Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Wat ik nu weer op Marktplaats zag....

madhill
Forum-lid
Berichten: 1330
Lid geworden op: 23 mar 2006 19:55

madhill 01 aug 2010 15:17

Beetje zielig
Pinarello FP6, Campa SR titanium, Shamal Ultra

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 01 aug 2010 15:20

De fiets had 2 verschillende wielen
Wel handig, twee verschillende wielen want met twee dezelfde (twee voorwielen, twee achterwielen?) kom je niet ver. Oops, er staat "had 2 verschillende wielen". Lastig.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

stoli
Forum-lid
Berichten: 380
Lid geworden op: 01 sep 2009 18:34

stoli 03 aug 2010 08:09

ik zal hem wel ff quoten anders is het straks weer offline :D

Beschrijving
Ik had al een klassieke Concorde Columbus met Columbus Aelle buis waar ik gezien mijn leeftijd en nekhernia een fitness-stuur op gezet had omdat ik toch wilde blijven fietsen. Columbus behoort tot het selecte groepje topframebuizen!!!! Soms had ik nog nog de wens om met een racestuur te fietsen.
Dus wat heb ik gedaan:
Een BIJZONDERE Concorde gezocht en gevonden met Columbus EL buis en voorvork, moet natuurlijk wel in stijl zijn met mijn andere fiets!!! En ik ben niet voor niets een liefhebber van fietsen en onderhoud hoort daar bij. Het bijzondere frame heeft een maat van 58cm dus voor een lichaamslengte van ongeveer 175 tot 190cm
De fiets had 2 verschillende wielen, verschillende remhoeven ten opzichte van de shifters en derailleurs.
Ik heb de gehele fiets uit elkaar gehaald en alles gerestaureerd of vervangen.
Nu grijze Mavic velgen met Dura ace assen en lagers na reiniging van nw vet voorzien.
Nieuwe Shimano Sora set van shifters, derailleurs en remhoeven geplaatst. De shifters hebben versnellingsaanduiding. Denk niet dit is een eenvoudige set, maar de NIEUWE versie Sora is een kaskraker. Ik zou voor mijn eigen fiets geen slechte set kopen. De NIEUWE Sora geeft veel waarde voor een heel redelijke prijs.
Nieuw FSA crankset met 50-39-30 tanden
Nieuwe cassette met 25-23-21-19-17-15-14-13-12 tanden
Nieuwe 9 speed ketting HG 73
Nieuw Velo met Carbon verstevigd zadel. Bijzonder licht in gewicht!!
Nieuwe bidonhouder
Nieuwe RVS binnenkabels en buitenkabels van rem en derailleurs.
Nieuw Italiaans kurk stuurlint MET DE GEREPAREERDE ORIGINELE SILVA STUURLINTDOPPEN, HELEMAAL PASSEND BIJ DE FIETS DUS. Daar zit ook de typenaam SILVA op en de Italiaanse kleuren.

Kijk goed naar de details van dit bijzondere Concorde frame en voorvork met op diverse plaatsen graveringen en zelfs de Italiaanse kleuren in de horizontale buis van het frame. Tevens op frame en voorvork de Columbus EL symbolen, dat maakt deze fiets echt bijzonder. Fiets voor een LIEFHEBBER met Stronglight balhoofd m naaldlagers en Ultech wielpadden en ga zo maar door. Teveel bijzonderheden om ze hier te noemen.

De fiets wordt geleverd met de normale 10cm Ritchey vooroverbouw of stem. Ligt op de foto al in de bidonhouder. Intussen reeds gemonteerd.
Ik had een extra korte MTB stem geplaatst om rechterop te zitten tijdens de test. Helaas krijg ik toch pijn in mijn nek tijdens het fietsen en moet dus voortaan alleen op de andere fiets rijden.Geen straf natuurlijk want het is ook een bijzondere fiets. Ik ben niet voor niets een liefhebber van mooie en technisch goede fietsen.
Er zitten hier simpele pedalen op om te proberen, u kunt dus later zelf kiezen welk type pedaal u wilt gebruiken

Detailfoto's ook van de restauratieperiode op verzoek via de mail, ik kan hier slechts 3 foto's plaatsen maar heb er in totaal zeker over de 50. Indien u komt kijken neem een USB stick mee, totaal ruim 220MB aan foto's.

