Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

De grote wielren quiz!

bottecchia
Forum-lid

bottecchia 08 jan 2010 17:19

Goed plan, ga maar lekker shoppen! :)

Wel leuk dat ik via Eric Vanderaerden weer aan de beurt kom. Hij was namelijk vroeger toen ik wielrennen interessant begon te vinden één van mijn helden. Sowieso was ik destijds supporter van de ploeg Post.

Ik ga een nieuwe vraag bedenken. Tot zo!

bottecchia
Forum-lid

bottecchia 08 jan 2010 21:23

Ok, gaan we weer. Hij is niet al te moeilijk.

Nu de Ronde van Vlaanderen uit 1985 ter sprake kwam ben ik gelijk in de stemming voor de klassiekers. Was het maar vast voorjaar. Wat mij betreft toch de mooiste periode van het jaar.

De eerste grote klassieker van het jaar is Milaan San Remo. Wat is de overeenkomst tussen deze koers en de klassieker die inmiddels van de agenda is verdwenen. Bordeaux - Parijs?

wido
Forum-lid

Gebruikersavatar wido 08 jan 2010 21:40

Beide klassiekers zijn van de eerste tot de laatste editie daadwerkelijk gestart en gefinished in de steden waarnaar de naam verwijst.
Over je fiets lullen is beter dan andersom...........
mybikes
ikfietsvriendelijk.nl

bottecchia
Forum-lid

bottecchia 08 jan 2010 21:42

Nee, dat is niet wat ik zoek.

wido
Forum-lid

Gebruikersavatar wido 08 jan 2010 21:43

Op de erelijst van beide klassiekers staat een Belg op de eerste plaats met ZEVEN overwinningen: Eddy Merckx bij MsR en Herman van Springel bij BP .
mybikes
ikfietsvriendelijk.nl

bottecchia
Forum-lid

bottecchia 08 jan 2010 21:47

Ja, dat is 'm inderdaad! Indrukwekkende cijfers natuurlijk. 7 overwinningen in één klassieker.

Wido neemt de leiding weer over...

wido
Forum-lid

Gebruikersavatar wido 08 jan 2010 22:03

Tja, zoals al vaak gezegd, Google is een plaag voor deze quiz....
Maar nu eentje van het meer cryptische en ludieke type die (hoop ik) echt niet op Google gevonden kan worden.

In 1982 zag het blad FIETS het levenslicht, maar de boreling was toch al brutaal genoeg om in een van zijn eerste nummers een poging te doen om te uitslag van de Tour de France te beïnvloeden.
Met (voor zover mij bekend) legale middelen werd getracht om de toenmalige torenhoge favoriet af te remmen. Naar ik aanneem ten gunste van onze Joop. Het heeft overigens niet mogen baten.............Joop werd wederom tweede

Iemand een idee waar ik op doel?
mybikes
ikfietsvriendelijk.nl

erikvdmaat
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar erikvdmaat 08 jan 2010 23:56

Zonder google....de proloog werd door de Tour directie niet in het algemeen klassement opgenomen. Het scheen nogal Hollands weer te zijn.

Start van deze Tour was in Leiden. Daar liet de T-Raleigh ploeg even zien hoe er gereden moest worden.

Edit:
1ste Raas
2e Kneet
3e ?
4e Lubberding?

Zo iets was de uitslag geloof ik uit mijn hoofd.
Ook ik fiets: http://www.erikvandermaat.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

erikvdmaat
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar erikvdmaat 09 jan 2010 00:06

Toch nog maar even gegoocheld....ik zit er vier jaar naast...hmmm
Ook ik fiets: http://www.erikvandermaat.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

wido
Forum-lid

Gebruikersavatar wido 09 jan 2010 01:00

Misschien toch wel erg lastig deze ?
Zoek het niet in serieuze zaken. Het blad FIETS presenteerde destijds de tourfavoriet met een wel erg zware "handicap" bergop........
Iemand nog de allereerste nummers van FIETS uit 1982 in de kast of op zolder? Anders kom je er waarschijnlijk niet achter.

PS. Als ik me niet vergis heb ik "hem" in het jubileumnummer (25 jaar FIETS) ook nog eens langs zien komen.......
mybikes
ikfietsvriendelijk.nl

Plaats reactie