Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Politiek

kxlight
Forum-lid HC
Berichten: 4626
Lid geworden op: 16 nov 2005 22:05

kxlight 22 sep 2023 18:07

De kansen zitten hier in onderwijs en mogelijkheden om te studeren. Daar kan een groot deel van de wereld zich al niets bij voorstellen. Lagere sterftekansen omdat er geen voedselschaarste is.

Ik baggetaliseer daar de discusie niet mee. Althans dat is niet de bedoeling. Maar we zitten hier in noordwest europa wel op de beste plek van de wereld.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 38294
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 22 sep 2023 18:37

SiO2 schreef: 22 sep 2023 15:42
daniel1975 schreef: 22 sep 2023 15:36 Of wachtgeld als je zelf je baan opzegt om iets anders te gaan doen….
Ja, zoals Mona Keijzer. Of doelde je daar niet op? :D

En ja, formeel gezien is ze ontslagen en heeft ze geen ontslag genomen zoals Timmermans. Je weet echter dat het kabinetsbeleid als lid van het kabinet zo opzichtig ondergraven niets anders kán betekenen dan ontslag, dus feitelijk was het een keuze omdat ze zich niet meer kon vinden in het kabinetsbeleid.
Deels Mona, maar zeker ook Timmermans.
Wachtgeld zou in ALLE gevallen direct moeten stoppen als de persoon zelf opstapt ivm een nieuwe baan.
Onbegrijpelijk dat iemand die een sociale partij gaat leiden zelf die inschatting niet kan maken.
Less is bore

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6342
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 22 sep 2023 18:41

Lcsmet schreef: 22 sep 2023 14:30 Misschien moet de lat om "gelukkig" te zijn een pak naar beneden.
Je hele verhaal spreekt mij aan maar geluk pluk ik er even uit.

Probleem is dat bezit vaak verward wordt met geluk. Al eens eerder geschreven dat ik uit een straatarm nest kom.
Met 4 generaties in een huis van helemaal niks (zijn ook afgebroken) en ik sliep als baby in het begin in een la.
Hoewel ik het tegenwoordig goed (na 50 jaar werken mag dat) heb probeer ik mijn afkomst niet te verlochenen.
Ik kan ook erg slecht tegen de strijdkreet "succes is een keuze"......
Ik heb een mooie carriere gemaakt van "in de stront staan" tot de boardroom.....
Succes is hard werken, risico nemen en ook - en misschien wel vooral - vette mazzel hebben. Helaas vergeten velen dat.
Toen ik zelf mensen aan mocht gaan nemen heb ik altijd gekozen voor kandidaten die in "een la" begonnen zijn.
Ik doe niet mee aan de banencarousel. Echte mensen een kans geven ipv jobhoppers die lopen te gillen dat succes een keuze is.
Overigens dat baantjes toeschuiven is iets waar ik bij politiek Den Haag (Brussel zal niet anders zijn) ook van gruwel. Krijg ik jeuk van.

Geluk nog even: vanmorgen met mn meisje vlak onder de top van een berg terug gegaan omdat het pad een rivier werd. In de auto (oudje) lekker muziek (Nathaniel Rateliff) op en daarna op de camping stokbrood met gegrilde worstjes.
En denken: we zijn gezond dat we dit kunnen en ondanks de regen samen genieten van zo'n dag........maar NOOIT vergeten dat je bij een afslag in het leven wel eens mazzel hebt gehad.

Gebruikersavatar
jakkel
Forum-lid
Berichten: 2272
Lid geworden op: 05 dec 2008 13:33

Gebruikersavatar jakkel 22 sep 2023 18:43

kxlight schreef: 22 sep 2023 18:07 De kansen zitten hier in onderwijs en mogelijkheden om te studeren. Daar kan een groot deel van de wereld zich al niets bij voorstellen. Lagere sterftekansen omdat er geen voedselschaarste is.

Ik baggetaliseer daar de discusie niet mee. Althans dat is niet de bedoeling. Maar we zitten hier in noordwest europa wel op de beste plek van de wereld.
Klopt wat je zegt. Maar meer welvaart is niet altijd gelijk aan meer welzijn. Psychische problemen zijn heden ten dage talrijker dan ooit, met alle gevolgen van dien.

kxlight
Forum-lid HC
Berichten: 4626
Lid geworden op: 16 nov 2005 22:05

kxlight 22 sep 2023 18:45

@gastheerg: :like:

kxlight
Forum-lid HC
Berichten: 4626
Lid geworden op: 16 nov 2005 22:05

kxlight 22 sep 2023 18:46

jakkel schreef: 22 sep 2023 18:43
kxlight schreef: 22 sep 2023 18:07 De kansen zitten hier in onderwijs en mogelijkheden om te studeren. Daar kan een groot deel van de wereld zich al niets bij voorstellen. Lagere sterftekansen omdat er geen voedselschaarste is.

