Gewicht Dogma
- daniel1975
- Forum-lid HC
Daar ben ik het niet helemaal mee eens.
De FP3 en de FP7 hebben dezelfde mal, maar duidelijk andere kleurpatronen. De Dogma springt eruit en de FP1&2 naar beneden ook.
"Vroeger" waren alle frames van een afstandje ook identiek (alu en staal tijdperk).
De FP3 en de FP7 hebben dezelfde mal, maar duidelijk andere kleurpatronen. De Dogma springt eruit en de FP1&2 naar beneden ook.
"Vroeger" waren alle frames van een afstandje ook identiek (alu en staal tijdperk).
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
-
gerrit-1963
- Forum-lid
Daniel1975 schreef:lijkt erop dat ze nu hun leven beteren bij Campa: mijn nieuwe Shamals wegen wel exact de fabrieksopgave.
Dat zullen de 2010 shamal's zijn? two-way fit of clinchers?
en wat wegen ze dan nu, is dat inclusief snelspanners of zonder?
Helemaal mee eens. Ik heb sinds kort ook een Dogma en de fiets weegt met Campa Super Record, Mavic Carbon SLR wielen, Most SLR zadel en Most Talon stuur 7,5kg. Deze fiets is wat ik wil en een kg meer of minder heeft zeker niet mijn hoogste prioriteit. Ik heb de fiets gekocht omdat hij mooi is en van goede kwaliteit is. Die kg pak ik wel terug door iets minder te eten!! Uiteindelijk zal de renner het verschil maken.
[/quote]
Om exact te zijn 7450gr schoon aan de haak mt 56
[/quote]
Om exact te zijn 7450gr schoon aan de haak mt 56
Den Pol
- daniel1975
- Forum-lid HC
gerrit-1963 schreef:Daniel1975 schreef:lijkt erop dat ze nu hun leven beteren bij Campa: mijn nieuwe Shamals wegen wel exact de fabrieksopgave.
Dat zullen de 2010 shamal's zijn? two-way fit of clinchers?
en wat wegen ze dan nu, is dat inclusief snelspanners of zonder?
Clincher 2010, zwart: 1410gr + 120gr snelspanners.
(zelf gewogen, nieuw uit de verpakking)
In elke High End gelden andere regels dan in de rest van de markt. Dat is bij racefietsen denk ik ook het geval. De Dogma is behoorlijk op gewicht. De productiekosten van een frame dat iets beter op gewicht is ligt niet dramatisch hoger. Ik ben wel benieuwd wat de bedoeling van de engineers van Pinarello is geweest.
jappiex schreef:Ik ben wel benieuwd wat de bedoeling van de engineers van Pinarello is geweest.
Idd. Als ze zelfs de meest verstokte Pina fans aan het twijfelen krijgen doen ze het toch niet helemaal goed denk ik dan.
Heel veel framebouwers werken a-symmetrisch en die krijgen het gewoon licht en stijf. Sterker nog, het voordeel van a-symmetrisch is juist dat je het lichter kunt maken (1 kant hoeft minder stevig te zijn).
Dat zoveel gewicht in de tierlantijnen zit lijkt me ook sterk.
Voor mij dus ook een groot vraagteken.

"Maar ze hebben niets aan", riep een klein kind, die uit de menigte naar voren stapte. "Ach heer koning, ach mevrouw de koningin, de waarheid moet je horen uit een kindermond, zei de vader laconiek. In de meute begon men alras te fluisteren wat het kind zojuist had gezegd. Ze hebben niets aan, herhaalde het kind, nu luider. 'Ze hebben helemaal niets aan! Inderdaad, ze hebben helemaal niets aan!, riep ten slotte ook het hele volk. Koning Marius en koningin Annette krompen ineen. Zij wisten dat de mensen gelijk hadden, maar zij dachten wanhopig: We kunnen het spel maar beter tot het eind toe volhouden. Iets anders zit er niet op . En met hun tot grimassen verwrongen gezichten wuifden koning Marius Sparreboom en koningin Annetta van Roeters naar hun onderdanen .............
- daniel1975
- Forum-lid HC
+1.... :S
-
campasuper
- Forum-lid
Zullen we het erop houden dat smaken verschillen ... ?
Als je Campa hebt, wil je echt nooit meer iets anders
-
nieuweling
- Forum-lid
Shimano op een italiaan ? Dat mag toch niet ^^