Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Vandaag gefietst in 2023

nijkie
Forum-lid HC

Gebruikersavatar nijkie 25 jun 2023 21:57

Vogezen training ;) 1175hm in 100km Tussen Doorwerth en Rheden.
Sensa GF White edition.
Canyon Grizl cf sl8.

Fietsgenieter
Forum-lid

Fietsgenieter 26 jun 2023 10:58

nijkie schreef: 25 jun 2023 21:57 Vogezen training ;) 1175hm in 100km Tussen Doorwerth en Rheden.
Italiaanse weg en Posbank zijn al reden genoeg om weer eens die kant op te gaan!

Theo V
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Theo V 26 jun 2023 12:05

Vanochtend de auto naar de garage gebracht voor de jaarlijkse beurt en van daaruit naar het werk gefietst.
Heel de weg windje 4 tegen en ik vond het heerlijk. ;)
Lekker 19 graden met een 'fris' windje en niet zo'n warme fohn zoals gisteren. :D

Gastheerg
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 28 jun 2023 22:58

Na het werk 3 uurtjes op pad. Lopikerwaard in en door Krimpenerwaard terug. Heerlijk rustig overal en prima fietsweer. Goed 80km wat met een paar fotostops prima is.

DDX
Forum-lid HC

DDX 02 jul 2023 22:20

Vandaag de Flatlands 300 gereden, was pittig met de wind.
Tot vlak voor 1e stop nog wel in groepje gereden daarna groot deel alleen met iemand in m'n wiel die voor de vorm soms even overnam.
Op het eind was het beste er wel vanaf dus blij dat we nog wat mensen tegenkwamen die ook nog wel wat kopbeurtjes deden.

Geslaagd dagje maar m'n maag moet nog even bijkomen van alle zoete bende.
Bak kwark ging er gelukkig net wel in, maar zal komende dagen nog ff wat moeten bij eten :P
De weegschaal gaf net 66kg aan terwijl ik normaal zo rond de 68-69 zit.

https://www.strava.com/activities/9375110185

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gelukkig nergens heel mul zand allemaal prima te doen met 40mm bandjes.

ric
Forum-lid

Gebruikersavatar ric 03 jul 2023 22:57

Helemaal geen "rondjes" over de Afluitdijk hier van afgelopen weekend?
Mijn eerste 300+ en wellicht ook de laatste 😁🥴
Vond de weekend-opening van de Afsluitdijk wel een mooie gelegenheid.
Eigenlijk vind ik een rit boven de 150km niet perse heel veel leuker worden.
Best wel een paar keer dik 200 gereden maar dat kwam zo uit 😃
Nu was ik het na ca210km best wel zat maar toen moest ik er nog 130km.
Wind zat dan ook niet helemaal mee.

https://www.strava.com/activities/9375998191
Canyon Aeroad / Canyon Grizl / Octane One Prone / (Boardman SLR 9.8 op Saris H3)

Gastheerg
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 04 jul 2023 09:37

ric schreef: 03 jul 2023 22:57 Eigenlijk vind ik een rit boven de 150km niet perse heel veel leuker worden.
:winkthumb:
Herkenbaar. Jaren lang MOEST ik van mijzelf ieder weekend een rit tussen de 225 en 400 rijden.......... (soms 2 van 250 in een weekend)
Plakboeken vol maar echt klaar mee...........
Voor een rit van 150 met na 3 uurtjes een leuke (lees: lekkere :mrgreen: ) stop hoef je de wekker niet te zetten en je bent ook voor het avondeten thuis.

Iedereen kan met een beetje trainen 300 km fietsen maar zoals DDX hierboven aangeeft dat als de omstandigheden tegen zitten het ook voor een goede getrainde fietser ineens werken en nog eens werken is. Gelukkig had hij wel de puf voor wat foto's :winkthumb:

Eens met Parijs Brussel (rit was 300km) hele weg zeer sterke wind tegen gehad. Was gelijk m'n laatste 300 rit :mrgreen:

