Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Wat heb jij voor het laatst gekocht?

hayes

hayes 12 dec 2020 17:15

TL@ schreef: 12 dec 2020 16:59 Ik kan echt niets verdragen voor mijn mond (zowel op als naast de fiets)

Koud is het trouwens nog niet geweest dit jaar. Als het echt koud wordt (lees: heel de rit van 5uur onder het vriespunt) dan zorg ik er gewoon voor dat ik niet teveel in het rood ga (hijgen en te koud -> hoesten) en dan heb ik er geen last van.
Ik ben vorige week toch 's morgens vertrokken met 1 graad. Elk stukje bloot vel (neus! oren!) doet dan pijn na een tijdje. Bij mij toch.

Vandaag was het niet koud. Maar ik wilde de buff/masker gewoon eens testen. Deze is van zo'n lichte stof dat je hem eigenlijk amper voelt. En het ademt heel fijn.

IK moet wel bekennen dat ik echt een hekel heb aan de kou. Naroo heeft ook maskers die viruswerend behandeld zijn, of met koperdraad behandeld. Ik zie er ook niet meteen de zin van om zoiets op te hebben op de fiets.

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 12 dec 2020 18:39

Ik vond altijd dat ik een koukleum was, maar als ik dit hier (niet enkel dit topic) lees, blijkt het allemaal goed mee te vallen :D

Als het niet vriest, doe ik zelfs geen muts of zo op en ook mijn warmste vest blijft dan in de kast.
Winterschoenen heb ik dan wel al aan, tenzij ze voorspellen dat het een uurtje na de start meer dan 5° wordt, dan bijt ik dat eerste uurtje wel even door.

Mijn warme handschoenen heb ik ook nog niet aangehad dit jaar.

Mijn beste aankoop dit jaar was een onderhemdje met windstopper. Heerlijk wanneer ik in het bos ga rijden met kameraden die niet kunnen volgen. Dan rijd ik af en toe een stukje goed door en wacht wat verder dan op hen zonder koud te krijgen (om foto's te nemen, vind iedereen altijd wel leuk)

Laagjes vind ik niet aangenaam, ik doe altijd een onderhemdje en dan een vest/trui erover en dat moet dan volstaan.
Afbeelding

hayes

hayes 12 dec 2020 20:10

Ik gedij dan weer behoorlijk goed in hitte.
vanaf 20 graden ben ik helemaal in m'n element. En liever achteraan in de twintig dan vooraan. Pas vanaf een 35 haak ik af ;) :winkthumb:

Gebruikersavatar
borgmonster
Forum-lid
Berichten: 809
Lid geworden op: 11 mei 2006 14:29

Gebruikersavatar borgmonster 12 dec 2020 20:17

hayes schreef: 12 dec 2020 14:23 Als het koud is, rij ik dikwijls met een buff voor m'n mond. Ik heb een hekel aan de kou. En zeker aan heel koude lucht inademen. Echt gezond is dat trouwens ook niet.
Ze hebben best fijne producten Naroo. Speciaal ontwikkeld voor sporters.

Vandaag een eerste ritje gedaan met een lichtgewicht buff/masker met ademgaatjes.
Maar ik ga het forum niet te veel lastig vallen me mijn bevindingen over m'n bekvodjes. ;)

Afbeelding
Die lucht blijft toch even koud? Die gaat echt niet opwarmen als die eerst door een lapje stof (met gaatjes ook nog) gaat. Je wangen en je kin blijven vast wel warmer maar de lucht wordt dat echt niet. Of zit er een klein kerncentraaltje in?
ex-CUBE Litening full carbon Ultegra 3x10
ex-Benotto SL Campagnolo Record 2x6

Djemz
Forum-lid
Berichten: 1768
Lid geworden op: 25 feb 2018 15:08

Djemz 12 dec 2020 23:19

Ik zie er vaak met een buff tot over de neus, maar je bril dampt dan toch constant aan?

DDX
Forum-lid HC
Berichten: 5159
Lid geworden op: 23 aug 2013 21:30

DDX 12 dec 2020 23:23

Zolang je niet stil gaat staan valt dat best mee, bij een stoplicht snel buff omlaag of bril even af anders zie je niets meer.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37976
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 13 dec 2020 07:12

hayes schreef: 12 dec 2020 20:10 Ik gedij dan weer behoorlijk goed in hitte.
vanaf 20 graden ben ik helemaal in m'n element. En liever achteraan in de twintig dan vooraan. Pas vanaf een 35 haak ik af ;) :winkthumb:
Haha, same here!
Less is bore

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12755
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 13 dec 2020 08:17

Ik ook, krijg Altijd koude voeten nu.
Liever 30 graden dan 10.

Zo vind ik op het vlakke windstil ook heel irritant, nu is het risico daarop hier klein.....

hayes

hayes 13 dec 2020 19:36

Djemz schreef: 12 dec 2020 23:19 Ik zie er vaak met een buff tot over de neus, maar je bril dampt dan toch constant aan?
En dan te bedenken dat we in België al maanden en maanden een mondmasker moeten dragen. In combinatie met een bril zooooo fijn. :dislike: ;)

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 13 dec 2020 20:54

Op de racefiets toch niet, neem ik aan?
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

Aspide83
Forum-lid
Berichten: 728
Lid geworden op: 13 jul 2015 16:23

Aspide83 13 dec 2020 22:56

Ik heb pas helmmuts gekocht....wat een uitvinding. Temperatuur maakt me niet zoveel uit....alleen koude wind in mijn oren, dagen oorpijn dan.

Ik heb liefste warm weer, maar vind kou niet erg. Is best goed tegen te kleden...soms maak ik de fout van te veel kleding dragen. Ik red het vrij lang op lang warm ondershirt en fleece gevoerde fietsshirt met lange mouwen. Onder de 5 graden nog ski-pully eronder.

mhr-zip
Forum-lid
Berichten: 1158
Lid geworden op: 01 nov 2013 19:42

mhr-zip 13 dec 2020 23:09

Aspide83 schreef: 13 dec 2020 22:56 Ik heb pas helmmuts gekocht....wat een uitvinding. Temperatuur maakt me niet zoveel uit....alleen koude wind in mijn oren, dagen oorpijn dan.
Ik heb een hoofdband tegen koude oren en voorhoofd.

Ik kan absoluut niet tegen een muts, krijg ik altijd spontaan jeuk van.

Zo iets

https://www.bergfreunde.nl/gore-wear-wi ... hoofdband/
Watertappunten: zoek en vul aan op Drinkwaterkaart.nl

Plaats reactie