Vandaag weer op de racert naar het werk. In vergelijking met vorige week was deze "commute " een stuk prettiger idd (niet met samengeknepen billetjes door de bochten, niet bijna janken van de pijn/kou in mijn tenen onder de douche

)
Wat betreft trailrespect: bij onze
mountainbike buren is de enige consensus dat er rekening gehouden mag worden met het effect van het biken op de trails. "Rekening houden" varieert dan van "Bij regen blijf je maar binnen" tot "MTB is van alle seizoenen, de parkoersbouwers moeten bij aanleg rekening houden met regenbestendigheid" en alles daartussenin.
Ik ben geen fan van modder, dus
probeer zo te plannen dat ik op de droge(re) dagen fiets en bij nattigheid de meest geschikte parkoersen uitzoek (Zandvoort bijv wordt eigenlijk juist beter bij regen, zeggen de bouwers zelf ook). Mocht ik toch in de blub terecht komen, dan blijf ik iig van de ivm modder afgezette stukken (op de Heuvelrug zijn dat er een paar) en rij als het ff kan niet zodanig om plassen heen dat ik de baan verder sloop. Maar sorry, ik keer niet terug naar huis als het een beetje natter is dan gehoopt, daarvoor is biken te leuk en vrije tijd te schaars.
En dan hou ik er nu over op!