Vicenza
Forum-lid

Vicenza 04 jul 2023 22:28

Niet vandaag, maar afgelopen weekend samen met een vriend van me de Stoneman Arduenna gefietst op de MTB. We hebben het in twee dagen gedaan (zilver). Op zaterdag 110 km en 2175 hoogtemeters. We fietsten van Sankt Vith, via o.a. Born en Malmedy naar de Hoge Venen, om daarna weer in zuidelijke richting te gaan via Bütgenbach naar onze slaapplaats in Heuem. Feitelijk de hele rit in de regen gefietst, ik wilde geen regenjasje aan, maar gelukkig had ik een shirt met lange mouwen met daarover heen een waterdicht futurum shirt. Tijdens een eetpauze in een Italiaans restaurant koelden we desondanks steeds maar meer af. Gelukkig warmden we ook snel weer op toen we eenmaal weer aan het fietsen waren. De volgende dag resteerden ons nog 72 km met 1920 hoogtemeters, en dus steilere klimmetjes. Op de tweede dag zouden we ook kleine stukken in Duitsland en Luxemburg fietsen. Qua omgeving was dit het mooiere stuk (hoewel dag 1 ook genieten was).
Voor het eerst ben ik echt met een eetplan vertrokken, en heb me daar behoorlijk aan gehouden. Ik heb toch wel het idee dat dit gunstig heeft uitgepakt, want ik heb al lange tijd niet meer zulke lange ritten gemaakt, en al helemaal niet op twee aansluitende dagen, maar de benen bleven behoorlijk goed voelen. Het scheelde natuurlijk ook wel dat ik vertrok om het rustig aan te doen, en op dag 1 niet boven m'n omslagpunt heb hoeven gaan. Uiteraard merkte ik wel dat m'n hartslag minder omhoog ging op dag 2, maar daar toch wel boven m'n omslagpunt moest ivm klimmen met 20%.

Het was een mooi avontuur, en heel fijn dat we ontzettend aan elkaar gewaagd zijn (maar ik net iets makkelijker klom, zeker tegen het einde).
Wat mij betreft was dit prima te doen met een hardtail, een enkele afdaling afgestapt, maar ik betwijfel of ik dat met een fully wel had gedurfd. Voor een crosser of gravelfiets waren behoorlijk wat stukken toch weer te lastig, dus dat zou ik zeker niet aanraden.

Se7en
Forum-lid

Gebruikersavatar Se7en 08 jul 2023 19:26

Vandaag Sella Ronda gefietst, met de klok mee.

Helaas ook een wielrenner ondersteund door artsen uit de Traumaheli in de ambu getild zien worden…
Cannondale CAAD10 | 2015
Scott Addict 30 | 2023
Orbea Terra H30 | 2021

derxx
Forum-lid

derxx 09 jul 2023 09:01

Gisteren de timmelsjoch gefietst vanuit Sölden. Met mijn bijna 100kg was dat een zeer zware klim, en de 34-34 heeft overuren gedraaid. Daar kwam nog even een flinke tegenwind bij in het hoge dal voor de laatste 4.5km tegen 8-9%
De afdaling was heerlijk. Nu met wind in de rug, en mijn gewicht ging de teller bijna moeiteloos naar de 100. Volgens Strava net niet gered (97kmh), mn Garmin gaf het kortstondig wel aan. Gelaagde rit iig
Afbeelding

Fietsgenieter
Forum-lid

Fietsgenieter 09 jul 2023 13:22

Gisteren vanuit Breda 120km, rondje om Reusel. Vanaf het begin al geen lekker gevoel, leek wel of ik steeds licht vals plat opreed. Zelfs gecontroleerd of de rem soms aanliep? Eigenwijs toch volledige ronde gedaan, had beter kunnen inkorten. Miste op keerpunt ook tankstation, dus dorst en honger. Bij supermarkt eea gehaald maar toen al misselijk, kon bijna niet meer eten of drinken. Totaal kapot thuis en duurde uren, of eigenlijk een nacht voor ik me wat beter voelde. Kan me niet herinneren ooit zo lang en zo kapot te zijn geweest. Dit was bijna hele dag vechten en afzien.
Laatste uren dus wat uitgedroogd en uitgehongerd, heb nog steeds razende honger en dorst.
Had vorige week banden nog gecontroleerd. Vanmorgen, op zoek naar verklaring, weer, en wat bleek: ipv 7 bar amper 5. In combinatie met gewoon slechte dag, hitte en misselijkheid kan ik het gelukkig wel verklaren.
Tja, wat doen we onszelf soms toch aan. En fiets al 25 jaar dus rijkelijk laat voor beginnersfouten. En toch die drang om de tocht af te maken.
Nou ja. Uiteindelijk toch goede training. Maar dit hoeft niet nog eens.

raven14
Forum-lid

Gebruikersavatar raven14 09 jul 2023 13:42

Paar dagen in Zwitserland gezeten met de zoon, met uitvalsbasis Alvaschein (boven Tiefencastel). Wat een prachtige omgeving en perfecte uitvalsbasis voor wat lange cols. Beelden van vandaag:
IMG_9392.jpeg
IMG_9388.jpeg
IMG_9382.jpeg
IMG_9379.jpeg
Laatst gewijzigd door raven14 op 09 jul 2023 13:46, 2 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding

Plaats reactie