Hallo allemaal!
Mijn naam is Robbert Verwaart; vanaf morgen 27 lentes jong, geboren en getogen in het altijd mooie Dordrecht (Zuid-Holland) en sinds 2014 ook met het fietsvirus besmet geraakt.
Vroeger vond ik het altijd wel lekker om een stuk te fietsen, maar had nooit echt het geld (over) om een racefiets aan te schaffen, dus ik hield het altijd maar bij kijken... Het bleef al die jaren natuurlijk kriebelen en na veel wikken en wegen heb ik in mei 2014 mijn eerste racefiets gekocht; een tweedehandsje bij Rings in Goirle.
Ik begon met korte ritjes; 20km, 30km en daar hield het toen wel bij op. Ging van 1 x in de week al snel naar 3 x in de week rijden en toen ik in September dat jaar mee reed met Ride for the Roses besefte ik dat dit wel echt de sport voor mij was. Ik ben toen gaan sparen, kijken, proefrijden en alles wat erbij komt kijken en heb toen, in februari 2015, een nieuwe racefiets aangeschaft; de Giant Propel Advanced 2.
En toen barste het los en was mijn privé leven definitief over

! Ik ging van 3 x naar 5 dagen trainen in de week en probeerde steeds mijn grenzen te verleggen. Grotere trainingsrondes, hogere snelheden. Ik merkte al gauw dat ik alles behalve een klim-geit was, maar dat het sprintwerk mij beter af ging. In augustus 2015 kocht ik daarom mijn eerste set carbon wielen; Mavic Cosmic Carbone SLS, destijds in de uitverkoop bij Bike2Build Vlaardingen

.
Inmiddels rijd ik nog steeds met deze combinatie rond en ben ik inmiddels heel wat kilometers en ervaringen verder. Zo heb ik vorig jaar de Erasmus MC Tour de Rotterdam, Giro di Moordrecht, Profronde Zevenbergen, Ride for the Roses en Ride with the Pro's gereden en heb ik voor dit jaar mijn eerste (funklasse) wedstrijd zelfs achter de rug! Ronde van Waddinxveen, op tweede paasdag met heulll veel wind toch 16e kunnen worden

.
Mijn verwachtingen voor dit jaar zijn het rijden van meer funklasse wedstrijdjes plus de grote tour- en pelotonstochten voor goede doelen. Met name de Erasmus MC Tour de Rotterdam en Ride for the Roses hebben voor mij persoonlijk een grote betekenis. Naast het fietsen steun ik het KWF meermaals per jaar, maar ik ben zeker van mening dat een ieder die het KWF wil steunen en van fietsen houd ABSOLUUT de Ride for the Roses een keer gereden moet hebben; de mensen, de sfeer, de routers... het is weergaloos! En je steunt het KWF ermee. Win + win toch?
Wellicht zien we elkaar op de fietspaden!
Groeten,
Robbert Verwaart