Tour de France 2025
-
Dubbeldekker
- Forum-lid
Ja sorry Edwin, ik ben mede verantwoordelijk. Op een relatief vrije dag dwaal ik soms wat off-topic.
Terug naar de essentie:
MvdP gaat misschien wel voor een groene trui in de Tour.
Van de massasprints zal hij het dan niet moeten hebben maar ontsnappingen, een etappewinst hier en daar en met name de laatste etappe in Parijs lijken toch wel een scenario af te tekenen waarin hij dat klaar kan spelen.
https://sporza.be/nl/2025/06/18/kleurt- ... ium=social
Terug naar de essentie:
MvdP gaat misschien wel voor een groene trui in de Tour.
Van de massasprints zal hij het dan niet moeten hebben maar ontsnappingen, een etappewinst hier en daar en met name de laatste etappe in Parijs lijken toch wel een scenario af te tekenen waarin hij dat klaar kan spelen.
https://sporza.be/nl/2025/06/18/kleurt- ... ium=social
Adversity is the Catalyst of Change
QS kan eigenlijk wel een deftige tourploeg op de been brengen met Ilan Van Wilder, Mauri Vansevenant, Paret-Peintre, Schachman, Junior Lecerf, James Knox, Yves Lampaert, Remco evenepoel, Cataneo, en Merlier met Van Lerberghe. Deftig, maar ook niet meer.
De vraag en de vrees is dat als UAE eens doortrekt hoeveel van die toch wel goede renners met wat klimcapaciteiten er nog overblijven in een kopgroep met de kopmannen en superknechten van UAE en Visma. Ook 2 plaatsen opofferen aan Merlier en Van Lerberghe zal Remco niet helpen. Maar meestal zal het simpel zijn voor remco, proberen volgen bij Vinnie en Pogi en anders eigen tempo zoeken.
Met deze ploeg lukt voor winst gaan niet, de ploeg van Visma nijpt hem gewoon dood zonder knechten die de koers kunnen dragen.
De vraag en de vrees is dat als UAE eens doortrekt hoeveel van die toch wel goede renners met wat klimcapaciteiten er nog overblijven in een kopgroep met de kopmannen en superknechten van UAE en Visma. Ook 2 plaatsen opofferen aan Merlier en Van Lerberghe zal Remco niet helpen. Maar meestal zal het simpel zijn voor remco, proberen volgen bij Vinnie en Pogi en anders eigen tempo zoeken.
Met deze ploeg lukt voor winst gaan niet, de ploeg van Visma nijpt hem gewoon dood zonder knechten die de koers kunnen dragen.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 

-
ottorongo2
- Forum-lid
Of overwegen om voor de helpersrol te kiezen is toch ook een mogelijkheid.wasbeer2006 schreef: ↑18 jun 2025 13:14 Helemaal eens. Mocht er uberhaupt spraken van zijn, mocht je zo in de wedstrijd staan stop dan met professioneel wielrennen.
-
Dubbeldekker
- Forum-lid
Van Wilder zit vandaag in elk geval lekker mee op die zware beklimming in de ronde van Zwitserland.
Ik heb niet zoveel met die ronde maar vandaag toch even gekeken vanwege die nieuwe klim die ze aandoen. Wel interessant hoor. Smalle wegen, steile stukken en veel haarspeldbochten.
-
ottorongo2
- Forum-lid
Even bijpraten? De dag voor die laatste tijtrit kwam er bekend renner bij Herman op de kamer die suggereerde 'nu ga je toch wel iets speciaals doen/nemen,
Herman antwoorde, neen ik blijf bij mijn 'pot Belge' (Van verzorger Hoet). Jan Janssen dacht daar duidelijk anders over.
Herman antwoorde, neen ik blijf bij mijn 'pot Belge' (Van verzorger Hoet). Jan Janssen dacht daar duidelijk anders over.
waar haal jij dat allemaal? Ik zal je antwoorden bij de dopingberichten.ottorongo2 schreef: ↑19 jun 2025 16:26 Even bijpraten? De dag voor die laatste tijtrit kwam er bekend renner bij Herman op de kamer die suggereerde 'nu ga je toch wel iets speciaals doen/nemen,
Herman antwoorde, neen ik blijf bij mijn 'pot Belge' (Van verzorger Hoet). Jan Janssen dacht daar duidelijk anders over.![]()
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 

-
ottorongo2
- Forum-lid
Waar ik gehaald heb; Ik twijfel of het uit een intervieuw komt of uit een artikel.Dit zal natuurlijk wel voor twijfels zorgen over de authensiteit van het bericht.fiedoo schreef: ↑19 jun 2025 18:37waar haal jij dat allemaal? Ik zal je antwoorden bij de dopingberichten.ottorongo2 schreef: ↑19 jun 2025 16:26 Even bijpraten? De dag voor die laatste tijtrit kwam er bekend renner bij Herman op de kamer die suggereerde 'nu ga je toch wel iets speciaals doen/nemen,
Herman antwoorde, neen ik blijf bij mijn 'pot Belge' (Van verzorger Hoet). Jan Janssen dacht daar duidelijk anders over.![]()
-
Dubbeldekker
- Forum-lid
Is daar een specifieke reden voor?
Ik ben nogthans zeer tevreden over die bandjes
Ik ben nogthans zeer tevreden over die bandjes
Pot Belge in 1968 ??ottorongo2 schreef: ↑19 jun 2025 16:26 Even bijpraten? De dag voor die laatste tijtrit kwam er bekend renner bij Herman op de kamer die suggereerde 'nu ga je toch wel iets speciaals doen/nemen,
-
Martijn uit Breda
- Forum-lid
Voor de liefhebbers hebben Procycling en Fiets Magazine samen een eigen Scorito-poule opgezet voor de Tour de France. Meedoen is gratis en kan tot aan de start van de Tour via deze link: https://www.scorito.com/subleague/94834 ... d7df27e9bd.
Ga jij er vandoor met een gesigneerd shirt van wielerploeg Unibet Tietema Rockets, een abonnement op Procycling of een van de andere mooie prijzen? Doe nu mee en stel jouw team samen!
Ga jij er vandoor met een gesigneerd shirt van wielerploeg Unibet Tietema Rockets, een abonnement op Procycling of een van de andere mooie prijzen? Doe nu mee en stel jouw team samen!