Gravel-racers
-
- Forum-lid
In mijn giant toughroad kunnen 60 mm banden
-
- Forum-lid
Hier met een setje big one.
- Lcsmet
- Forum-lid HC
Deze fiets heeft standaard een flatbar. Niettegenstaande je er waarschijnlijk perfect, net als met een MTB trouwens, mee over gravel kan rijden toch niet direct wat ik versta onder een gravelfiets.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
-
- Forum-lid
In nl word hij geleverd met een flat bar. En buitenland word hij geleverd met een race stuur.
Waarom ? Geen idee
Ik gebruik hem als gravelracer.
Waarom ? Geen idee
Ik gebruik hem als gravelracer.
De Giant Toughroad gravelbike (die heeft de typeaanduiding "Toughroad SLR GX") met standaard een dropbar wordt in Nederland ook wel verkocht. Het frame wijkt iets af van het frame van de Toughroad met recht stuur, die @Ridley Noah flyer omgebouwd heeft tot een gravelbike. Zie de foto van zijn fiets van 2 oktober 6:20 uur. De Toughroad SLR GX heeft een wat sportievere geometrie met kortere balhoofdbuis. Ik weet eerlijk gezegd niet, of deze net zo'n brede banden kan hebben als de uitvoering met recht stuur.
-
- Forum-lid
Zoals ik het op de afgelopen bike motion kon zien. Kunnen er in de GX net zulke brede banden als de gewone versie.
Hoevaak heb je al lek gereden? Naar mijn beleving de meest niet-lekbestendige band allertijden. Ik geloof dat ik op mn MTB deze banden vijf keer lek heb gereden in zeven ritten alvorens ze ik heb weggegooid.
Gave fiets trouwens!!