Ik baggetaliseer daar de discusie niet mee. Althans dat is niet de bedoeling. Maar we zitten hier in noordwest europa wel op de beste plek van de wereld.
Klopt wat je zegt. Maar meer welvaart is niet altijd gelijk aan meer welzijn. Psychische problemen zijn heden ten dage talrijker dan ooit, met alle gevolgen van dien.
Dat is absoluut ook waar!

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 16142
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 22 sep 2023 18:53

Gastheerg schreef: 22 sep 2023 18:41
Lcsmet schreef: 22 sep 2023 14:30 Misschien moet de lat om "gelukkig" te zijn een pak naar beneden.
Je hele verhaal spreekt mij aan maar geluk pluk ik er even uit.

Probleem is dat bezit vaak verward wordt met geluk. Al eens eerder geschreven dat ik uit een straatarm nest kom.
.........
Hoewel ik het tegenwoordig goed (na 50 jaar werken mag dat) heb probeer ik mijn afkomst niet te verlochenen.
...........
Succes is hard werken, risico nemen en ook - en misschien wel vooral - vette mazzel hebben. .............
Wij waren thuis niet echt straatarm maar, naar de normen van toen, een heel gewoon arbeidersgezin.
Mijn pa werkte als metser in bouw en maakte lange dagen om alles betaald te krijgen.

Zowel ik, mijn broer als zus zijn allemaal goed terechtgekomen en hebben het bovenmodaal goed.
Geen van ons drieën is lang naar school geweest, daar was geen geld voor.
Maar we hebben wel alle drie keihard gewerkt en zeker toen we jong waren heel lange dagen gemaakt.

Zoals je schrijft, succes (alhoewel wat is succes) begint met hard werken en dat hebben we dan weer wel van thuis meegekregen.
I know myself like no one else
Nothing to defend

Gebruikersavatar
mao
Forum-lid HC
Berichten: 4709
Lid geworden op: 22 jul 2007 02:47

Gebruikersavatar mao 22 sep 2023 19:32

Enzzo schreef: 22 sep 2023 17:43 Ik in elk geval niet! Al was het alleen al omdat het totaal arbitraire aanname is die niet op feiten gebaseerd is
Enzzo, mag ik vragen waarom niet?

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 38294
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 22 sep 2023 19:56

Succes is misschien niet altijd een keuze, maar er voor kiezen vergroot wel de kans op succes.
Less is bore

uninvitedguest
Forum-lid
Berichten: 1703
Lid geworden op: 05 aug 2007 14:19
Locatie: Omg. Eindhoven

uninvitedguest 22 sep 2023 20:18

SiO2 schreef: 22 sep 2023 15:42
daniel1975 schreef: 22 sep 2023 15:36 Of wachtgeld als je zelf je baan opzegt om iets anders te gaan doen….
Ja, zoals Mona Keijzer. Of doelde je daar niet op? :D

En ja, formeel gezien is ze ontslagen en heeft ze geen ontslag genomen zoals Timmermans. Je weet echter dat het kabinetsbeleid als lid van het kabinet zo opzichtig ondergraven niets anders kán betekenen dan ontslag, dus feitelijk was het een keuze omdat ze zich niet meer kon vinden in het kabinetsbeleid.
Nog een gevalletje verschil tussen arm en rijk.
Ff versimpeld weergegeven.
Zit je als arbeider te blunderen, wordt je er uitgeschopt en als je pech hebt ben je verwijtbaar werkloos. Geen of een korting op je uitkering.
Leid je als topman bijv een woningbouwcorporatie naar de rand van een faillissement krijg je een gouden handdruk mee.
Doe alles wat je doet met hart en ziel.

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12906
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 22 sep 2023 20:21

Gezien mij jeugd had ik best in de goot kunnen liggen en zeggen "komt door mijn jeugd"
Ik had echter altijd heel sterk in mijn hoofd "dit wil ik later niet" ik ga het anders doen.

Maar is dat een keuze geweest of gewoon het karakter en fysiek waarmee ik geboren ben?
Ik denk voor het grooste deel toch het laatste.

Geld maakt niet gelukkig, maar een tekort wel ongelukkig.
Als ik 3x zoveel ga verdienen wordt ik niet echt gelukkiger. ja ik bestel een M3 touring en ga audio/video apparatuur halen voor 50K, maar maakt dat me gelukkiger nee niet echt. Het is naast geluk wel heel leuk :-)

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6342
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 22 sep 2023 21:11

daniel1975 schreef: 22 sep 2023 19:56 Succes is misschien niet altijd een keuze, maar er voor kiezen vergroot wel de kans op succes.
Yep. Kansen wel pakken als ze langskomen en niet gaan zitten hopen op een nog grotere kans.

Plaats reactie