Airco in huis
-
wasbeer2006
- Forum-lid HC
Ik ben het er wel mee eens dat de meeste huizen verschrikkelijk ontsiert worden door airco, de doolhoven die ik hier over de gevels zie lopen zijn echt verschrikkelijk. Waarom wordt het nooit in de kleuren van de stenen geleverd, heel apart...
Ik vind de investering nog erg hoog voor 10 dagen koeling.
Tenzij je milieu technisch van het gas af wilt, maar dan nog is het bij vervallen saldering in veel gevallen een dure verwarming.
Voor kleine (thuiswerk) ruimtes kan het wel heel intressant zijn. Maardaar doet een infrarood plaatje van 350w ook meer dan zijn werk en geen geluid en luchstroom.
Ik vind de investering nog erg hoog voor 10 dagen koeling.
Tenzij je milieu technisch van het gas af wilt, maar dan nog is het bij vervallen saldering in veel gevallen een dure verwarming.
Voor kleine (thuiswerk) ruimtes kan het wel heel intressant zijn. Maardaar doet een infrarood plaatje van 350w ook meer dan zijn werk en geen geluid en luchstroom.
Mijn huis heeft een groene tuin en een klimop tegen de gevel. Het is een stuk koeler dan het huis van de buren met hun onderhoudsarme versteende tuinen met achterin een houten mancave voor de schaduw.
hun fietsen.
Nee, maar het is nu ook geen 30 graden buitenwalter- schreef: ↑01 aug 2023 15:49Hoe? Heb jij het momenteel 30graden in je tuin?
Edit; aan de temperaturen momenteel vermoed ik dat je in een grot woont...
Ik heb vorig jaar nav de hoge energieprijzen 2 binnen units geïnstalleerd, gekoppeld aan 1 buiten unit.
Gebruik deze enkel als verwarming, niet om te koelen.
Ik woon in België en heb zonnepanelen en terugdraaiende teller (ferrarismeter) waardoor ik dus hetgeen teruggedraaid werd kan verbruiken in de winter.
Zo vorige winter (mede door vooraf de heel zonnige dagen) kunnen verwarmen met de airco's en geen gas moeten verbruiken en geen extra bijbetaling elektriciteit moeten doen.
Gebruik deze enkel als verwarming, niet om te koelen.
Ik woon in België en heb zonnepanelen en terugdraaiende teller (ferrarismeter) waardoor ik dus hetgeen teruggedraaid werd kan verbruiken in de winter.
Zo vorige winter (mede door vooraf de heel zonnige dagen) kunnen verwarmen met de airco's en geen gas moeten verbruiken en geen extra bijbetaling elektriciteit moeten doen.
- daniel1975
- Forum-lid HC
-
wasbeer2006
- Forum-lid HC
Dat heb ik ook wel, behalve op zolder zit ik er wel aan te denken.
Die oudste slaapt regelmatig in 25+ in juni zelf tegen de 30.
Je moet voor jezelf kijken wat het je waard is, financieel ga je het echt niet binnen de 10 jaar terugverdienen.
Comfort verhogend op warme dagen is het wel.