Carbon clinchers uit China vragen
-
Rob Kuijpers
- Forum-lid
Wat is jullie ervaring qua breedte, 23 of 25 mm bestellen?
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
23 mm zal aerodynamischer zijn, dus die monteer ik voor eigenlijk altijd (enkel voor kasseien koersen maak ik een uitzondering). 25 mm band heeft minder rolweerstand bij dezelfde druk, dus die monteer ik achteraan. Het achterwiel heeft immers het meeste gewicht te dragen en daarnaast aanzienlijk minder luchtweerstand dan het voorwiel.
-
Storm-biker
- Forum-lid
@amclassic-fan Volgens mij bedoeld Rob Kuijpers de velgbreedte 
Dat denk ik ook 
Ik zou vooral kijken naar de binnenbreedte. Buitenbreedte is niet heel relevant.
Ik zou vooral kijken naar de binnenbreedte. Buitenbreedte is niet heel relevant.
Als je het hun niet vraagt zal je het niet weten, dus . . .prjz schreef:Ja maar hoe kom je daarachter bij de Chinezen. Ik zie alleen maar de buitenbreedte vermeld worden.havana schreef:Dat denk ik ook
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
Jij schrijft dat je banden wil die het beste aansluiten. Dan zou ik niet breder gaan dan 23. Als je die oppompt is het minimaal 24.5 geworden en met 25 wordt het zelfs 27 mm... vooral als je het voor tijdrijden wil gebruiken zoals je schrijft zou ik niet breder gaan dan 23.
Zou eerst 23 bestellen en deze proberen... rijdt het goed dan prima toch
Zou eerst 23 bestellen en deze proberen... rijdt het goed dan prima toch
"it doesn get easier you just go faster"
"to compete to win that's all i live for"
klopt, maar toch zijn ze meestal breder.De velg is hier 23 mm en de banden waar hij het over heeft zijn veelal een stuk breder zodra opgepompt (zoals ruim 90 % overigens). Dus vandaar 23 in dit geval.
"it doesn get easier you just go faster"
-
Rob Kuijpers
- Forum-lid
Ik zie voornamelijk 23 mm velgbreedtes. Daar.past.eem.25mm band dus netjes op. Is 25 band op n 25mm velg n No Gó?
Soms ook smaller....jkniep schreef:klopt, maar toch zijn ze meestal breder.De velg is hier 23 mm en de banden waar hij het over heeft zijn veelal een stuk breder zodra opgepompt (zoals ruim 90 % overigens). Dus vandaar 23 in dit geval.
Veloflex Master 25 mm
23,3 mm

Michelin Dynamic Classic 25 mm
25,6 mm