Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Carbon clinchers uit China vragen

jwpcycle
Forum-lid

jwpcycle 20 jan 2017 10:58

@Ruudruud. Heb je een linkje van de wielen?
Alvast dank.

RuudRuud
Forum-lid

RuudRuud 20 jan 2017 11:59

Orlok
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Orlok 20 jan 2017 12:18

Ik ben wel benieuwd hoe deze wielen "tubeless ready" zijn gemaakt. Als ik de bijbehorende plaatjes bekijk zie ik toch duidelijk nog de spaakgaten in de velg zitten. Bij de bijgeleverde accessoires zie ik ook geen tubelessventielen staan. :roll:
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

RuudRuud
Forum-lid

RuudRuud 20 jan 2017 12:22

Orlok schreef:
Ik ben wel benieuwd hoe deze wielen "tubeless ready" zijn gemaakt. Als ik de bijbehorende plaatjes bekijk zie ik toch duidelijk nog de spaakgaten in de velg zitten. Bij de bijgeleverde accessoires zie ik ook geen tubelessventielen staan. :roll:
Daar had ik nog niet eens bij stilgestaan. Tape zou ik toch yellow tape (de Tesa-OEM-variant) voor gebruiken die ik heb liggen en ventielen heb ik nog, weet alleen de lengte even niet.

Als ik uberhaupt al tubeless ga rijden :)

jwpcycle
Forum-lid

jwpcycle 20 jan 2017 13:18

Waar kan ik het mail adres van Helin Liu vinden, alvorens over te gaan tot bestelling wel wat vragen.

Matthijs1973
Forum-lid

Gebruikersavatar Matthijs1973 20 jan 2017 13:23

jwpcycle schreef:Waar kan ik het mail adres van Helin Liu vinden, alvorens over te gaan tot bestelling wel wat vragen.
als je in Aliexpress met je muis over de verkoper gaat zie je een icoontje om contact te leggen. werkt prima.

mont aigoual
Forum-lid

mont aigoual 20 jan 2017 18:34

Orlok schreef:
Er zitten in het velgbed twee opstaande randjes waar de tubeless band overheen geduwd moet worden tegen de velgrand. Best lastig weet ik uit ervaring, veel zeepsop, compressor, binnenband even gebruiken als het de eerste keer niet lukt. Bij Farsport kun je opgeven geen spaakgaten te willen hebben, dan hoef je geen velgtape te gebruiken. In dit geval wel, ventielen leveren ze niet mee.
Rose X-lite Four disc Di2 2018 & Mr. Big 2 29-er 2014

Orlok
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Orlok 20 jan 2017 18:50

mont aigoual schreef:
Orlok schreef:
Er zitten in het velgbed twee opstaande randjes waar de tubeless band overheen geduwd moet worden tegen de velgrand. Best lastig weet ik uit ervaring, veel zeepsop, compressor, binnenband even gebruiken als het de eerste keer niet lukt. Bij Farsport kun je opgeven geen spaakgaten te willen hebben, dan hoef je geen velgtape te gebruiken. In dit geval wel, ventielen leveren ze niet mee.
Wat bedoel je nu precies, welke rand.? En tubeless wilt zeggen dat je geen binnenband nodig hebt en is zeker niet nodig voor het monteren van een tubelessband.

Afbeelding

Btw, geen spaakgaten wil zeggen tubeless ready (TLR).!
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

RuudRuud
Forum-lid

RuudRuud 20 jan 2017 18:52

mont aigoual schreef:
Orlok schreef:
Bij helin ook. Tape gebruik ik al jaren. Werkt perfect

Orlok
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Orlok 20 jan 2017 19:20

RuudRuud schreef:
mont aigoual schreef:Bij Farsport kun je opgeven geen spaakgaten te willen hebben, dan hoef je geen velgtape te gebruiken. In dit geval wel, ventielen leveren ze niet mee.
Ja, dat is bekend maar als je tape moet gebruiken om de velg luchtdicht te maken zijn de velgen niet tubeless ready zoals in de aanbieding van Ali. ;)

mont aigoual
Forum-lid

mont aigoual 21 jan 2017 00:13

Orlok schreef:
mont aigoual schreef:
Orlok schreef:
Er zitten in het velgbed twee opstaande randjes waar de tubeless band overheen geduwd moet worden tegen de velgrand. ....

En tubeless wilt zeggen dat je geen binnenband nodig hebt en is zeker niet nodig voor het monteren van een tubelessband.

Btw, geen spaakgaten wil zeggen tubeless ready (TLR).!
Afbeelding

Natuurlijk gebruik ik geen binnenband :) , maar als je een stugge TLE band hebt en hij wil niet over het randje/hobbeltje in het velgbed, gebruik ik soms eenmalig even een binnenband. Daarna haal ik deze binnenband er weer uit en verloopt het tubeless maken makkelijker.

Ik bedoel het randje in het velgbed in de bovenste plaatjes, die velgen gaan door voor tubeless ready, met of zonder spaakgaten. De onderste profielen gaan door voor normale clinchers voor binnen en buitenband. ;)
Rose X-lite Four disc Di2 2018 & Mr. Big 2 29-er 2014

RuudRuud
Forum-lid

RuudRuud 21 jan 2017 07:05

Orlok schreef:
RuudRuud schreef:
mont aigoual schreef:Bij Farsport kun je opgeven geen spaakgaten te willen hebben, dan hoef je geen velgtape te gebruiken. In dit geval wel, ventielen leveren ze niet mee.
Ja, dat is bekend maar als je tape moet gebruiken om de velg luchtdicht te maken zijn de velgen niet tubeless ready zoals in de aanbieding van Ali. ;)
Gaat het om een standaard? Ik kan de specificaties van de standaard 'Tubeless ready' niet vinden.

Plaats reactie