Omdat dit een unieke fiets is en in zeer goede staat gaat hij niet onder de 375 euro weg!!! Maak maar eens een inschatting van de prijs van de nw onderdelen die er op zittten, dan ziet u dat hij meer waard is.

Op dit moment zitten er Vredestein Perfect 700x28C banden op de velgen. Daardoor heb je minder trillingen van de stenen, zie ook de ervaringen met de kasseienritten in o.a. de tour.
Voor een meerprijs van 30 euro zet ik er 2 nieuwe zwarte Schwalbe Lugano 700x23C puncture protection met nw binnenbanden op.
Ik heb de banden in voorraad dus is geen probleem.
Dus voor 405 euro met nieuwe binnen en buitenbanden. ECHT EEN KOOPJE VOOR EEN EXCLUSIEVE FIETS
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
toegegeven, die fiets blinkt hard. en ik twijfel of hij zijn verhaal nu echt meent. maar het blijft een marginaal apparaat. super mooi ding als slecht weer fiets of zo :D

race-newbee
Forum-lid
Berichten: 152
Lid geworden op: 14 jul 2009 17:57
Locatie: Almere

race-newbee 03 aug 2010 11:01

en hij is weer offline...
je fietst wat...

marten
Forum-lid
Berichten: 473
Lid geworden op: 02 feb 2006 11:04

marten 03 aug 2010 14:20

ik verwachtte heel wat na het lezen van zn ellenlange verhaal, zie je die foto....
Wel leuk fietsje voor een fixie project :P

madhill
Forum-lid
Berichten: 1330
Lid geworden op: 23 mar 2006 19:55

madhill 03 aug 2010 14:23

Handig als dranghek
Pinarello FP6, Campa SR titanium, Shamal Ultra

eelcoz

eelcoz 03 aug 2010 14:26

Maak maar eens een inschatting van de prijs van de nw onderdelen die er op zittten, dan ziet u dat hij meer waard is.
Ja ja, wie bepaalt wat de waarde is? Dat doen potentiele kopers, niet de verkoper natuurlijk. Ik hoor mensen ook wel eens roepen dat hun huis toch echt zoveel waard is, en dat het schandelijk is dat ze dat er niet voor krijgen. Die mensen hebben het begrip 'waarde' niet begrepen.

Verder natuurlijk een briljant lulverhaal, echter doordat het veel te erg 'over the top' is, schiet het z'n doel volledig voorbij. Eigenlijk komt het erop neer dat je voor 400 euro de beste fiets hebt die er te krijgen is. Alleen begrijpen wij dat nog niet.:D

Gebruikersavatar
scepticus
Forum-lid HC
Berichten: 10718
Lid geworden op: 04 mei 2005 13:32

Gebruikersavatar scepticus 03 aug 2010 14:28

Maak maar eens een inschatting van de prijs van de nw onderdelen die er op zittten, dan ziet u dat hij meer waard is.
Bij sommige fietsen is het geheel minder waard dan de som der delen.
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

madhill
Forum-lid
Berichten: 1330
Lid geworden op: 23 mar 2006 19:55

madhill 03 aug 2010 14:30

Erg wanhopig
Pinarello FP6, Campa SR titanium, Shamal Ultra

rinke
Forum-lid
Berichten: 899
Lid geworden op: 21 jan 2010 10:10

rinke 03 aug 2010 15:11

@eelcoz: Ik vind het verre van een briljant lulverhaal. Je bent eerst een half uur aan het lezen tot je bij de clou van het verhaal komt. Wat boeit mij zijn andere fiets en zijn nekhernia. Het gaat me om die Concorde en met welke onderdelen deze is afgemonteerd en wat er de laatste jaren aan onderdelen vervangen zijn (bijv. ketting, banden etc) ;)

Gebruikersavatar
johnwx
Forum-lid
Berichten: 324
Lid geworden op: 31 mei 2010 11:08
Locatie: Baarn

Gebruikersavatar johnwx 03 aug 2010 16:02

hij verkoopt ook nog meer waaronder een aanhanger kan je alles zo in een keer meenemen van hem


service van de zaak !


ps:hij kan niet helpen tillen ivm zie verhaal
"Arno van Boeijen" 15/09/1968 - 02/04/2003

charite
Forum-lid
Berichten: 520
Lid geworden op: 15 mei 2006 16:02

charite 03 aug 2010 16:05

Dit is duidelijk een marketing mamanger ;) Wat een l*l verhaal

Plaats reactie