans op een tijdritfiets zit dat viel me nu pas op omdat de fiets op straat hoogte stond en niet op een verhoging.
- Heel, heel veel, veel te drukke en schreeuwerige kleuren.
- Pina Dogma ook schreeuwerig maar op een of andere manier komen ze ermee weg, ik zou toch de Matzwarte kopen als ik het kon betalen.
- Eigenlijk meer mooie shirts gezien dan fietsen.
- Lightweight maakt naast wielen in de lelijkste kleur ooit ook "special edition" wielen voor elk fietsmerk zo lijkt het.
- 2 kleurig stuurlint ... waar krijg ik dat? (Fizik was het geloof ik)
Afbeelding

daj
Forum-lid

daj 04 nov 2009 04:58

ericpeters schreef:Ongeloofelijk hoe laag die Cadel Evans op een tijdritfiets zit dat viel me nu pas op omdat de fiets op straat hoogte stond en niet op een verhoging.

Hij zit helemaal niet zo laag, maar op de een of andere manier heeft hij het in z'n hoofd gebracht dat z'n stuur zo laag mogelijk moet zitten om hard te gaan.
Afbeelding
Ziet er toch niet uit dit? Is zeker niet lager en laat staan comfortabeler dan zeg, een zekere Spanjaard van vergelijkbare lengte:
Afbeelding

rikkert
Forum-lid HC

rikkert 04 nov 2009 09:06

Die zekere spanjaard zit nogal met zijn bovenarmen naar voren. Evans zit weliswaar heel diep maar zijn houding qua armen is mi comfortabeler. Maar goed, het is geen schoonspringen waarbij cijfers worden uitgedeeld voor de fraaiste pose op de fiets.

Maar het topic ging over BM: Ik moet zeggen dat het me wel een beetje duizelde. Als ik de hoogtepunten van anderen zo lees, denk ik af en toe: he, die heb ik niet eens gezien. En dan heb de hele reishoek nog overgeslagen.

Aangezien ik een titanium project aan het starten uiteraard mijn licht opgestoken bij de tita-boeren op de beurs.

Daarnaast gekwijld bij de tijdritmodellen die er stonden en al het overigs dat ik helemaal niet kon betalen. De mening hierboven over de Dogma''s deel ik wel: ieder zijn meug maar mijn meug is het niet. En het was leuk Di2 eens keer in je handen gehad te hebben. Overigens viel het op dat de manier waarop Di2 bij sommige merken zat gemonteerd (batterijen) nou niet echt mooi was. (bv de tijdritfiets bij Rose, als je dan toch 8K euro uigeeft, dan aan wat moois).
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

ponsteen
Forum-lid

Gebruikersavatar ponsteen 04 nov 2009 09:52

Misschien een alternatief voor de fans van titanium: Lynskey. Handgebouwd Amerikaans titanium. Vond het heel aardig, die Amerikanen hebben (wel) oog voor detail. Mooie nokjes, een versierde achterpat (http://www.lynskeyperformance.com)...

adroit
Forum-lid
Contact

adroit 04 nov 2009 09:56

Remon@ schreef:Dus functie plastic ring, zero?
Maar je ken het eraf halen of dat niet?

Wel degelijk een funktie, mocht je derailleur niet goed afgesteld staan en de ketting zou over je laatste tandwiel vallen dan valt ie nu tussen het laatste tandwiel en de plastic ring.
Voordeel daarvan is dat je ketting dan je spaken niet "door kan zagen".

Nadeel : het ziet er niet uit en als je derailleur goed staat afgesteld is het ook niet echt nodig.

Er af halen is geen probleem, even de cassette eraf en je pakt 'm er zo af

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 04 nov 2009 10:11

Wel belachelijk dat ze op zo'n fiets die lelijke plaat laten zitten.
En het is absoluut NIET nodig. Even iets meer zorg besteden aan het instellen van je derrailleurbegrenzingen en klaar ben je.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!

zweef
Forum-lid

zweef 04 nov 2009 10:17

Daniel1975 schreef:Wel belachelijk dat ze op zo'n fiets die lelijke plaat laten zitten

Precies, nu hebben alle posertjes het alleen maar daarover, niet over die fiets ;)
You should see me go downhill...

Plaats reactie